anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kurier Inpostu zgubił paczkę bez numeru

dariozos
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Jakiś czas temu nadalem w Paczkomacie przesyłkę bez etykiety. Dostałem sms z potwierdzeniem, że umieściłem paczkę od nadawcy z nr tel xxx-xxx-xxx dla odbiorcy o numerze xxx-xxx-xxx i że dostanę dalsze sms ze statusem. 

Kurier najprawdopodobniej nie nakleil etykiety i przesyłka się zgubiła. Zgłosiłem reklamację, mam czekać do 30 dni. Kupujący na Allegro goni mnie o zwrot gotówki, ale znam historie, że paczka się jednak odnalazła i ostatecznie trafiła do odbiorcy. 

Czy wobec tego mam zwrócić gotówkę i dopiero później się martwić o ewentualny zwrot czy kupujący musi tak jak ja czekać?

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

xyz96
#21 Demiurg#

Zgodnie z przepisami powinieneś zwrócić wpłatę kupującemu, o ile termin dostawy został przekroczony lub gdy kupujący odstąpił od umowy bez podania przyczyny.

oznacz moderatorów

filonpl2
#9 Pomysłodawca#

Dogadaj się z kupującym, czy masz mu zwrócić pieniądze. Jeżeli będzie chciał zwrotu wpłaty to masz obowiązek tego zwrotu dokonać.

Nie zwlekaj z kontaktem, gdyż zniecierpliwiony kupujący może otworzyć ci dyskusję, a to nie jest zbyt fajne.

Co do paczki, skontaktuj się z InPostem; tam powinieneś otrzymać dalsze instrukcje. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy, poproś ich o zwrot przesyłki do nadawcy.

oznacz moderatorów