Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry wszystkim.
Chciałbym usłyszeć opinie osób bardziej doświadczonych.
Wystawiłem na aukcje prywatny telefon.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/samsung-galaxy-s21-ultra-12128gb-6bc
Telefon miał wadę w postaci plam na zdjęciach. Umieściłem zdjęcia prezentujące wade oraz napisałem że według mnie to brud, ale jest to uszkodzenie o którym informuje.
Kwota początkowa wynosiła 1300zl. Kupujący zalicytował 1950zl. Cena tego modelu na czas wystawienia ogłoszenia oscylowała pomiędzy 2200-2700zl.
Po otrzymaniu urządzenia stwierdził że nie podoba mu się jego stan i żąda 200zl rekompensaty. Nie zgodziłem się, ponieważ uważam że był świadomy ceny za którą kupuje a było kilka chętnych osób licytujących razem z nim. Zaproponowałem zwrot urządzenia. Kupujący się nie zgodził i ostatecznie umówiliśmy się na zwrot 100zl.
12/02/2023 dostaję wiadomość że czyszczenie aparatu nie pomogło i chce zwrócić urządzenie powołując się na rękojmię. Załączył również dokument przyjęcia do serwisu dnia 02/02/2023. Tutaj zdziwiła mnie rozbieżność pomiędzy serwisem a zgłoszeniem.
W ogłoszeniu było zanzaczone że telefon ma wadę, dodatkowo kupujący ingerował w urządzenie. Nie wyraziłem zgody na przyjęcie zwrotu, więc kupujący wszczął dyskusję.
Na początku dyskusji jako jedną z przyczyn zwrotu podał wypalenie ekranu, którego nie było (co widać na zdjęciu profilowym ogłoszenia) i o którym nigdy wcześniej nie informował.
Czekam na opinie allegro ponieważ moim zadaniem w/w przesłanki dyskwalifikują możliwość zwrotu urządzenia.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Paweł
Nie daj się zgnoić. Kupujący odmówił zwrotu produktu mimo niezadowolenia z niego. Dla mnie to już dyskwalifikuje całą sprawę.
@steepien88 napisał(a):
Dziękuję za wyczerpującą wiadomość. Będę na bieżąco informował o przebiegu sprawy. Czas na rozwiązanie dyskusji mija dopiero 27/02 i domysł się że do tego czasu rozmowa będzie wyglądać w taki właśnie wymijający sposób.
Obawiam się że kupujący może oznaczyć ją jako nierozstrzygniętą.
W takiej sytuacji radziłbym jak najszybszy kontakt tel z allegro,( zamówienie rozmowy).
Powinni zmieć status na rozstrzygnięty jeśli pilnowałeś terminów odp i postępowałeś zgodnie z prawem.
Za nierozstrzygniętą dyskusję idą bardzo duże kary w panelu jakości a to jest pretekstem do nakładania blokad na konto.
Powodzenia @steepien88
All-ada mogę prosić o wyjaśnienie? To druga rzecz którą sprzedałem przez 14 lat ma allegro:)
Gdzie można zamówić rozmowę? Co to jest panel jakości?
Czy według Was to że Kupujący przyjął rekompensatę wyklucza go z Allegro Protect i czy serwis urządzenia pomimo możliwości zwrotu po zakupie nie jest wystarczającym powodem do odnowienia reklamacji?
https://allegro.pl/pomoc/kontakt
Wybierasz temat rozmowy i na końcu rodzaj kontaktu
@steepien88 napisał(a):
All-ada mogę prosić o wyjaśnienie? To druga rzecz którą sprzedałem przez 14 lat ma allegro:)
Gdzie można zamówić rozmowę? Co to jest panel jakości?
