Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, w ostatnim czasie sprzedawałem prywatnie swój komputer i obserwując rynek zdecydowałem się na sprzedaż w drodze licytacji Allegro.
Po zakończonej licytacji kupujący nie dokonał płatności. Zdając sobie sprawę, że ma prawo wnieść opłatę w ciągu 30 dni skontaktowałem się z nim z uprzejmą prośbą o wskazanie przybliżonego terminu wpłaty. Uzyskałem odpowiedź, że organizuje "kaskę" i ma nadzieję, że mu się uda, a jeśli nie, to zrezygnuje.
Nie chciałbym czekać 30 dni tylko po to, żeby dowiedzieć się o rezygnacji kupującego. Czy są jakieś możliwości, aby sprawę rozwiązać szybciej z zachowaniem regulaminu Allegro tak, żebym nie został na koniec niczym Himmilsbach z angielskim?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Nie, jeżeli to była licytacja na zwykłym Allegro to kupujacy ma 30 dni na opłacenie, w nastopnych licytacjach zaznacz że czekasz np: 5dni na opłacenie.
@WaWrzu89 następnym razem wystaw na Lokalnie tam jest 5 dni lub zgodnie z regulaminem ustal w ofercie krótszy okres wpłaty 😉
7.5.
W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji, Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar:
a. w ciągu 7 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz,
b. w ciągu 14 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz dla której Kupujący wybrał wpłatę przelewem tradycyjnym,
c. w ciągu 30 dni w przypadku Licytacji.
Mam w takim razie pytanie. Jakiś czas temu byłem drugą stroną takiej transakcji po licytacji Allegro. Nie byłem w stanie od razu dokonać wpłaty, w związku z czym natychmiast poinformowałem Sprzedającego, że za maksymalnie 10 dni dokonam wpłaty. W odpowiedzi uzyskałem informację, że na wpłatę czekają tylko 7 dni, a później anulują licytację. Wyjaśniono mi, że w sekcji "O sprzedającym" jest zapis, że wpłaty trzeba dokonać w ciągu 7 dni. Zapytałem obsługę portalu Allegro i udzielono mi odpowiedzi: "Chciałbym poinformować, że Pan jako jako Kupujący ma 30 dni od daty zakupu na opłacenie licytacji na Allegro. W przypadku zakupów "kup teraz" termin na zapłatę wynosi 7 dni."
Zatem moje pytanie: czy taka "informacja o sprzedawcy" jest wiążąca? Obsługa portalu twierdzi, że nie.
A drugie pytanie odnośnie "mojej" licytacji: czy kupujący może tak sobie po prostu zrezygnować i nie wpłacić? Dodam, że chodzi o kwotę blisko 2,5 tys. złotych.
2x tak
@WaWrzu89 wszystkie zakładki są wiążące, jest to integralna cześć oferty, masz tam regulamin, dane sprzedawcy, zwroty, gwarancje itp.
Jak byś trzy razy w odstępach tygodnia zadał to samo pytanie allegro dostał byś trzy różne odpowiedzi od różnych konsultantów 😄
Tak kupujący może nie zapłacić i prócz sprawy w sądzie ( umowa jest wiążąca ) nic mu nie zrobisz 😞
Najlepiej taki zapis mieć również w opisie oferty, oczywiście odpowiednio napisany co by boty nie krzyczały że w opisie ma być tylko opisany produkt, i tu mamy sprzeczność do tego co napisał Ci konsultant bo system wymusza takie informacje zamieścić w "o sprzedającym " 🙂