anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłem świerszcze dla jaszczurek. Przyszły w 75% martwe. Czy mogę żądać reklamacji?

FloreKwiatkowski
#1 Nowicjusz#

Witam. Zamówiłem 3 opakowania świerszczy (każde po 19,99zł). Z tych 3 opakowań około 75% owadów przyszło martwych. Jest to duży problem, bo gekony, które posiadam jedzą tylko żywy pokarm. W dodatku towar po prostu jest martwy także niezgodny z tym co oferuje sprzedawca. Wiem, że czasem kilka pada podczas podróży, ale tutaj padło jakieś 3/4 całości. Mogę żądać reklamacji?
Sprzedawca odpisał mi, że w regulaminie zaznacza, że część towaru może nie przeżyć podczas podróży. (regulamin reklamacji). Nie rozumiem, dlaczego w takim razie prowadzi sprzedaż na serwisie z opcją wysyłki, a nie np. z odbiorem osobistym. Czuję się wysoce niesprawiedliwe potraktowany, gdyż straciłem ok.40 zł. 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

xyz96
#21 Demiurg#

@FloreKwiatkowski Tak, masz prawo do reklamacji na podstawie rękojmi. Jeżeli sprzedawca będzie Ci stwarzał problem, otwórz Dyskusję i poproś o pomoc Allegro. https://allegro.pl/dyskusje/nowa Dyskusja na Lokalnie; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

W ostateczności możesz złożyć wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Widocznie sprzedawca słabo zabezpieczył tak delikatny towar lub wybrałeś zbyt wolną formę dostawy a przy obecnych warunkach pogodowych to jest bardzo istotne. Sprzedawca nie może ustawić samego odbioru osobistego bo w jego okolicy może nawet nie być ani jednego potencjalnego klienta na świerszcze .Zwykle jak sprzedawca zaznacza że nie wszystkie osobniki mogą przeżyć ,cena powinna być stosownie niższa jakbyś podobną ilość kupował na miejscu w sklepie w swojej okolicy.

oznacz moderatorów