Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sytuacja wygląda tak: klient zakupił towar 27.06, paczkę nadałam do paczkomatu w dniu 29.06; paczka nie została wyjęta przez kuriera aż do dnia 2.07 (po mojej interwencji). Klient zadzwonił i uprzedził że wyjeżdza i nie odbierze paczki. Paczka wraca do mnie. I teraz moje pytanie, czy oddając za towar muszę oddać również za wysyłkę?
Tak, zwracasz klientowi koszty towaru oraz wysyłki. Jeśli wybrał inny, niż najtańszy sposób dostawy oferowany w Twoim sklepie, to zwracasz mu koszt najniższej dostawy 🙂
Ok, czyli rozumiem że za każdym razem kiedy klient nie odbierze przesyłki należy mu się zwrot całości (mimo, iż kupujący nie odzyska pieniędzy od przewoźnika) ? A jeśli klient zechce aby ponownie wysłać mu tą przesyłkę to jak wygląda wówczas kolejna opłata za wysyłkę?
klient ma zawsze rację i jest w lepszej sytuacji ta działa ten regulamin do którego "dobrowolnie" musimy się stosować
@m2300 EDIT: Jeśli odstąpi od umowy, to zwracasz mu wszystkie koszty. Jeśli nie odstąpi od umowy, to tak jak pisze @kostas11 Przepraszam za zamieszanie 🙂
Tak. W sytuacji w której klient nie odbierze przesyłki, lub po prostu postanowi zwrócić towar (ma do tego prawo w ciągu 14 dni) zwracasz mu całość. Jeśli jednak zechce byś ponownie mu wysłał zamówienie, to w Inpoście (w menadżerze paczek) możesz ponownie wygenerować etykietę w cenie 8,99 zł i poproś by zrobił Ci dopłatę na konto, lub po prostu zaproponuj mu złożenie ponownego zamówienia.
@m2300 Nie bo klient nie odstąpił od umowy, prosisz o zwrot za odesłanie i ponowną zapłatę za wysyłkę, jak będzie cisza oddajesz pomniejszone o koszty wysyłki i zwrotu 🙂
Jak odstąpi od umowy to wtedy oddajesz co wpłacił ale odliczasz koszt odesłania bo to spoczywa na kupującym 🙂
Należy mu się zwrot za towar i zwrot najtańszej ceny dostawy podanej w ofercie, o ile poinformuje o rezygnacji z zakupu. Jeśli zechce ponownej wysyłki, powinien za nią dodatkowo zapłacić.
@xyz96 minus koszt odesłania bo to spoczywa na kupującym 😄
@kostas11 O ile w ofercie było napisane, że odsyła na własny koszt, jeśli nie było, koszt ten pokrywa sprzedawca 😄 😄
@Janirka o ile odstąpił od umowy to koszt odesłania pokrywa klient 🙂
Jak poprostu nie odebrał i cisza to jest nie wywjązanie się z umowy i należy się odszkodowanie za poniesione straty 🙂
@kostas11 Właśnie miałam poprawiać wątek, bo masz rację 🙂
witam, też mam podobną sytuację klient zakupił towar i nie odebrał, paczka wróciła do mnie i poniosłem koszta wysylki w dwie strony. Jak mozna odzykać poniesione koszty i gdzie to zgłosic do Allegro.
@m2300 Złóż też reklamację do Inpostu.
Jeżeli paczką wróciła bo klient jej nie odebrał, to z jakiej paki sprzedający ma zwracać mu koszt wysyłki..??