Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
mam dwa konta na Allegro, na których sprzedaję żywe rośliny. W regulaminie oraz podczas wprowadzania produktów została zaznaczona informacja, że nie ma możliwości zwrotów, bo to się zalicza do produktów szybko psujących itp. a mimo to, klienci mogą zworty robić, Allegro na to pozwala, mimo oznaczonych wszędzie gdzie można informację o tym, że zwrotów nie można robić. Czy ktoś wie jak temu zaradzić? Dziękuję
@Client:63072604 @A ustawiłeś na 0 dni
@Client:63072604
Przede wszystkim należy odróżnić: "zwrot" od "odstąpienia bez podania przyczyny".
Zwrot jest czynnością polegającą na odesłaniu czegoś tam skąd przyszło (np. zwrot towaru: odesłanie towaru do sprzedawcy, zwrot środków za zakup: odesłanie pieniędzy kupującemu).
Zwrot może być konsekwencją odstąpienia od Umowy (po odstąpieniu z Art. 27 kc kupujący ma obowiązek zwrotu rzeczy) albo reklamacji.
Może się zdarzyć, że kupujący np. otrzyma od Ciebie (np. omyłkowo) roślinę inną niż w opisie oferty. Złoży wówczas reklamację, Ty możesz zażądać zwrotu tej (omyłkowo wysłanej) rośliny i po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji wysyłasz właściwą.
W takim przypadku kupujący może skorzystać np. z darmowego zwrotu SMART (odesłania przesyłki na koszt Allegro), a w przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji zwrot poniesionych przez kupującego kosztów odesłania rzeczy, które sprzedający powinien zwrócić kupującemu wyniesie: 0 (zero) zł.
Wyłączenia w przypadkach gdy np. towar szybko ulega zepsuciu lub ma krótki termin przydatności do użycia dotyczą możliwości odstąpienia od Umowy, a nie zwrotu (czyli odesłania rzeczy do sprzedawcy) w ogóle.
Jeżeli masz w ofercie podaną informację o ustawowych wyłączeniach prawa do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny - to ew. złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez kupującego będzie nieskuteczne.
@Client:63072604 abym mogła to zweryfikować podaj proszę przykładową ofertę, w której ktoś dokonał zwrotu.