anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto płaci za przesyłkę zwrotną ?

nicebisa
#2 Obserwator#

Po otrzymaniu przesyłki klient twierdzi że zapakowany oryginalnie towar ma inny kolor niż na aukcji i chce zwrócić towar. W tym przypadku kto ponosi koszty wysyłki ?  A co jeżeli po otrzymaniu paczki stwierdzimy że kolor jest zgodny ? Proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@nicebisa W zakupach bez Smart! to kupujący płaci za przesyłkę zwrotną (jeśli klient korzysta z opcji zwrotu bez podania przyczyny). Następnie sprzedający powinien zwrócić kupującemu koszt przedmiotu + kosz przesyłki w pierwszą stronę w wysokości równej najtańszej przesyłce w ofercie.

Jeśli jednak kupujący składa reklamację ze względu na niezgodność z opisem, to sam opłaca koszty przesyłki, jednak po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji powinieneś zwrócić kupującemu wszystkie koszty, jakie poniósł (czyli płatność za przesyłki w obie strony i przedmiot).  

oznacz moderatorów

nicebisa
#2 Obserwator#

Towar wrócił, jest zgodny z opisem , kupujący jednak twierdzi inaczej. Myślę że kupujący dobrze zna zasady więc zwrócił jako " niezgodny z opisem" zamiast " bez podania przyczyny" by nie ponosić kosztów. Co mam zrobić z tą przesyłką zwrotną ?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@nicebisa Jeśli jest to reklamacja, to musisz wydać kupującemu decyzję reklamacyjną i wtedy zwrócić kupującemu wszystkie koszty. 

oznacz moderatorów

nicebisa
#2 Obserwator#

Kupujący zwraca towar jako kolor niezgodny z opisem aukcji. Towar wrócił, jest zgodny z opisem , kupujący jednak twierdzi inaczej i żąda zwrotu kosztów przesyłki w obie strony . Myślę że kupujący dobrze zna zasady więc zwrócił jako " niezgodny z opisem" zamiast " bez podania przyczyny" by nie ponosić kosztów. Co mam zrobić z tą przesyłką zwrotną ?

Dodatkowo kupujący nie zwrócił paragonu fiskalnego i nie wiem jak mam anulować transakcję w US

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli reklamacja, uznana czy nie, jeżeli uznana to powinieneś zwrócić koszty przesyłki.

oznacz moderatorów

nicebisa
#2 Obserwator#

Jak mam uznać reklamację jeżeli towar jest zgodny z opisem ?????

I co z tym paragonem ???

oznacz moderatorów

toMCioPP
#12 Orędownik#

Sam sobie więc odpowiedz, co masz zrobić, jeśli racja jest po Twojej stronie. Powodzenia.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@ko_alka napisała:
Jeśli jest to reklamacja, to musisz wydać kupującemu decyzję reklamacyjną i wtedy zwrócić kupującemu wszystkie koszty
NIEPRAWDA.

Po wydaniu decyzji reklamacyjnej polegającej na oddaleniu reklamacji = brak wady (niezgodność z opisem jest wadą) zgłaszanej przez kupującego, sprzedawca może wezwać kupującego do odbioru rzeczy (na własny koszt i niebezpieczeństwo) wyznaczając mu termin odbioru.

W przypadku uznania reklamacji - sprzedawca ponosi koszt odesłania (zwrotu) rzeczy, ale nie musi zwracać pieniędzy za towar, ani za koszt wysyłki towaru do klienta - wystarczy, że wadę usunie (np. wymieniając rzecz na zgodną z opisem i odsyłając kupującemu).

@nicebisa 
Nie masz prawa uzależniać rozpatrzenia reklamacji od okazania (a tym bardziej zwrotu) paragonu fiskalnego przez Kupującego.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

nicebisa
#2 Obserwator#

Nie masz prawa uzależniać rozpatrzenia reklamacji od okazania (a tym bardziej zwrotu) paragonu fiskalnego przez Kupującego.

W tym przypadku chcę zwrócić pieniądze kupującemu a nie rozpatrywać reklamację jeżeli towar jest zgodny z opisem i sprawny a klient uparty, ale co ze sprzedażą względem US. Paragon jest wybity w kasie fiskalnej i jak mam go anulować skoro klient go zgubił ?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

nicebisa Dobry księgowy to jedyne lekarstwo na Twoje problemy .

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@nicebisa 
W tym przypadku chcę zwrócić pieniądze kupującemu a nie rozpatrywać reklamację jeżeli towar jest zgodny z opisem i sprawny a klient uparty

Abyś miał podstawę do zwrotu pieniędzy - w takim przypadku reklamacja powinna być formalnie uznana przez Ciebie. Nie możesz odrzucić reklamacji i jednocześnie oddać pieniądze (tzn. możesz, ale nie staniesz się właścicielem zwracanej rzeczy, a wysłane Kupującemu środki nie pomniejszą Twojego przychodu).

Paragon jest wybity w kasie fiskalnej i jak mam go anulować skoro klient go zgubił ?
Dokumentów wprowadzonych do obiegu najczęściej nie da się (a w przypadku tych, które się da - to nie wolno) "anulować". Zapisów w pamięci fiskalnej urządzenia - nie da się anulować.
Możesz jednak skorygować sprzedaż (z powodu np. uznanej reklamacji)

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów