Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedaliśmy baterię. Bateria wróciła do nas jako zwrot w ciągu 14 dni. Pomijam fakt, że nie była zapakowana w oryginalnym opakowaniu. Jednakże na baterii stwierdziliśmy uszkodzenia (zarysowania w trzech miejscach). Tego towaru nie sprzedamy już jako pełnowartościowego. Co mamy zrobić. Możemy odmówić jego przyjęcia?
@ArmaturaCeramika Pomniejszyć wartość.
Ok, ale o ile, jak to wyliczyć, aby było uczciwie.
@ArmaturaCeramika Oryginalnego opakowania nie możesz wymagać, zabrania tego UOKiK.
Możesz potrącić odpowiednią kwotę za zmniejszenie wartości rzeczy, o ile faktycznie to zmniejszenie nastąpiło w wyniku używania rzeczy przez klienta. Przepisy nie regulują, jak tego dokonać. Ważne jest, aby potrącona kwota była proporcjonalna do zmniejszenia wartości i aby była poparta odpowiednim wyliczeniem.
Nie możesz nie przyjąć zwrotu.
To droga markowa bateria w kolorze ciemnego złota. Jeżeli to zarysowanie byłoby z tyłu baterii w miejscu niewidocznym dla jej użytkownika, to machnęlibyśmy na to ręką. Zarysowanie jest z przodu. Nikt nie kupi takiej porysowanej baterii z rabatem 5% :).
@xyz96 podlinkuj coś
Oryginalnego opakowania nie możesz wymagać, zabrania tego UOKiK.
bo wg mnie wymysyły uokik dotyczyły reklamacji
wg dyrektywy unijnej - klient prawidłowo poinformowany o możliwości zwrotu (przed zakupem towaru) musi go testować tak jakby to robił w sklepie ze świadomością że towar będzie zwracał
i że odpowiada finansowo za zmniejszenie jego wartości
więc opakowanie tez musi zwracać
przypominam, że opakowanie samego produktu jak i opakowanie produktu do wysyłki jest musi być wliczone w cenę towaru - mówi o tym regulamin allegro
@ArmaturaCeramik
Właśnie ten Klient stwierdził, że niczego nie uszkodził, że tylko otworzył pudełko, zajrzał i odesłał. Nie poczuwa się do winy i chce pełnego zwrotu. Tyle że bateria wysłana w oryginalnie zapakowanym i zalakowanym pudełku wróciła do nas zarysowana.
Co zrobić w takiej sytuacji? My obstajemy przy stanowisku, że obniżamy kwotę za baterię.
Właśnie, a jak zwrócić mniejszą kwotę pieniędzy za baterię przez Allegro?
Masz jakiś dowód, że to ta bateria? Masz zdjęcia tych rys?
Oczywiście
@ArmaturaCeramika Bardzo dużo zależy od specyfiki branży. Klient który kupuje drogie rzeczy i jest gotów za nie zapłacić, raczej nie zdecyduje się na zakup uszkodzonego produktu z upustem 5 czy 10%. Teoretycznie najprościej byłoby wystawić np za 50% ceny lub 30% w licytacji i zobaczyć do ilu dojdzie. Wtedy klientowi potrącić róznicę. Ale to zajmie czas. Nie ma jednego ogólnego wzoru. Musisz sam to jakoś wykoncypować ( sprawdź np podobne na pewnym serwisie na "O" ) aby mieć podkładkę.
ps UOKIK to grupa ludzi mająca bardzo mgliste pojęcie o rynku i jego prawach... cóż takie życie...
@ArmaturaCeramika "Właśnie ten Klient stwierdził, że niczego nie uszkodził, że tylko otworzył pudełko, zajrzał i odesłał" - znaczy oryginalne pudełko (z którego nie wyjął nawet baterii, bo tylko je otworzył i spojrzał) po drodze zakosiły krasnoludki?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@ArmaturaCeramika konsultuję Twoje zapytanie z działem prawnym, gdy otrzymam odpowiedź, wrócę tutaj!
Właśnie zwróciłem tej Pani pieniądze przez system Allegro, ale nie dlatego, że tak chciałem. Dostałem instrukcję "jak zwrócić część" od konsultanta Allegro. Instrukcja jest tak zrobiona porządnie, że "kolejnego kroku" pod tytułem zwróć część, (tak jak w instrukcji) nie było i środki w całości zostały zwrócone na rachunek Klienta. Nie ma to jak profesjonalizm. Dziękuję Allegro!
Teraz to ja sobie mogę.
No i prawidłowo, bo te rysy śmieszne są, być może były już przed wysyłką. Patrząc przez mikroskop pewnie byłoby ich więcej 🙂
Śmieszna to jest ta odpowiedź. Jeżeli ktoś płaci 800 zł za baterię to nie chce mieć rys. Żadnych.
Ciekawe czy tego typu rysy przeszkadzałyby komuś na markowym, drogim gramofonie albo markowym, drogim winylu🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@ArmaturaCeramika Jakość baterii zależy od jakości chromu, warstwy(czytaj, także ceny), zdarzają się takie rysy na nowych, tańszych.
@ArmaturaCeramika przykro mi, że nie udało się zwrócić części wpłaty. Zapoznałam się z rozmową z Konsultantem Allegro i została Ci przekazana poprawna instrukcja. Aby zwrócić część wpłaty nie wybiera się opcji "zwróć część", tylko "edytuj kwotę". Kwota zwrotu jest widoczna podczas całego procesu oraz pojawia się komunikat potwierdzający dokonanie zwrotu, w każdej chwili można zrezygnować. Jeżeli nie widziałeś opcji "edytuj kwotę" miałeś możliwość wstrzymania zwrotu.