anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie chce odesłać reklamowanego towaru, domaga się wymiany lub opłacenia naprawy, co robić?

Client:61359646
#8 Zapaleniec#

Witam. 27.01.21 sprzedałam rower jako osoba prywatna. Wystawiony za900 zł, ze względu na odległość wzięłam 700 w razie serwisu lub wymiany części. Dziś 5.02 dostałam pismo Art. 561 &1 i żądają naprawy amortyzatorów,choć prosiłam o wysłanie i zwrot pieniędzy na konto kupującego gdy otrzymam przesyłkę. Nie wiedziałam że coś się popsuło.Pan grozi mi Sądem. Co mam zrobić w takiej sytuacji? Pozdrawiam

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

xyz96
#21 Demiurg#

Musisz rozpatrzyć reklamację i ją uznać lub odrzucić. Po uznaniu towar naprawiasz, wymieniasz lub po odesłaniu oddajesz wszystkie koszty, także koszty przesyłek w obie strony. Możesz też bez odsyłania pokryć koszt naprawy.

Po odrzuceniu reklamacji kupujący może otworzyć Dyskusję na Allegro i skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane nawet przypadki blokady kont w podobnych sytuacjach.

Odpowiadasz za towar z ustawowej rękojmi, także jako osoba prywatna.

oznacz moderatorów

Client:61359646
#8 Zapaleniec#

Chciałam żeby Pan odesłał mi rower a po otrzymaniu paczki zrobię mu przelew. Z tego co się dowiedziałam z internetu członek jego rodziny posiada warsztat i może mu to zrobić moim kosztem tym bardziej że jeszcze niedawno wszystko działało.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:61359646 powinien odesłać, reklamować u Ciebie - sprzedawcy, skoro sam naprawił jego problem 😞 Złożył jakąś reklamację przed podjęciem naprawy, jak nie to go spuść na drzewo 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:61359646
#8 Zapaleniec#

Właśnie teraz straszy mnie sądem chyba że 1 wymienię mu towar na nowy  lub 2 nieodpłatnie naprawię.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:61359646 niech Ci odeśle na reklamację, napisz oficjalne pismo że czekasz na towar w celu ustosunkowania się do reklamacji i na tym zakończ w sądzie nic nie wskóra próbuje Cię zastraszyć i wyłudzić pewnie za sprawne amorki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

W takim razie w ramach złożonej reklamacji odpisz mu, aby odesłał towar, ponieważ musisz rower sprawdzić i podjąć decyzję czy reklamację uznajesz, czy odrzucasz. Po odesłaniu towaru zwróć mu wpłatę. Jeśli otworzy Dyskusję na Allegro, także napisz w niej, aby odesłał towar. Powinien to zrobić. Bez tego nie musisz reklamacji uznawać.

oznacz moderatorów

Client:61359646
#8 Zapaleniec#

Najgorsze że najwięcej interesowała go obniżka o 200zl niż to abym wzięła rower na przegląd. Niestety dopiero teraz się dowiedziałam że powinnam takie coś zrobić. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

 

Client:61359646 Czy kupujący reklamował produkt ,czy samowolnie  "naprawił" produkt ?

 

oznacz moderatorów

Client:61359646
#8 Zapaleniec#

Mam pokryć koszty naprawy w miejscu przez pana wyznaczonym. To jest u jego szwagra. Facebook i inne strony mnie doprowadziły do tego że są rodziną.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Client:61359646 Wysili  gościa na palme, ostatnio miałem w  dyskusje podobny temat, "klient" chciał 20% zniżki bo on tam cos "naprawił" w produkcie.

Został poinformowany ze  reklamacja zostanie rozpatrzona po otrzymaniu reklamowanego produktu, allegro  poparło nas.

"Allegro 04 lutego 2021 15:58
Zgodnie z przepisami, sprzedający może warunkować rozpatrzenie reklamacji wcześniejszym odesłaniem towaru."
 
Poinformuj kupującego ze  "reklamacja zostanie rozpatrzona po otrzymaniu reklamowanego produktu", dalej cały czas odpowiadaj ze
-"Podtrzymujemy nasze stanowisko ze reklamacja zostanie rozpatrzona po otrzymaniu reklamowanego produktu."
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:61359646 on nie może sobie sam dawać do naprawy bez Twojej zgody gdzie chce i kiedy chce, Ty jesteś gwarantem i Ty decydujesz gdzie naprawiasz. Teraz już nic nie rób. On oddając go gdzieś do naprawy zamiast Tobie to właśnie jego gwarancja przestała obowiązywać. Możesz mu teraz napisać, lub zgłosić na policje jako próba wyłudzenia. Bo mógł wszystko wymyślić sobie aby naciągnąć Cię na kasę

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wysili  gościa na palme

go spuść na drzewo

Porady sprzedawców.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Dla cwani... i wyłud... nie możemy zaproponować  nic lepszego.

oznacz moderatorów

Client:80007735
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Na moje oko, to kupujący naciąga uszkodzeniami dla uzyskania zysku. Kupił taniej i chce zbić cenę. Proszę trzymać się i nie bać straszeniem,to metoda zapewne. W Sądzie trzeba przedstawić ekspertyzę i udowodnić szkody gdy rower był odebrany po zakupie. Jeśli ma ekspertyzę zaraz po odebraniu przesyłki to szkody dotyczą roweru sprzedanego z wadami. Jeśli nie , to przecież dobry rower można zepsuć samemu poźniej i próbować napraw na koszt Pani. Przecież po zakupie od razu gdy odebrano rower po sprzedazy , każdy uczciwy kupujacy zaraz by interweniował i chciał odesłać rower uszkodzony jaki kupił. W dodatku na koszt sprzedajacego w tym wypadku Pani. Wygląda na to że używał roweru , nie wiemy jak , może sam strzaskał amortyzatory....

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:61359646 To już kolejny klient który chce obniżki ceny towaru, pod szyldem "ukrytych wad", ale nie chce odesłać towaru pomimo że ma za darmo, po uznanej reklamacji. Jeżeli sprzedawca chce żeby odessał towar w ramach reklamacji, należy tak zrobić.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:61359646 Podsumowanie : Jeżeli zgłasza reklamację, powiedz ze ją rozpatrzysz i żeby w tym celu odesłał rower. Koniec. Żadnych szwagrów, wujów czy ciotek - cyklistek. Jak coś sam "majdrował" przy rowerze - podejmiesz odpowiednią decyzję. Moze straszyć czym chce. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest odesłanie ( musisz to napisać). Nie olewaj, odpisuj ( bo Allegro jest na to uczulone) ale stój przy swoim.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Client:61359646 Z ciekawości sprawdź po jego nicku, czy przypadkiem nie pytał o poradę na tym forum (a jeśli tak, to rzuć okiem na to kto i jakiej porady mu udzielił)😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Client:80007735
#9 Pomysłodawca#

Kupujący muszą za wszelką cenę nie pozwolić  SPRZEDAWCOM  kiwać nas na boki ..... NIE MOŻNA MILCZEĆ !!! Komentarze "buraki" co się madrzą, GDY WSZYSTKO GRA będą zamieszczane przez sprzedawców. FAKT jest taki JAK BY BYŁO DOBRZE sprzedawane nie byłoby pisania !!!!!

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:80007735 Późna pora???🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów