Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zgłosił (za pomocą dyskusji Allegro) problem z produktem tego samego dnia co go otrzymał, następnego dnia powiedział, że chce jednak zwrócić produkt i otrzymać zwrot środków. Tego samego dnia zostało utworzone zgłoszenie reklamacyjne na serwisie, utworzona przesyłka paczkomatu aby mógł jak najszybciej odesłać produkt. To było niecałe 2 tygodnie temu. Do tej pory jednak nie odesłał produktu i wczoraj utworzył zgłoszenie za pomocą Zwroty Allegro. Zatem zapewne liczy na to że znowu mu będzie biegło te 14 dni (i nie zdziwię się, że ma prawo jeżeli chodzi o zasady Allegro).
Domyślam się, że wykorzystuje to co możliwe na Allegro jak mu wygodnie i ma w nosie jakiekolwiek dokonane ustalenia. Powinien już dawno odesłać produkt. Jest to o tyle problematyczne, że w hurtowni gdzie nabywam produkt mija teraz 14 dni od kiedy utworzono zgłoszenie reklamacyjne. Zatem powiedzmy mija czas zwrotu, a klient wyśle mi produkt po tym terminie (za ok. 1500 zł zatem kwota niemała).
Jak można zapobiec tego typu zachowanium klientów, po prostu co chcą to robią nie szanując ustaleń? Tym samym powodując problem. Czy jest na to jakaś metoda. Dla mnie jest to nadużycie choć być bardzo możliwe, że Allegro na to pozwala bo wcześniejsze ustalenia były w dyskusji, a nie w formie zwrotu.
@PortoStrefa Jak można zapobiec tego typu zachowanium klientów
Zapoznać się z przepisami !!! bo widzę że ani klient ani Ty nie wiesz co robić 😞
Skoro zgłosił reklamację, masz 14 dni na odpowiedź, nie zapomnij przed upływem bo reklamacja będzie uznana.
Zatem zapewne liczy na to że znowu mu będzie biegło te 14 dni (i nie zdziwię się, że ma prawo jeżeli chodzi o zasady Allegro).
Jak znasz UK to wiesz że przy odstąpieniu ma 14 dni na odstąpienie od odebrania i 14 dni na odesłanie po odstąpieniu 🙂
Zwróć uwagę na co się powoła przy generowaniu zwrotu, i go wyprostuj, bo jak zareklamuje, ponownie bo piszesz że już raz to zrobił, napraw - wymień bo zgodnie z zmianą prawa od 2023 r. konsument nie może odstąpić, a jak dokonał zwrotu bez podania przyczyny, wyceń towar na tyle ile jest warty 😄
Namieszaliście bo masz reklamację potem odstąpienie a teraz ciort wie na co się powołał 😄
No właśnie wiem, że jest to pomieszane, bo produkt nie działał jak trzeba (wg niego), zatem z jednej strony powinna być reklamacja. Ale że chce zwrotu środków odrazu, no to jednak poszło procedurą zwrotu. Ale nie odesłał. Teraz on mi wyśle to jako zwrot, a ja na serwis jako reklamację. I lipa totalna.
Mnie chodzi bardziej o zasady komunikacji - coś ustalamy to fajnie jakby się tego trzymał.
pilnuj terminów odpowiedzi, rozróżniaj odstąpienie od umowy do reklamacji
to jest trik kupujących
zaraz zobaczysz wniosek z allegro protect
i to bez odsyłania towaru
Kto wie, biorąc pod uwagę skalę pretensjonalności i poczucia bezkarności niektórych to jest to możliwe. Kasę oddam jak produkt będzie zwrócony, najwyżej jak mi hurtownia tego nie przyjmie to odsprzedam za niższą cenę na jakiejś aukcji (choć powinni przynajmniej wymienić na działający produkt).
Ale ogólnie to widzę, że elektronika sprawia problemy, za dużo zgłoszeń w porównaniu do innych przedmiotów.
@PortoStrefa odrzuć reklamację w dyskusji jak nie minęło 14 dni bo możesz nie mieć ani towaru ani kasy !!!
Kasę oddam jak produkt będzie zwrócony, najwyżej jak mi hurtownia tego nie przyjmie to odsprzedam za niższą cenę na jakiejś aukcji
Przeczytaj do końca co napisał @RED kupujacy specjalnie mieszają, po 14 dniach jak nie rozpatrzysz reklamacji wskakuje wniosek protect allegro od ręki wypłaca i dolicza Ci do salda, ty nie masz kasy ani produktu 😞
Tego samego dnia zostało utworzone zgłoszenie reklamacyjne na serwisie, utworzona przesyłka paczkomatu aby mógł jak najszybciej odesłać produkt.
Nie dało Ci to do myślenia że nie odesłał mając etykietę ???
Spróbuję go ponaglić aby odesłał produkt. I zgłoszę to do Allegro bo to wygląda mi na jakiś absurd i kolejną pułapkę. Ale muszę uważać bo mi wczoraj jeden złośliwiec wystawił negatywa za to że mu wycofałem tranzakcję i po 20 minutach kasę zwróciłem(od zamówienia).
@PortoStrefa Liczy się termin złożenia reklamacji a nie odesłania, mija 14dni odrzuć reklamacja powodu nie odesłania i zobaczysz co kupujący zrobi? jak odpisze że jednak zwrot to także masz 14dni od czasu odstąpienia od umowy zakupu a było to później niż łożenie reklamacji, i jak zdąży towar dojść w te 14dni i zobaczysz że towar stracił na wartości to możesz obniżyć zwrot środków o tyle o ile stracił na wartości nawet do 1zł.
Spróbuję go przycisnąć aby jak najszybciej wysłał produkt. Zobaczymy co będzie dalej. Bez zwrotu produktu kasy napewno nie będę zwracał. Napiszę też wcześniej do Allegro jeżeli bedzie robił jakieś wały.
Niesamowite - nie wysłał produktu. Miał wysłać dziś bo wczoraj się przypomniałem. Niedawno się odezwało Allegro w dyskusji, że może mu zaproponować Allegro Protect. Więc ja na to, że doszliśmy do porozumienia już dawno temu lecz nie odesłał produktu. On odpisał, że odesłał, ale jakoś nie ma kodu śledzenia.
Brak śledzenia nie oznacza że nie odesłał.
Okaże się, może jeszcze dośle bo sprawa trwa. Albo podjedzie szybko do paczkomatu i wsadzi bo coś czuje, że kłamie. Zresztą jak odesłał dziś to jutro powinno dotrzeć.
Niekoniecznie. Mógł nadać po odjeździe kuriera
Sprawa jeszcze w tym wszystkim jest taka - ON JEST PRZEDSIĘBIORCĄ - kupił to jako firma, poprosił o fakturę. Pytanie zatem na ile zasady zwrotów będą tutaj oobwiązywać.
To popłynąłeś jescze lepiej
Czemu? Z takim komentarzem zupełnie nie wiem co masz na myśli.
Bo w przypadku zakupów na firmę zwroty są ograniczone
no właśnie, to oznaczałoby, że skoro nie odesłał do tej pory produktu to tym bardziej Allegro może go nie wesprzeć w procedurze zwrotu i całość przejdzie na procedurę reklamacji - czyż nie?