Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam kupujący kupił u mnie most do Santa fe za 2300zł
Po kilku dniach pisze do mnie że niby most jest uszkodzony bo leje się olej. Nie robiłem problemów ze zwrotem bo byłem pewny że jest dobry.
Gdy otrzymałem towar okazało się że ułamał wtyczkę do siłownika (Koszt takiego siłownika 1700zł) i nadpękła obudowa...
co w takim przypadku uczynić.. Na odpowiedź Allegro nie mogę się doczekać..
Kupujący odpowiada za zwrot , potrącasz ze zwrotu wpłaty koszt doprowadzenia produktu do stanu pierwotnego
To był zwrot, czy reklamacja..? Jeśli zwrot - jak wyżej - poinformuj kupującego, że z uwagi na uszkodzenie przez niego towaru, masz prawo do potrącenia kwoty, równoważnej stopniowi zużycia/uszkodzeniom. Jeśli zaś to była reklamacja - po prostu ją odrzuć.
A co w przypadku gdy kupujący (od osoby prywatnej) - twierdzi, że otrzymał uszkodzony towar? Poprosiłam o dodatkowe zdjęcia usterki (bo te które mi podesłał wskazywały na to, że to on uszkodził towar), niestety nie otrzymałam dodatkowych zdjęć tylko informację, że kupujący odsyła mi towar bo jest uszkodzony. Nie miałam możliwości odnieść sie do reklamacji bo przesyłka juz została do mnie wysłana. Czy mam jej nie odbierać? Nie ustaliliśmy warunków reklamacji, sprzedajacy po prostu odesłał. Boję się, że jak odbiorę przesyłkę i okaże się, że rzeczywiście to on uszkodził aparat - jak go zwróce ponownie- po prostu go nie odbierze.
@agnezja83 Jeżeli składa reklamację z rękojmi, musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14dni i albo ją uznajesz albo odrzucasz, wysłał i jak nie odbierzesz to On złoży wniosek do POK i Allegro zwróci mu kasę to może żądać od Ciebie zwrotu a nawet może zablokować Ci kont(oczywiście nie musi). Poczytaj o rękojmi, tu nie ustala się żadnych warunków, ustala je prawo: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
@agnezja83 moim zdaniem to bardzo dobrze że kupujący odsyla zakup.
Zobaczysz go na wlasne oczy obejrzysz usterke i podejmiesz decyzje czy przyjmujesz reklamacje czy ją odrzucasz ( bardzo ważne: masz na to 14 dni od momentu kiedy kupujący zgłosił usterkę po raz pierwszy- w przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana z mocy prawa)
Jełsi odrzucisz reklamacje po prostu odeślesz produkt kupujacemu. Jeśłi reklamacje przyjmiesz wówczas od razu bedziesz miał możliwość usunięcia usterki. Po usunięciu usterki także odsyłesz produkt ( juz sprawny) do kupującego. No chyba że umówicie sie naczej np na obniżenie ceny czy tez zwrot wplaty za uszkodzony produkt.
Zdecydujesz kiedy zobaczysz produkt.
Przesyłkę z reklamowaną rzeczą należy przyjąć (nie przyjmując pozbawiasz się możliwości zbadania rzeczy przed rozpatrzeniem reklamacji), a reklamację rozpatrzyć w ciągu 14 dni od daty jej złożenia. Możesz ją uznać albo odrzucić. Uznając - odsyłasz Kupującemu rzecz bez wady (naprawioną lub wymienioną) lub środki w wysokości zapłaconej przez niego ceny .
Kupujący ma również prawo do zwrotu kosztów transportu.
Odrzucając reklamację - musisz mieć dobrze uzasadniony powód. Nie musisz odsyłać na swój koszt, a już z pewnością nie rób tego bez wyraźnego życzenia Kupującego.