Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam kilka banalnych pytań z punktu widzenia przedsiębiorcy, natomiast jestem w tym kompletnie zielony.
Gdy zaczynam rejestrowaną działalność gospodarczą i chce np zacząć sprzedawać na allegro jak wygląda sytuacja z wystawianiem faktur/paragonów oraz rozliczeniami z urzędem skarbowym.
Przykład 1:
Kupuje jakąś dużą ilość towaru w hurtowni, do siebie do domu biorę to na fakturę, później wystawiam na allegro i sprzedaje. Powiedzmy kupiłem przedmiot za 100 zł sprzedałem za 160 zł minus wszelkie prowizje allegro + transport, to co zostaje powiedzmy 30 zł jest moim przychodem z którego co miesiąc się rozliczam? Więc mam obowiązek do każdego zakupu wystawić fakturę lub paragon ? co w przypadku osoby fizycznej zawsze paragon ?
Przykład 2:
"Model na Janusza" dropshippera - wystawiam produkt z Ibaja chińczyka itp. klient kupuje go u mnie na aukcji paczka idzie bezpośrednio od dostawcy, ja zgarniam tylko różnice w cenie - prowizje, jak to wykazywać rozliczać ?
Od jakiej kwoty przychodu potrzebuje kasy fiskalnej ? Czy jest taka kwota? czy kasa fiskalna jest po prostu obowiązkiem od najmniejszych kwot?
Zakładając że mój przychód miesięczny wyniósł powiedzmy 5 tysięcy, jak wygląda kwestia rozliczenia? Brany pod uwagę jest przychód czy też wygenerowany obrót ? Co w przypadku gdy jestem Januszem A_L_I_ ikspresów i przerzucam towar na minimalnych marżach, generując duży obrót przy małym zysku?
Z góry dzięki jeśli komuś zechcę się pomóc, bo jak widać wyżej - jestem kompletnym debilem w temacie.
To nie są banalne pytania. "Pogawędka' u doradcy lub w biurze rachunkowym zajęłaby min. godzinę, więc nie oczekuj tu na wykład.
Dropshipingu z Chin nie da się legalnie opodatkować!
Nie da się ? Chcesz powiedzieć, że każdy dropshipper robi to swojego rodzaju "nielegalnie" ? jak z resztą tematów ? W takim razie to nie jest tak banalny temat jak myślałem, no nic dzięki za odpowiedź 🙂
Faktycznie, nie masz nawet wyobrażenia o co pytasz skoro nazywasz to banalnymi pytaniami.
Zacznij od zadecydowania czy się od razu rejestrujesz jako działalność gospodarcza, czy próbujesz, a jak obrót będzie ba tyle istotny, że możesz podpaść pod obowiązek to wtedy zgłosisz do CEIDG
Będziesz wtedy musiał co najmniej prowadzi Książkę Przychodów i Rozchodów. Poczytaj na internecie cot jest. Zajrzyj na jeden z wielu portali świadczących taką usługę (np tu). Mają bardzo dużo informacji pomocniczej.
A najlepiej to poszukaj kogoś kto po przyjacielsku (albo za pieniądze) poświęci ci kilka godzin żebyś nie tracił miesięcy i pieniędzy na uczenie się na własnych błędach. Jak będziesz miał konkretne pytania, na które odpowiedź nie wymaga dłuższego wpisu niż ten, to wal śmiało, Są tu ludzie z dużym doświadczeniem, ale maja ograniczony czas jaki mogą poświęcić.