Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, sprzedałem w licytacji kupującemu laptopa, on go opłacił, ja wysłałem i zgłosił zwrot "nie pasuje mi". Ja od razu kliknąłem w odmowę a on mimo to nadał paczkę. Mam ją odebrać czy nie?
@thinkrefurb Tak, musisz odebrać zwrot i oddać pieniądze, skoro zwroty udostępniasz. Nie możesz odmawiać zwrotów po ich udostępnieniu.
@thinkrefurb sprawdziłam tą ofertę, bo domyślam się, że chodzi o zwrot do zamówienia nr. 6e902da2-521b-11ec-958b-ff0d7e676ea7. Osoba prywatna nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów.
Natomiast w tej ofercie udostępniłeś 1 dzień na odstąpnienie od umowy, a kupujący zmieścił się w tym czasie. Ponieważ od umowy odstąpił w dniu, w którym odebrał przesyłkę. Dlatego w tej sytuacji powinieneś przyjąć zwrot.
No dobra a np jak zmniejszyła się żywotność baterii to mogę nie przyjmować? I jak wyłączyć zwroty?
@thinkrefurb jeśli odesłany w ramach odstąpienia towar będzie nosił ślady użytkowania możesz obniżyć wartość zwrotu, ale powinienneś to merytorycznie uzasadnić i wykazać.
Jeśli jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej nie chcesz udostępniać w ofertach warunków zwrotu, możesz je odpiąć. Aby to zrobić wejdź proszę do zakładki Moje oferty i przy ofercie, w której chcesz odłączyć warunki zwrotów
kliknij Akcje, a następnie wybierz Edytuj. Otworzy się formularz edycji oferty. W formularzu, w części Warunki oferty, rozwiń listę Warunki zwrotów i zaznacz wybierz. Zjedź na koniec formularza i kliknij Zapisz.
No tak ale laptop był sprzedawany używany
Mam podobną sytuację jak thinkrefurb i nie mogę się zgodzić z Twoją odpowiedzią. Opcja zwrotu będzie dostępna zawsze jeżeli oferta jest Smart. Jeżeli zwrot się wyłączy, automatycznie oferta przestaje być Smart - zatem gdybyś miała rację co do konieczności zwrotu kupującemu środków mimo odmowy prywatnego sprzedającego, usługi udostępniane sprzedającemu przez Allegro miałyby wadę prawną. Bo nie można dać mu wolnej ręki do decydowaniu o przyjęciu zwrotu a tym samym nagradzać go udostępnianiem opcją Smart dla kupujących, która jest warunkowana tym że oferta będzie mieć zdefiniowane warunki zwrotu - idąc Twoim tokiem rozumowania, oznaczałoby to że Allegro domyślnie narzuca takiemu prywatnemu sprzedającemu konieczność przyjęcia zwrotu - a to mi zalatuje UOKiK-iem.
U mnie sytuacja jest taka, że odmówiłam zwrotu na zarzut "nie pasuje mi" a mimo to kupujący nadał paczkę. I po prostu jej nie odbiorę. W zakładce zwroty, pole "czas na odstąpienie od umowy" mam: "-", natomiast w zakładce o sprzedającym wyraźny zapis: "Nie prowadzę DG, wszystkie przedmioty które sprzedaję, są w moim posiadaniu powyżej 6msc. Ponieważ jestem osobą prywatną, zgodnie z prawem konsumenckim nie jestem zobligowana do przyjmowania zwrotów. W związku z tym, informuję że nie ma możliwości zwrotu zakupionych u mnie przedmiotów, jeśli się z tym nie zgadasz, nie kupuj u mnie."
Dlatego, mówię wprost - nie chodzi o pieniądze a zasady, jeśli będzie trzeba będę się sądzić albo kupującym albo z Allegro, jeżeli to drugie będzie mnie usiłowało ukarać lub zmusić do czegoś co nie jest wymagane zgodnie z polskim prawem
@kinpia mylisz pojęcia . Ikona / usługa / ,,smart ,, przy ofertach nie jest czymś co Ci się należy ,a warunkiem jej uzyskania jest udostępnienie zwrotów....... masz wybór .
Nie to Tobie coś się pomyliło - ja nigdzie nie napisałam że coś mi się należy. Trzeba spełnić kilka warunków aby mieć oznaczenie Smart, warunki zwrotów są tylko jednym z nich. W warunkach zwrotów jest taki zapis " brak zwrotów lub ich ograniczenie do [...]"
@kinpia "Nie prowadzę DG ..."
No pięknie ale ja jestem, podobnie jak wiekszość, mało zorientowanym użytkownikiem, kupującym. Więc oświeć mnie w swej mądrości co znaczy DG? Czy chodzi o DG Net SA? A może jakieś Digital G?
Więc informuję że posługiwanie się takimi skrótami nie jest żadną informacją, to jest tylko aroganckie usiłowanie pokazania klientowi własnej wyższości, wyjątkowości: "wy nawet nie możecie zrozumieć tego co ja wam informuję"
Tutaj chodzi nie o pieniądze lecz zasady.
@kinpia I jeszcze jedno słowo, skoro przyznano ci smart to chyba tyko wydaje ci się ze nie prowadzisz działalności. Radzę sprawdzić dokładnie przepisy porozmawiać z Urzędem Skarbowym. Czarno to widzę... mogą być kłopoty.
@kinpia Jesteś w błędzie. Możesz udostępnić w swoich ofertach SMARTa jako osoba prywatna ale wtedy musisz przyjmować zwroty gdyż takie są warunki uczestnictwa w programie który nie jest obowiązkowy.
