Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam problem z jednym kupującym.Kupił ode mnie część , nową, fabrycznie zapakowaną 29 grudnia.
Jestem osobą prywatną. Po tylu dniach do dziś chce mi towar oddać, bo niby jego fachowiec się pomylił przy doborze. Ja go nie chcę przyjąć, bo nie mam takiego obowiązku. Poza tym dawno zagospodarowałem pieniądze a poniosłem też przecież koszta wystawienia, prowizji...Kupujący mnie szantażuje komentarzem negatywnym oraz tym, że mi wyśle na "siłę" towar. I tu jest pytanie czy powinienem przesyłkę przyjąć czy odrzucić. Bo jak przyjmę to potem mnie oskarży o kradzież, bo towar mam a on kasy nie dostał. Jak nie przyjmę, to on dostanie po kosztach 2x bo zapłaci za przesyłki w obie strony i będzie miał pretensje i moralną podstawę do negatywnej opinii. Choć wyraźnie mu piszę, że się nie zgadzam na zwrot. Nie założył mi sporu na Allegro choć w tej sytuacji powinien aby ze mną dyskutować. Jak mam się zachować w tej sytuacji? Zwrot nie wchodzi w rachubę nawet, nie ulegam szantażom.
Skoro nie godzisz się na odstąpienie od umowy to nie odbieraj od kuriera bo później będziesz musiał kupującego prosić o odebranie tej rzeczy od Ciebie.
Jak wystawi negatywa to wyślij mu przedsądowe wezwanie do zaprzestania naruszania dóbr osobistych.
Kupujący widział, że kupuje od osoby prywatnej i zgodził się na takie warunki transakcji więc teraz nie ma żadnego prawa Cię szantażować.
Oczywiście że nie musisz przyjmować zwrotu bez podania przyczyny (wyjątek reklamacja), a sprzedajesz na zwykłym Allegro czy AL>tam nie ma systemu komentarzy. Jak otworzy dyskusję to odpowiadaj merytorycznie, allegro nie może ci nic zrobić jak nie przyjmiesz zwrotu jako prywatny sprzedajacy.
Sprzedales na allegro lokalnie jako prywatny sprzedajacy? @JokerCB
Sprzedałem na Allegro jako prywatny.
Czyli komentarza możesz się spodziewać, nie unikniesz negatywa!! nawet jakbyś się zgodził na zwrot ale w zakladce zwroty masz że nie przyjmujesz?
Nie, teraz nie ma zakładki zwroty. No właśnie, nawet jak by uległ to i tak mi może negatywa wpisać potem. Facet chce ze mnie zrobić pazerną hienę, pisze że mi za darmo odeśle, nie chce nic, abym się "nażarł" (to moja dygresja) i abym sobie to znów wystawił. Z uczciwego sprzedającego chce mnie zdegradować na pazerną hienę żerującą na jego krzywdzie. A ja naprawdę nie mam sobie nic do zarzucenia.Opis był porządny ze wszystkimi parametrami, zdjęcia real moje w dobrej rozdzielczości, towar wysłany szybko po zakupie, jakość idealna bo to nowe w pudełku fabrycznym...Nie ma totalnie podstaw do negatywa.Ale on twierdzi że za brak współpracy mi negatywa da ( bo nie uległem jego presji).
Odpisz że nie przyjmujesz zwrotu jako prywatny sprzedający, teraz i tak negatywa nie unikniesz a przyjmując zwrot mogą być jeszcze większe problemy, nie znasz stanu towaru! Ale zrobisz jak uważasz.
Tak zrobiłem na początku.Poza tym masz rację, Kupujący twierdzi że nawet pudełka nie rozkleił ale dlaczego mam mu wierzyć? Pzoa tym napisałem mu że towar dostał w moment po zakupie ale przez ponad 2 tygodnie nie miał czasu na wystawienie mi komentarza?To też podejrzane. bo towar był nówka w pudle zalakowanym przez producenta i nie z China tylko Made in France. Nie wspomnę, że dobry komentarz by mi ułatwił sprzedaż drugiego takiego sprzętu bo miałem dwie sztuki. Ale jak przyszło do zwrotu to nagle szybko mnie odnalazł i nauczył się pisać na czacie.