Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Kilka dni temu sprzedałem konsolę. Dzień po zakończeniu aukcji, poprosiłem kupującego o potwierdzenie chcęci zakupu, oraz zapytałem kiedy mógłbym spodziewać się wpłaty. Odpowiedzi nie otrzymałem. Wieczorem tego samego dnia, pieniądze zostały wpłacone. Napisałem ponownie, że paczka dnia następnego z samego rana, powędruje do nabywcy. Tak też się stało (mam nagrany 14-minutowy filmik z procesu pakowania i samej wysyłki. Zawsze nagrywam gdy wysyłam coś droższego). To był czwartek (23.03.). W piątek paczka dotarła do paczkomatu docelowego i jest tam do tej pory. Jak widać, kupujący nie kwapi się do jej odbioru. Kontaktu z nim nie na żadnego, na wiadomości nie odpisuje, telefonu nie odbiera (z danych wynika, że to osoba narodowości ukraińskiej, albo rosyjskiej). Co mam robić w sytuacji, gdy paczka wróci do mnie? Wiem, że jako osoba prywatna nie mam obowiązku aby przyjmować zwrot, ale jak się to ma w sytuacji takiej jak ta moja, gdy kupujący paczki nie odebrał? I jaką ja mam gwarancję, że sprzęt nie został uszkodzony w czasie dwukrotnego transportu, z południa Polski na północ i spowrotem?
Sprzedaż była na Allegro Lokalnie.
Przeczytałem sporo tematów i nie doszukałem się jednoznacznej odpowiedzi.
Będę bardzo wdzięczny za jakieś rady.
Pozdrawiam 🙂
Maciek
@reklamowe_co wyłącz pobrania teraz to se możesz pozwem kupującemu po gębie walić bo nie zmusisz go inaczej do zapłaty jeśli nie zechce odebrać i opłacić powrót
@3jvon91 odnośnie uszkodzenia w transporcie to za tą paczkę odpowiadasz do momentu wydania jej przewoźnikowi więc nie odpowiadasz za uszkodzenia w transporcie oraz nie musisz odbierać zwrotnej paczki kupujący może ją sobie w magazynie rzeczy niedoręczalnych przewoźnika szukać.
Napisałem wiadomość do tego osobnika i oczywiście, standardowo, zero odpowiedzi. Wiadomość odczytana, jak widać na screenie. Co raz bardziej zaczyna mnie to irytować. Nie wiem jak sobie już mam tłumaczyć to zachowanie. Totalna olewka.
Przy okazji, wklejam link do aukcji.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/playstation-4-pro-ps4-2-pady-2-gry
Chwilę po wystawieniu aukcji, zorientowałem się że nie dołączyłem jeszcze zdjęcia podkładki chłodzącej,która wchodziła w zestaw. Nie było jednak możliwości edytować aukcji, ponieważ ktoś już zalicytował w aukcji. Postanowiłem więc stworzyć ogłoszenie, również na Allegro Lokalnie, z informacją o podkładce, do tego dołączyłem kilka zdjęć podczas pracy konsoli. Nie mogę skopiować linku do tego ogłoszenia. Z poziomu komputera pewnie by się dało (mogę jedynie zrobić screeny). Uważam, że ze swojej strony zrobiłem wszystko, co należalo zrobić aby transakcja została sfinalizowana 😕
@3jvon91 zadzwoń do kupującego, masz jego numer.
Dosłownie przed momentem wykonałem połączenie. I co? I skrzynka pocztowa się odzywa, tym razem (ostatnio nie odbierał). Nie ma w tym wszystkim jakiejkolwiek logiki. Cały czas waham się, czy odebrać ten zwrot, czy też nie i która opcja będzie bardziej właściwa. To nie daje mi spokoju i dlatego Wam tak zawracam głowę tutaj. No nic, gdy przesylka nie zostanie odebrana z punktu i wyruszy w drogę powrotną, to może ktoś z Allegro nawiąże z nim jakiś kontakt. A póki co, już nie zaśmiecam i nie podbijam tematu. Pozdrawiam! 🙂
Możesz jeszcze pogadać na czacie z allegro z konsultantem, ja bym nie odebrał zwrotu z prostego powodu art 540 kc ty wywiazeles sie z swojej czesci umowy udostepniajac towar poprzez wyslanie go on zaplacil to juz nie jest twoja konsola. A jakim przewoznikiem to wyslales? Trza bylo do zielonego paczkomatu allegro 🙂 sprawa krotka odbierzesz bedziesz sie potem szarpal z allegro i kupujacym o zwrot cwaniakow nie brakuje przewiduje akcje w rodzaju cyt kupujacy myslal ze jak nie odbierze to dostanie kase nazad bo mu sie rozmyslilo oczywiscie kwestia czy konsola ucierpiala w transporcie odbierzesz zwrot to wrobia cie w skladanie reklamacji i zwroca ap kupujacemu bo nie dostal towaru to nic ze nie wywiazal sie z umowy i nie odebral paczki...
@medalik_2009 ty jesteś najbardziej obryty z paragrafów odnośnie prawa pocztowego i kc oraz ustawy konsumenckiej zechciej się wypowiedzieć jako że wielokrotnie zaorałeś allegro na przepisach?
