Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dobry, czy jeżeli kupujący (bez smart) wybrał dostawę dpd na adres, nie był obecny, przesyłka została przez dpd umieszczona w ich automacie paczkowym po czym zwrócona po trzech dniach, to kupującemu należy się pełen zwrot łącznie z kosztem przesyłki? Czy może zwrot z najtańszym kosztem przesyłki, lub zwrot z najtańszym kosztem przesyłki minus opłata za zwrot? Nie odstąpił od umowy, żąda kontaktu w sprawie...
@Jedoslaw Przedmiot jest nadal jego własnością. Powinien zwrócić koszty przesyłki zwrotnej i dopłacić za ponowną wysyłkę, czyli 2x koszt przesyłki DPD.
Jeśli zgłosi zwrot to zwracasz cene przedmiotu + najtańszy dostępny sposób dostawy, ale zwrot możesz pomniejszyć o koszt przesyłki zwrotnej.
@Jedoslaw upewnij się czy to wina kupującego czy przewoźnika ( tu złóż reklamację ) jak kupujący dał ciała, a nie odstąpił przed powrotem paczki to nie wywiązał się z umowy KC i naraził Cię na starty oddajesz - odliczasz od zwrotu koszt wysyłki i powrotu paczki o ile chce kasę, bo może również opłacić ponowną wysyłkę 🙂
Na dziś odstąpienie od umowy z UK jest nieskuteczne, więc żadne zwrotu najtańszej wysyłki Cię nie interesują 🙂
@Jedoslaw Sprawdź jeszcze etykietę na zwrocie, bo DPD powinno umieszczać koordynaty GPS miejsca, w którym kurier zgłosił nieobecność adresata. Były już sytuacje, że kurier awizował przesyłki na "nieobecność" kilka kilometrów od adresu doręczenia.
Koszt zwrotu zawsze to koszt kupującego, ale tu musisz wiedzieć kto zawinił, jak kupujący to wezwij go do opłaty albo odstąpienia umowy zakupu, a jak przewoźnik to kupującemu musisz wysłać ponowione a reklamować u przewoźnika.
@Jedoslaw kupujący powinien odstąpić od zakupu, żeby przysługiwał mu zwrot. Samo nieodebranie zamówienia nie jest równoznaczne z odstąpieniem. W tej sytuacji najlepiej jest skontaktować się z kupującym i poprosić o informację: czy klient odstępuje, czy chce, aby nadać przesyłkę ponownie (w takim przypadku możesz od razu poinformować o konieczności dopłaty kwoty na ponowną wysyłkę). W wiadomości dobrze też jest zawrzeć termin na odpowiedź klienta. Jeżeli będzie to odstąpienie, to powinieneś zwrócić klientowi koszt towaru + koszt najtańszej udostępnionej przez Ciebie metody wysyłki w tej ofercie. Jeżeli poniosłeś dodatkowy koszt z uwagi na zwrot paczki, możesz nim obciążyć klienta.
Kupujący nie odstąpił, póki co zarzuca, że przesyłka została nadana do punktu odbioru a nie na jego adres, co jest niezgodne z prawdą. Fakt, że kurier podjął tylko jedną próbę dostawy i wrzucił paczkę do automatu. Czy przesyłka allegro kurier dpd nie powinna mieć dwóch prób odbioru, po czym zostać zwrócona do nadawcy? Według nr śledzenia kupujący otrzymał dwa powiadomienia sms i dwa email, ale obudził się dopiero po informacji o zwrocie przesyłki.
@Jedoslaw Tak dobrze to tylko w InPost. Przesyłka nie mogła zostać wysłana do punktu odbioru, bo system nie pozwala na to, jeżeli została wybrana dostawa na adres.
Czyli brak drugiej próby dostawy na adres nie jest podstawą reklamacji?
Czyli zakładając, że kupujący jednak odstąpi, to zwracam koszt przedmiotu, koszt wysyłki 9,99 bo taki był najtańszy po czym od tego odliczam 14,99 za zwrot zgodnie z cennikiem usług dodatkowych dpd?
@Jedoslaw Tak, Cena + 9,99 - 14,99
DPD nigdy nie podejmowało drugiej próby. Teoretycznie za drugą próbę można uznać możliwość odbioru w automacie/punkcie.
A czy kupujący sam nie przekierował paczki do punktu?
według śledzenia kurier sam wsadził poł godziny po nieudanej próby doręczenia