Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
napotkałem na problem (dla mnie): kupujący nie odebrał w czasie zakupionego przedmiotu z Paczkomatu. Przesyłka wróciła. Co czynić w tej sytuacji. Podkreślam, że pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją. Proszę o radę. Nadać ponownie (koszt ponosi kupujący), ewentualnie jak zwrócić pieniążki i jak załatwić zwrot prowizji.
@FHUPEK sprzedaż na allegro czy allegro lokalnie ? napisz do kupującego z prośba o wyjaśnienia może będzie chciał produkt 🙂
Allegro
@FHUPEK Poczekaj na reakcję kupującego, powinien się odezwać, być może odstąpi od umowy, być może poprosi o ponowną wysyłkę. Jeśli odstąpi, oddaj mu wszystkie koszty, jeśli ponowna wysyłka, niech dopłaci. Powrót przesyłki paczkomatem jest darmowy. Jeśli się nie odezwie, nie odstąpi od umowy, wyznacz mu mailem czas na decyzję, a po jego upływie oddaj tylko koszt przedmiotu.
O zwrot prowizji wystąp tak; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat...
Zwrot wpłaty; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/platnosc-od-kupujacego/jak-zwrocic-wplate-kupujacemu-xG71...
Jeśli to Allegro Lokalnie, zwrot wpłaty tylko zwykłym przelewem bezpośrednio na konto bankowe kupującego, inaczej nie oddasz.
O zwrot prowizji prosisz wtedy tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a... Dołącz potwierdzenie przelewu zwrotnego.
Dziękuję za pomoc.
@FHUPEK Temat niedobranych przesyłek COD to jest stale powracająca pieśń na tym forum. Niestety powtarza się jak "zacięta płyta". Teoretycznie prawo chroni sprzedawcę, ale szkoda czasu i zdrowia na odzyskiwanie kilkunastu złotych. Jak chcesz oferować tą formę płatności to musisz wkalkulować to w koszty. W ostatnim okresie procent "nieodebranych" wzrósł i my w naszej kategorii przyjmujemy go na poziomie 10%. W zeszły roku było to poniżej 1%.
Prawo chroni sprzedawce? Bardziej konsumenta moim zdaniem.
I o jakiej formie płatności piszesz?
@exoryna cod to pobranie 🙂
@FHUPEK Pomijam wymuszanie przez allegro bo tu faktycznie konsument to święta krowa, ale prawnie możesz paczkę przetrzymać, poprosić o odbiór lub zwrot kosztów i na ponowną przesyłkę a jak nie to udać się do sądu wygrasz i bez problemu.
Zgodnie z art. 535 Kodeksu cywilnego kupujący powinien rzecz odebrać. Mimo że jest za pobraniem dalej ten produkt należy do niego i powinien go odebrać.