Czy według Was to że Kupujący przyjął rekompensatę wyklucza go z Allegro Protect i czy serwis urządzenia pomimo możliwości zwrotu po zakupie nie jest wystarczającym powodem do odnowienia reklamacji?
https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=47200e43-95f3-4ffa-84a2-72a9246edd31
to link do kontaktu
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/jakosc-mojej-sprzedazy
tu info o panelu jakości
Teoretycznie nie powinni zaakceptować wniosku allegro protect ale allegro notoryczne łamie zasady przyznawania rekompensat.
Nie wiem czy tak zrobią w Twoim przypadku ale jest to bardzo prawdopodobne.
Taka jest polityka portalu, kupujący musi być zadowolony nawet jeśli muszą łamać w związku z tym prawo i własny regulamin. Przykładów na forum masz wiele.
Na szczęście mimo iż łamią zasady przyznając bezpodstawnie rekompensatę to dość często nie obarczają nią bezpośrednio sprzedawców. (podniosą prowizje i opłaty bilansując program)
Najgorszą opcją byłoby gdyby bezprawnie przyznali rekompensatę z jednoczesnym obarczeniem Ciebie jej kosztami.
Na allegro niestety nie masz pewności jaka będzie kolejna decyzja pracownika allegro, prawo nie jest tu wyznacznikiem. 😞
"czy serwis urządzenia pomimo możliwości zwrotu po zakupie nie jest wystarczającym powodem do odnowienia reklamacji?"
@steepien88 Nie do końca rozumiem pytanie i w tej kwestii nie chciałbym wprowadzać w błąd.
Generalnie po rozpatrzeniu reklamacji jeśli reklamujący się z nią nie zgadza może skierować sprawę do sądu lub instytucji prowadzących mediacje. (ogólne zasad)
Kupujący zaraz po zakupie zgłosił z wnioskiem o rekompensatę 250zł (telefon wylicytował za 1950, więc biorąc pod uwagę dodatkową prowizje Allegro zostawalo około 1600zl. Same używane ekrany wystawione są w granicach 1000-1300zl). Dla mnie była ona zbyt wysoka więc zaproponowałem odesłanie telefonu i zwrot pełnej kwoty. Kupijacy się nie zgodził na zwrot i ostatecznie przyjął 100zl. (w załączniku przesyłam wycinek rozmowy). Następnie oddał telefon do serwisu 02/02, a 13/02 napisał że chce odesłać telefon.
Niestety nie chce się przesłać zdjęcie, ale cytując: "Proponuje zwrot 150zl, a koszt serwisu/ czyszczenia aparatu niezależnie od jego wysokości będzie leżał po mojej stronie"
Rozumiem to tak. Jeśli jesteś pewien swojego, podejście jest uniwersalne:
Aksjomat: Doradca Allegro w dyskusji zawsze będzie po stronie Kupującego. Nie mówię "klienta" - sprzedawca również jest klientem Allegro. Tylko kupującego, rozumiemy dlaczego.
Analiza treści zawartej umowy, odpowiedzi stron przez Doradcę w dyskusji to dość drogi proces dla Allegro (kadra, treningi z prawa, ryzyko, ...). Ze względu na aksjomat - Allegro nie ma sensu w to inwestować (w tym dla Allegro Lokalnie).
Więc nie warto bardzo przejmować się dziwnych odpowiedzi jakie dostajesz w dyskusjach, również kłamstw, chamstwa, prawie wszystkiego. Kupującemu nic za to nie będzie.
Warto jednak mieć gdzieś przygotowane uzasadnienie pozycji, a dalej robić copy-paste z drobnymi zmianami na każdą odpowiedź kupującego lub załogi w 24 godziny. Polecam skopiować treść dyskusji dla UOKiK/sądu.
W końcu dojdzie do POK, a dalej zależnie od sytuacji albo dostaniesz obciążenie kosztami lub nie.
Zostaniesz obciążony - dostaniesz maila z linkiem do ponownej komunikacji. Skopiuj swój opis ponownie. Może w tym momencie dostaniesz "prawidłowe" rozpatrzenie sytuacji. Dalej UOKiK, etc.
