Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam mam pytanie, mianowicie kupujący żąda ode mnie zwrotu pieniędzy, przesyłka została mu dostarczona 15.03.2021 (porcelanowa figurka) następnie kupujący informuje mnie 10.04.2021r że figurka dotarła uszkodzona, uważam ze próbuje mnie naciągnąć ponieważ minął zbyt długi okres czasu miedzy dostarczeniem a reklamacją. Pytanie moje czy dobrze myślę, czy muszę uwzględnić reklamację
Nie masz obowiązku uznać jego reklamacji, ale musisz go poinformować, że reklamację odrzucasz. Kupujący nie musiał otwierać paczki zaraz po jej otrzymaniu, mógł to zrobić później.
Weź tylko pod uwagę, że kupujący może otworzyć Dyskusję i może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a to zazwyczaj dla sprzedawcy stanowi spory problem. Allegro po wypłacie rekompensaty może (nie musi) żądać od Ciebie zwrotu środków.
@Maniek23456 Reklamacje musisz rozpatrzyć, poproś o odesłanie przedmiotu, możesz uznać albo nie, możesz zaproponować także inne rozwiązanie np. obniżka ceny, kupujący po odrzuceniu reklamacji ma prawo się odwołać.
@Maniek23456 Logicznie myśląc masz rację. Nikt nie kupuje takich rzeczy i nie spradza zaraz po dotarciu w jakim stanie dotarły. Podobno ( według niektórych ) większość kupujących otwiera paczki tuż przed upływem okresu rękojmi ( dwa lata) - ale ja wątpię. Co zrobić? Nie wyłączyłeś rękojmi? Pewnie nie. Powiedz żeby odesłał i oceń tzn uznaj lub nie reklamację. NIE ignoruj, odpowiadaj na jego wiadomości - bo Allegro nie lubi olewania kupujących. Jeżeli uważasz że uszkodził ją - to po prostu napisz iż reklamację odrzucasz bo uszkodzenie nastąpiło podczas użytkowania.
"Konia z rzędem" temu, kto twierdzi , że sprawdził otrzymany towar dopiero po kilku dniach. Jak ktoś tak pisze, to uważa sprzedającego za frajera. Na szczęście sa na to stosowne przepisy.
a np:
ustawa konsumencka mówi o dwóch miesiącach na zgłoszenie wad
i o wadach tkwiących w produkcie przed jego zakupem
tak na wypadek gdybyś był firmą a druga strona konsumentem