anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

nieuczciwy kupujący chce wymusić zwrot

jarkaw195
#7 Wielbiciel#

   sprzedałem na allegro maszynę do rozdrabniania gałęzi. Po dostarczeniu sprzętu przez kuriera do kupującego dostałem wiadomość, że ta maszyna jest dla niego za mała. Oczywiście kupujący wiedział jakie są dane techniczne maszyny. Jestem osobą prywatną czy mam obowiązek przyjąć zwrot  ?

oznacz moderatorów
40 ODPOWIEDZI 40

LEW433
#21 Demiurg#

@jarkaw195 Nie masz obowiązku przyjmowania zwrotów jako osoba prywatna, zwrotów bez podania przyczyny ale jeżeli złoży reklamację np,; na niezgodność z opisem itd, to musisz taką reklamację rozpatrzyć. Zwrot możesz także przyjąć jak wyrazisz na to zgodę.

oznacz moderatorów

jarkaw195
#7 Wielbiciel#

A co jeśli kupujący twierdzi, że dane techniczne są nie prawdziwe ?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@jarkaw195 jeśli wprowadziłeś w błąd podając w opisie inne dane niż ma faktycznie maszyna to radzę przyjąć reklamację 😞 napisz na co się dokładnie powołuje jaka jest różnica ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jarkaw195 jeżeli była niezgodność z opisem to jest reklamacja i radzę przyjąć, chyba że masz dobre argumenty, jak kupujący otworzy dyskusję i poprosi Allegro o pomoc a na pewno ją otrzyma to mogą wypłacić rekompensatę z POK, a wówczas zablokują Ci konto i zażądają zwrotu kasy.

oznacz moderatorów

jarkaw195
#7 Wielbiciel#

to są dane podane przez producenta i nie ma tam niezgodności z opisem ale on twierdzi inaczej

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@jarkaw195 jeśli wszystko gra i się pokrywa, to napisz że zwrotu nie przyjmujesz bo nie musisz a parametry są zgodne z maszyną 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

toMCioPP
#12 Orędownik#

Krótka piłka.

Dane się zgadzają, zwrotu nie przyjmuj.
Jeśli otworzy Ci dyskusję, będzie żądał reklamacji, allegro na pewno stanie po jego stronie, bo zawsze tak robią; klient to dla nich złoty cielec.
Wówczas musisz zgodzić się na rozpatrzenie reklamacji. Sprzęt przychodzi, wszystko się zgadza z Twoim opisem, informujesz pacjenta o tym, że rozpatrujesz ją negatywnie. Może złożyć druga, oczywiście allegro będzie go do tego gorliwie namawiało. Kolejną odrzucasz i informujesz, że jego sprzęt jest do odbioru u Ciebie pod Twoim adresem. Ewentualnie możesz odesłać, ale po uprzedniej wpłacie na konto środków pokrywających odesłanie mu sprzętu.
Nie dawaj się brać pod szpicbergen obrońcom kombinatorów i wiecznie uciśnionych-niezadowolonych klientów. Będą Cię nakłaniali, abyś dla świętego spokoju przyjął zwrot etc. Aby z takiego czegoś uczynić regularny zwyczaj. Ale nie ma tak dobrze.
Racja jest po Twojej stronie (jeśli jest na prawdę tak jak to opisałeś) i nikt nie ma prawa Cię narażać na jakiekolwiek straty w imię jego ''widzimisię''.
Powodzenia.

oznacz moderatorów

jarkaw195
#7 Wielbiciel#

A jaki wtedy mam czas na rozpatrzenie reklamacji ?

oznacz moderatorów

toMCioPP
#12 Orędownik#

14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania przesyłki.
Ale po co to przedłużać?
Od kopa się tak banalnie absurdalne sprawy załatwia i temat zamyka.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jarkaw195 Czas na rozpatrzenie masz 14dni i jak nie odniesiesz się w tym czasie reklamacja jest uznana. Jeżeli opis parametrow jest zgodne z producenta i tabliczką znamionową to odrzuć reklamację.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@jarkaw195 
ja jeśli byłbym pewien zgodności z opisem reklamację odrzuciłbym minutę po otrzymaniu przesyłki. Jeśli gość chce płacić za podróże swojej własności po Polsce to należy jak najszybciej zapewnić mu tą frajdę. 

Jeśli odeśle urządzenie to sprawdź dokładnie jego stan. Mieliśmy raz klienta co reklamował rzekomą niezgodność z opisem krajalnicy. Krajalnicę odesłał w 2 kawałkach.

oznacz moderatorów

jarkaw195
#7 Wielbiciel#

On nie chce reklamacji tylko zwrot.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To napisz że towar zakupiony od prywatnego kupującego nie podlega zwrotowi bez podania przyczyny czyli reklamacji.

oznacz moderatorów

jarkaw195
#7 Wielbiciel#

zależy co na to allegro odpowie  

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Allegro nie może nic innego odpisać, zapewne każe się dogadzać.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@jarkaw195 stój twardo na stanowisku, że zwrot bez podania przyczyny nie przysługuje. możesz jedynie rozpatrzyć reklamację. Nie daj sobie wejść "doradcom" z Allegro na głowę.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@jarkaw195 
On nie chce reklamacji tylko zwrot.

To znaczy, że kupujący nie odróżnia odesłania rzeczy (zwrotu) od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Zwrot (czyli odesłanie rzeczy do sprzedawcy) może być obowiązkiem wynikającym ze złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy z Art 27. UoPK albo konsekwencją złożonej reklamacji (aby sprzedawca mógł np. zapoznać się ze zgłaszaną wadą i rzetelnie rozpatrzyć reklamację).
Odstąpienie z Art.27 UoPK - nie przysługuje kupującemu w przypadku transakcji niekonsumenckiej (tak jak w tym przypadku), a jeżeli odeśle (zwróci) rzecz w związku z reklamacją to w przypadku gdy reklamacja okaże się niezasadna (i zostanie odrzucona) kupujący nie tylko nie otrzyma zwrotu kosztów odesłania, ale może zostać wezwany do odbioru rzeczy na swój koszt.
 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Dokładnie.

Zwrot = kupujący zwraca towar.

Odstąpienie od umowy, reklamacja - to są już kompletnie inne sprawy - ich konsekwencją jest zwrot towaru, czyli odesłanie go przez kupującego. 

oznacz moderatorów

jarkaw195
#7 Wielbiciel#
co zrobić jak kupujący nie chce odesłać maszyny w celu rozpatrzenia reklamacji ?
oznacz moderatorów