Z tego co rozumiem, większość sprzedawcy przyjmuje straty. Więc podejście Allegro działa.
Według mnie roszczenia były nieuzasadnione dając upust 100zł zrobiłeś więcej niż wymagają przepisy.
Kolejne roszczenia bym już odrzucał.
Temat powinien być zamknięty skoro roszczenia dotyczą tej samej kwestii.
Profilaktycznie jednak odrzuciłbym kolejną reklamację by allegro nie miało pretekstu.
Na odstąpienie osobiście bym się nie zgadzał (nawet z pełną kwotą) bo nie wiesz co od takiej osoby otrzymasz a allegro będzie robiło Tobie problemy.
Teoretycznie będziesz mógł obniżyć kwotę zwrotu jeśli zwrócony towar będzie zniszczony ale w praktyce allegro może naliczyć Tobie rekompensaty .
Szkoda prowokować problematyczne sytuacje.
Tu masz przykładowe sytuacje z jakimi ja się bezpośrednio spotkałem
Kwoty są drobne ale opisałem to by pokazać patologię na allegro.
Podobne sytuacje na allegro ma w zasadzie każdy sprzedawca 😞
Według mnie patrząc na regulamin programu to allegro nie powinno w Twoim przypadku przyznać rekompensaty z allegro protect ale tak jak napisałem i widzisz z nimi nigdy nie wiadomo.
@steepien88 boty z dyskusji nie mają w większości bladego pojęcia o obowiązujących przepisach. Ich jedynym zadaniem jest spróbować przestraszyć sprzedawcę i zmusić go do działań na własną szkodę, nawet wbrew prawu i zdrowemu rozsądkowi.
Taktyka firmy w której pracuję w takich przypadkach jest taka - jak już Allegro włącza się do dyskusji i zaczynają boty wklejać, to co dostały w szablonach odpowiedzi, to nasze odpowiedzi do Kupującego i Allegro kończa się formułką w jednym stylu:
"Proszę podać podstawę prawną swoich twierdzeń, w innym przypadku zignorujemy przesłane uwagi. Allegro nie jest stroną transakcji, nie posiada kompetencji sądu i nie ma umocowania prawnego do podważenia decyzji reklamacyjnej sprzedawcy, czy też decyzji o odmowie przyjęcia zwrotu. Kupujący od naszej decyzji może odwołać się na drodze sądowej".
Po wklejaniu tego do usmarkania, zwykle kończy się zaznaczeniem dyskusji jako nierozwiązanej i wnioskiem do Allegro Protect. Tam na szczęście są już obyci w przepisach ludzie i zwykle kończy się sprawa odrzuceniem wniosku, po wysłaniu przez nas tylko jednej wiadomości z wyjaśnieniami. W ciągu ostatniego pół roku zdarzyły się nam 2 przypadki, gdzie Kupujący dostał rekompensatę. W jednym przypadku zwrot całości ceny, w drugim przypadku 20 monet. A dostali tylko dlatego, że zostali wprowadzeni w błąd w dyskusji przez mało rozgarniętych pracowników Allegro.
Jeśli racja jest po Twojej stronie i potrafisz to rzeczowo argumentować (a po wpisach tu myślę, ze tak jest), to moim zdaniem nie masz się co obawiać ewentualnego wniosku z Allegro Protect. Tam jest o niebo wyższy poziom rozgarnięcia niż u szeregowych wklejaczy z dyskusji.
Dyskusja nadal się toczy. Kupujący został poproszony przez Allegro o dostarczenie wyceny na naprawdę przy użyciu część używanych. Trwa to ponad tydzień. Czy są jakieś ramy czasowe w których strony muszą się zmieścić? Mogę wnioskować o zakończenie dyskusji?
nie ale jak on nie oznaczy jako nierozwiązana to bot zamknie mu ją po 30 dniach z automatu i będzie kwiczał do allegro więc mu nie przypominaj