Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po otrzymaniu przesyłki klient twierdzi że zapakowany oryginalnie towar ma inny kolor niż na aukcji i chce zwrócić towar. W tym przypadku kto ponosi koszty wysyłki ? A co jeżeli po otrzymaniu paczki stwierdzimy że kolor jest zgodny ? Proszę o pomoc.
@nicebisa W zakupach bez Smart! to kupujący płaci za przesyłkę zwrotną (jeśli klient korzysta z opcji zwrotu bez podania przyczyny). Następnie sprzedający powinien zwrócić kupującemu koszt przedmiotu + kosz przesyłki w pierwszą stronę w wysokości równej najtańszej przesyłce w ofercie.
Jeśli jednak kupujący składa reklamację ze względu na niezgodność z opisem, to sam opłaca koszty przesyłki, jednak po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji powinieneś zwrócić kupującemu wszystkie koszty, jakie poniósł (czyli płatność za przesyłki w obie strony i przedmiot).
Towar wrócił, jest zgodny z opisem , kupujący jednak twierdzi inaczej. Myślę że kupujący dobrze zna zasady więc zwrócił jako " niezgodny z opisem" zamiast " bez podania przyczyny" by nie ponosić kosztów. Co mam zrobić z tą przesyłką zwrotną ?
@nicebisa Jeśli jest to reklamacja, to musisz wydać kupującemu decyzję reklamacyjną i wtedy zwrócić kupującemu wszystkie koszty.
Kupujący zwraca towar jako kolor niezgodny z opisem aukcji. Towar wrócił, jest zgodny z opisem , kupujący jednak twierdzi inaczej i żąda zwrotu kosztów przesyłki w obie strony . Myślę że kupujący dobrze zna zasady więc zwrócił jako " niezgodny z opisem" zamiast " bez podania przyczyny" by nie ponosić kosztów. Co mam zrobić z tą przesyłką zwrotną ?
Dodatkowo kupujący nie zwrócił paragonu fiskalnego i nie wiem jak mam anulować transakcję w US
Czyli reklamacja, uznana czy nie, jeżeli uznana to powinieneś zwrócić koszty przesyłki.
Jak mam uznać reklamację jeżeli towar jest zgodny z opisem ?????
I co z tym paragonem ???
Sam sobie więc odpowiedz, co masz zrobić, jeśli racja jest po Twojej stronie. Powodzenia.
@ko_alka napisała:
Jeśli jest to reklamacja, to musisz wydać kupującemu decyzję reklamacyjną i wtedy zwrócić kupującemu wszystkie koszty.
NIEPRAWDA.
Po wydaniu decyzji reklamacyjnej polegającej na oddaleniu reklamacji = brak wady (niezgodność z opisem jest wadą) zgłaszanej przez kupującego, sprzedawca może wezwać kupującego do odbioru rzeczy (na własny koszt i niebezpieczeństwo) wyznaczając mu termin odbioru.
W przypadku uznania reklamacji - sprzedawca ponosi koszt odesłania (zwrotu) rzeczy, ale nie musi zwracać pieniędzy za towar, ani za koszt wysyłki towaru do klienta - wystarczy, że wadę usunie (np. wymieniając rzecz na zgodną z opisem i odsyłając kupującemu).
@nicebisa
Nie masz prawa uzależniać rozpatrzenia reklamacji od okazania (a tym bardziej zwrotu) paragonu fiskalnego przez Kupującego.
Nie masz prawa uzależniać rozpatrzenia reklamacji od okazania (a tym bardziej zwrotu) paragonu fiskalnego przez Kupującego.
W tym przypadku chcę zwrócić pieniądze kupującemu a nie rozpatrywać reklamację jeżeli towar jest zgodny z opisem i sprawny a klient uparty, ale co ze sprzedażą względem US. Paragon jest wybity w kasie fiskalnej i jak mam go anulować skoro klient go zgubił ?
nicebisa Dobry księgowy to jedyne lekarstwo na Twoje problemy .
@nicebisa
W tym przypadku chcę zwrócić pieniądze kupującemu a nie rozpatrywać reklamację jeżeli towar jest zgodny z opisem i sprawny a klient uparty
Abyś miał podstawę do zwrotu pieniędzy - w takim przypadku reklamacja powinna być formalnie uznana przez Ciebie. Nie możesz odrzucić reklamacji i jednocześnie oddać pieniądze (tzn. możesz, ale nie staniesz się właścicielem zwracanej rzeczy, a wysłane Kupującemu środki nie pomniejszą Twojego przychodu).
Paragon jest wybity w kasie fiskalnej i jak mam go anulować skoro klient go zgubił ?
Dokumentów wprowadzonych do obiegu najczęściej nie da się (a w przypadku tych, które się da - to nie wolno) "anulować". Zapisów w pamięci fiskalnej urządzenia - nie da się anulować.
Możesz jednak skorygować sprzedaż (z powodu np. uznanej reklamacji)