Nie wiem ludzie co z wami jest nie tak. DG - działalność gospodarcza - nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć co oznacza ten skrót, tym bardziej że kontekst zdania jest jednoznaczny. " Musi to na Rusi" - nie wiem jak wy ale ja żyję w wolnym kraju i nic nie muszę. Allegro od niedawna pod nazwą sprzedającego zamieszcza informację że dany sprzedający nie jest przedsiębiorcą i nie można mu zwrócić zakupu - a jest to jedynie dobra wola takiego sprzedającego. Jeżeli kupuje się od osoby prywatnej nie jest się konsumentem, a więc niemają zastosowania przepisy prawa o zwrotach konsumenckich. Więc po waszych postach widać jakie dziś mamy ograniczone w wiedzy społeczeństwo. Pisząc tutaj liczyłam na konstruktywną i merytoryczną dyskusję a plujecie jadem jak przykładny polski katolik. I jeszcze ten komentarz o US - dla kolegi nie rozeznanego w ogólnostosowanych skrótach - chodzi mi o Urząd Skarbowy, sporadyczna sprzedaż to nie przestępstwo i o ile nie nosi charakteru zarobkowego to nie spełnia definicji DG - działalności gospodarczej. Przypominam że sprzedaż przedmiotów używanych z własnego gospodarstwa domowego jak i takich które są w stanie nowym a posiada się je powyżej 6 msc nie podlega opodatkowaniu więc nie rozumiem dlaczego mnie straszysz US. Inna sprawa że to nie ma nic wspólnego z tematem przewodnim tego wątku. Więc podsumowując jestem zażenowana waszym zachowaniem, gdybym wiedziała że poziom tej dyskusji będzie tak mierny, darowałabym sobie udział w niej.
Też odnoszę wrażenie, że niektórzy tu dostali po dupie od Allegro i teraz zamiast ( w sumie z braku możliwości wywalczenia swojego od Allegro ) pretensji do Allegro wyżywają się na nowych użytkownikach AG.
@Mac20ek00 Twoja diagnoza jest nieprawdziwa, nie wyżywamy się lecz usiłujemy wytłumaczyć błędy w rozumieniu obowiązków wobec klientów, a także wobec serwisu.
@kinpia Masz absolutną rację "Musi to na Rusi" więc nie ma przymusu korzystania z serwisu Allegro a również nie ma przymusu korzystania z usługi smart.
Nie jest ważne czy klient o którym napisałaś na wstępie odbierze paczkę czy zostanie zniszczona. Ważne jest to ze w konsekwencji takiej bezsensownej przepychanki to ty najprawdopodobniej zapłacisz w końcu za zwrot i za przedmiot, a jeśli tego nie zrobisz to twoje konto będzie zablokowane. To jest standartowe postępowanie Allegro bo klient ma zawsze rację. Słyszałaś chyba kiedyś o takiej zasadzie, stosowanej praktycznie w całym handlu.
Wypadało by jednak pomyśleć również, że dla bardzo wielu użytkowników Allegro, skrót US kojarzy się bardziej ze Stanami Zjednoczonymi niż z Urzędem Skarbowym a skrót DG bardziej kojarzy się z jakimiś programami cyfrowymi (digital). Stosowanie takich niejednoznacznych skrótów nie świadczy zbyt dobrze i wcale nie musi być właściwie zrozumiane.
Rozumiem że tobie kojarzą się z czymś innym, całkiem zresztą słusznie. Masz obecnie około 100 ofert sprzedaży, wiec nie dziwię się że te skróty są dla ciebie bardzo ważne i oczywiste.
Ale ja nie straszę, mam tylko nadzieję że sama dowiesz się w porę co jest działalnością gospodarczą a co nie jest.
Życzę rozsądnego rozwiązania problemów.
@kinpia Nadal nie rozumiesz.
Mając konto na Allegro oraz udostępniając SMARTa dobrowolnie akceptujesz regulaminy a mówią one między innymi, że musisz przyjąć ewentualny zwrot. Jest to warunek który musisz spełnić.
Korzystanie z Allegro nie jest obowiązkowe a SMART tym bardziej. Nie ma tu nic niezgodnego z prawem.
Stwórz sobie swój własny sklep, sprzedawaj tam jako osoba prywatna i nie przyjmuj zwrotów.
nie to Ty nie rozumiesz, prywatny sprzedający nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów. Jedyny obowiązek jaki ma to rozpatrzenie reklamacji. Prawo Allegro nie stoi ponad prawem powszechnie stosowanym - więc przestań zamieszczać takie wypowiedzi, bo wprowadzasz ewentualnie czytających to ludzi w błąd.
I na tym byłby koniec mojej przygody z Allegro Gadane, jesteście jak Wikipedia która podaje w większości nieprawdziwe informacje. Więc wypisuje się z tego syfu.
@kinpia Prywatny sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów - to prawda.
Nadal jednak nie rozumiesz, że prywatny portal taki jak Allegro może ustanowić sobie regulamin w którym zastrzega, że aby korzystać z określonych usług w ramach portalu należy spełniać określone warunki - tu np. Przyjmować zwroty.
Przypominam, że zaakceptowałaś regulamin portalu i zgodziłaś się na obowiązujące tu warunki.
Mam propozycję proponuję aby jedno z was tak przekonane o swojej racji zakupiło coś ode mnie zapłaciło a następnie zrezygnowało z transakcji bądź zadeklarowało zwrot - na własnej skórze wam udowodnię że nie macie racji
@kinpia jedynym problemem jaki widzę jest Twoje istnienie , wielu użytkowników przedtawia Ci argumenty , na które nie masz logocznego uzasadnienia , a mimo to przez w zaparte ....
Po mojemu szkoda palce o klawiarurę obijać ... pozdrowionka 😋