Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie, co mogę zrobić w przypadku gdy kupujący zamawia towar za pobraniem, po czym nie odbiera paczki.
W takim przypadku Pocztex pobiera ode mnie opłatę podwójnie za nadanie i za zwrot..
Kiedyś można było wystawiać kupującym komentarze, aby ostrzec innych na Allegro, a teraz???
Majeczka_2511 jeśli klient odstąpi od umowy - za pośrednictwem allegro lub też przyśle Ci oswiadczenie mailowo czy tez pocztą to nic nie możesz zrobić. Rzeczywiście mozesz mu wystawić rachunek i wysłać wezwanie do zapłaty za ponieszienie kosztów zwrotu lecz z doswiadczenia radze odpuść bo szkoda czasu i nerwów.
Inaczej sie ma sytuacja kiedy klient nie przyśle odstąpienia od umowy w żaden sposób (ma na to 14 dni od momentu kiedy jest próba doręczenia paczki). Wówczas to nadal klient jest właścicielem tego towaru nawet jeśłi paczka do Ciebie wraca. Nie możesz sama anulowac transakcji anie też nie możesz ponownie wystawić towaru do sprzedazy (nie masz już do niego praw własności). Ja w takiej sytuacji informuje klienta mailowo oraz za pośrednictwem listu poleconego że: jestem zobowiązany zabezpieczyć i magazynowac jego towar w związku z tym na koniec kazdego miesiąca będe zmuszony wystawić fakturę za tą usługe w takiej a takiej wysokości oraz że czas na odbiór lub rezygnacje do konca miesieca klient ma gratis. Z reguły po takim mailu ludzie sie kontaktują i odstępują od umowy. Póki co nie miałem przypadku by było inaczej. Co pozwala wystawić towar ponownie. Jelsi klient sie nie skontaktuje wówczas naliczasz koszt magazynowania co miesiec wysyłając fakturę i wezwanie do zapłaty. Kiedy kwota bedzie opłacalna do egzekucji - idziesz do sądu. Mi póki co sie to nie zdarzyło ale prawnie to jest do zrobienia.
@_Likos_ Jeśli odstąpi od umowy, pokrywa tylko koszt powrotu paczki, a nie koszty wysyłki w obie strony.
(ma na to 14 dni od momentu kiedy jest próba doręczenia paczki). To nieprawda, zgodnie z ustawą ma 14 dni od objęcia rzeczy w posiadanie. Oczywiście może odstąpić wcześniej.
xyz96 oczywiście zgadzam sie koszt powrotu paczki tak też napisałem: "wezwanie do zapłaty za ponieszienie kosztów zwrotu"
Przy nieudanych próbach doręczeń przyjmuje sie pierwszą próbe z adnotacją " klient odmówił przyjęcia" - wówczas klient ma możliwość wejsciea w posiadanie
Nie przyjmuje się tak. Ma możliwość, ale nie wszedł, a przepisy są jasne.
Fakt, umknęło mi, że napisałeś tylko o kosztach zwrotu.
xyz96 ohh gdyby tak było to de facto nie można by było nic kupującemu zrobić bo przecież nigdy by nie wszedł w posiadanie. Moim zdaniem spokojnie bym sie powoływał na ten sam przepis który służy do dręcznia pism: Jesli adres byl prawidłowy i miałeś możliwosć odbioru doręczeni uważa sie za skuteczne i przyjmuje sie że wszedłeś w posiadanie. Nalezałoby tylko udowodnic próbe skutecznego doręczenia.
@_Likos_ Niestety tu się mylisz, według przepisów prawa konsument staje się właścicielem zakupu w momencie jego otrzymania. Do czasu doręczenia właścicielem jest sprzedawca. Finałem zawarcia umowy jest w/w fakt. Co nie oznacza, ze sprzedawca nie ma prawa domagać się zwrotu kosztów z tytułu poniesionych strat z niewywiązania się z zawieranej umowy przez konsumenta.
@Majeczka_2511 Tak na koniec wrzucę Ci z forum ( rada : nie udostępniaj pobraniówek):
Oddajemy do sądu WSZYSTKIE nieodebrane pobraniówki, nie interesują nas żadne tłumaczenia. Nieodebrana pobraniówka, wysyłamy przedsądowe wezwanie do zapłaty. Na wezwanie odpowiada może 1 na 20 delikwentów. Żeby się nie pakować w koszt uzyskania PESEL-u z MSWiA co jest płatne 30zł ( i ostatnio bardzo utrudniają uzyskanie danych) spraw nie kierujemy do e-sądu tylko do zwykłego sądu w trybie postępowania uproszczonego (koszt pozwu 30zł) Można taki pozew złożyć w sądzie cywilnym w swoim mieście.
W pozwie należy zaznaczyć że do dnia złożenia pozwu delikwent nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od umowy dzięki czemu wedle własnego uznania możemy żądać nie tylko kosztu zwrotu i różnicy pomiędzy wybranym a najtańszym sposobem wysyłki ale :
1. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot
2. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot oraz towar a dodatkowo domagać się w pozwie by delikwent przysłał po towar własny transport
Trochę czekamy na wyrok, potem wniosek o klauzulę wykonalności i sprawa do komornika. Tym sposobem "żartowniś" od nieodebranej paczki jest w plecy kilkaset złotych.