anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący domaga się produktu w innym kolorze, co mogę zrobić?

DRUK_Pingwinek
#8 Zapaleniec#

Witam, Kupujący kupił przedmiot (zestaw trzech obrazów) w którym wybiera się kolor ramki, jeżeli nie napisze koloru ramki podczas zakupu ani później, nie zadzwoni itp to zgodnie z opisem aukcji obrazy wysyłamy w kolorze standardowym czyli czarnym. Klient po otrzymaniu paczki twierdził, że chciał inny kolor, ale ani telefonu, ani maila, wiadomości od Niego nie otrzymalismy. A pilnujemy się i przestrzegamy aby wysyłka odbyła się w kolorze takim jako klient zadeklaruje. Na prośbę o wysłanie skrina, dowodu z niby informacja o kolorze ramki klient twierdzi, że nie wyślę bo załącznik za dużo zajmuje. 

Dodatkowo wysłał zdjęcia uszkodzonej jednej z ramek twierdząc że po pierwsze otrzymała zły kolor ramek, a po drugie ramka jest uszkodzona. Żadnych protokołów nie sporządziła, zwrot za pomocą allegro również nie został uruchomiony. Mam podejrzenie, że ramka celowo została uszkodzona aby dokonać zwrotu pod pretekstem zmiany koloru.

Klient w komentarzu negatywnym i dyskusji straszy policją. 

Obrazy w folii babelkowej, grubym wzmocnionym kartonie 500g, nalepki uwaga szkło, obu stron. 

Co robić? 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

@DRUK_Pingwinek Tego nie wiemy czy oszukuje, jeżeli pisze o uszkodzonej ramie i składa reklamację musisz ją rozpatrzyć(albo zgłasza zwrot), nie wiemy, protokołu nie musi robić. Rozwiąż problem, zaproponuj kupującemu jakieś rozwiązanie.

oznacz moderatorów

DRUK_Pingwinek
#8 Zapaleniec#

Czy reklamacje musi złożyć jakoś oficjalnie? Zwrot za pomocą allegro nie został przez kupującego zgłoszony. Tylko w dyskusji domaga się przez średnio zrozumiały język wymiany uszkodzonych czarnych ramek na złote ramki  (których nie zaznaczył podczas zakupu) lub zwrot środków.

Do tej pory nie dostałem skrina informacji o kolorze ramek.

 

oznacz moderatorów

DRUK_Pingwinek
#8 Zapaleniec#

Ja nie mam problemów aby wysłać ponownie towar, na 1000 paczek 10 przyjdzie uszkodzonych ale to specyfika towaru i zawsze wysyłam ponownie, ale tu chodzi też o celowe działanie kupującego ponieważ gdybysmy otrzymali informacje o kolorze ramek to by dostał złote 🙂 Klamstewko sprawia, że nie chce mu iść na rękę. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@DRUK_Pingwinek Zwrot albo reklamacje może złożyć mailem, nie musi to być przez formularz Allegro ale musi.

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Jak otrzymałem uszkodzony grzejnik sprzedawca wysłał mi farbę żeby sobie zamalować rysę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@DRUK_Pingwinek Klient już złożył Ci reklamację w Dyskusji, to wystarczy. Może tam poprosić o wsparcie Allegro. Reklamację musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Po uznaniu musisz spełnić jego żądania, czyli dokonać wymiany towaru na swój koszt lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztu odesłania. Kupujący nie ma obowiązku sporządzania protokołu szkody, może to zrobić, ale nie musi. Nie jest też stwierdzone, że uszkodzenie powstało w transporcie. Aby uniknąć podobnych sytuacji jeśli chodzi o kolor, warto następnym razem zwrócić się do klienta o wskazanie koloru, być może zapomniał, choć twierdzi, że wskazał. Nie masz obowiązku uzninia reklamacji, ale jesli ją odrzucisz, a już jest otwarta Dyskusja, kupujący może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli otrzyma rekompensatę, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) nałożyć ograniczenia na konto. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji, dowodów itp. Moim zdaniem nie warto walczyć z klientem, wymień towar lub oddaj pieniądze po odesłaniu i zapomnij o kłopocie. Takie sytuacje nie zdarzają się często. Po załatwieniu sprawy możesz poprosić o usunięcie negatywnego komentarza.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Po co wymagasz prin screen, z czego? Jeśli podczas zakupu klient wskazał kolor ramki w uwagach zamówienia to byście oboje to mieli na mailu i dodatkowo w systemie Allegro.

Nie dawaj w jedynej ofercie wyboru kolorów. Najlepiej wystaw ramki w osobnych aukcjach dla każdego koloru osobno, unikniesz podobnych problemów w przyszłości.

oznacz moderatorów