No dziwna akcja. Tym bardziej, że zaproponowałem mu w dzisiejszej wiadomości, że mogę mu oddać pieniądze, jesli z jakiś powodów chce zrezygnować z zakupu. To nawet nie raczył odpisać. Potrzebuję pilnie dowiedzieć się, czy odebrać zwrot,czy też nie. Jesli mam odebrać, to tak jak wspomniałem - nie wysyłam mu już jej po raz drugi. Oddaję pieniądze i zamykamy temat. Chyba, że faktycznie będzie chciał iść z tym do sądu. Jesli tak by było, to świadczyłoby o grubych zaburzeniach u tego delikwenta.
@3jvon91 ja pier.... czlowieku nie pisze się takich bzdur że pieniądze oddasz bo cię allegro zaora za glupote i uczciwość i skończy się że bez kasy i bez konsoli zostaniesz cwaniaków tutaj nie brakuje od 5 miesięcy regularnie czytam różne kwiatki tutaj widziałem i cuda na kiju. Masz być neutralny i siedzieć cicho. Dopisz tam jak już koniecznie chcesz się zgodzić na zwrot że tylko w przypadku jak towar powróci nieuszkodzony przez przewoźnika bo od momentu przekazania przewoźnikowi to jego paczka jest
Absolutnie nie miałem nic złego na myśli. Pisałem do niego, że mozemy anulować zakup (w sensie odstąpić od umowy). To miałrm na myśli. Aha, jeszcze wspomnę o jednej kwestii. Konsolę wysłałem w pudełku zastępczym, gdyż jak się okazało, nie znalazłem oryginalnego (prawdopodobnie zostało wyrzucone przez przypadek przez Rodziców). Wysłałem więc do niego pytanie, czy mamy anulować transakcję, czy mam mam mu wysłać konsolę w pudełku zastępczym i zrekompensować brak pudełka oryginalnego. Wiadomość odczytał, lecz nie odpisał. Uznałem, że może nie stanowi ten fakt dla tej osoby problemu i po paru godzinach postanowiłem nadać paczkę.
Widze ze ty nie rozumiesz jak dziala ten system chcesz byc uczciwy ok to jest w porzadku tylko ze ty dajesz caly czas kupujacemu kwity na siebie do ewentualnego sporu za co mozesz po dupie dostac
Rozumiem, zapewne masz rację. Napisałem mu tyle, co już wiesz. Już nie piszę do niego, bo i tak nie ma to sensu. To co mi radzisz w tej sytuacji. Będę bardzo wdzięczny za rady, bo na ten moment już nie wiem co dalej robić.
@3jvon91 napisać w ramach dupochronu na allegro przez czat z konsultantem przez centrum pomocy gadkę pod kątem czy będąc sprzedającym prywatnym mając prawo nie przyjmować zwrotów bez podania przyczyny nie mam obowiązku odbierania zwrotu od kuriera (który podjął próbę doręczenia a kupujący nie odebrał paczki) co spowoduje że paczka kupującego zostanie wysłana na magazyn rzeczy niedoręczalnych, gdzie będzie mógł kupujący ją odzyskać. Ogólnie konsultanci to nieogary ( w przerażającej większości) z punktu widzenia znajomości kc i ustawy konsumenckiej i prawa pocztowego jak mu delikatnie zasugerujesz twój wariant wypowiedzi na zasadzie co teraz i bo czytałem że etc to ci powinni potwierdzić że możesz nie odbierać paczki potem screenshoot rozmowy na zasadzie na wszelki wypadek jako materiał dowodowy do dyskusji a potem allegro mnie tu wprowadziło w błąd i święte oburzenie że próbują cię oszukać i działają na twoją niekorzyść, że pójdziesz z tym do rzecznika praw konsumenta etc (na wypadek jakby chcieli kupującemu wypłacić ap na twój koszt) to w ramach ochrony własnego zadka proponuję zrobić co do paczki pilnować trackingu. Załóż nowy wątek pt kupujący prywatny nie odbiera paczki ode mnie co mam robić, wzywaj konsultantów do ponawiania prób kontaktu z kupującym nagminnie by był ślad w systemie, że robisz wszystko by paczkę doręczyć. Pytaj się czy uzyskali jakąś odpowiedź konsultantki plus niech ci udostępnią link że tam wkleisz dowody że tu pisałeś do kupującego a tu dzwoniłeś na nr z zamówienia x razy etc w międzyczasie będziesz wiedział co z paczką kiedy miałbyś ją finalnie odebrać etc
sugeruję nie kontynuować tego wątku bo dostałeś dokładną instrukcję jak sobie zrobić dupochron
Dziękuję!
To jeszcze raz ja. Dosłownie w momencie, jak pisałem z monsultantką, która napisała, że mam dwie opcje. Albo nie odbierać paczki, albo odebrać i zrobić zwrot pieniędzy, to nagle paczka została odebrana z paczkomatu!
Czy można kontynuować czat z konsultantem,czy muszę rozpocząć nową rozmowę?
@3jvon91 Jeśli czat został zamknięty, to musisz rozpocząć nową rozmowę
To gdzie jest teraz ta przesyłka?
Przesyłka jest u kupującego. Niespodziewanie, nagle ją odebrał. Akurat w momencie, gdy pisałem z konsultantką na czacie.
@3jvon91 tak zazwyczaj jest. Wiele razy się denerwowałem, że wróci do mnie paczka i zawsze ktoś odbierał w ostatniej chwili 🙂Nie ma co się martwić na zapas 🙂
Tutaj kluczową rolę odegrało to milczenie ze strony Kupującrgo. Gdyby nie to, to nie zakładałbym nawet tego tematu 🙂
Dziękuję raz jeszcze za wszystkie udzielone odlowiedzi. Pozdrawiam serdecznie 👋😉