anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obowiązek wystawienia paragonu/faktury

MAMY ROZWIĄZANIE!
Matuzu
#4 Eksplorator#

Witam. Czy chcąc sprzedawać drobne przedmioty w kwocie do kilkudziesięciu złotych za sztukę ( nie więcej niż kilkanaście sztuk miesięcznie) zobowiązany jestem do zakupu kasy fiskalnej oraz wystawiania faktur czy nie posiadam takiego obowiązku? Zaznaczam, że nie posiadam działalności gospodarczej. Z góry dziękuję za odpowiedź i proszę o wyrozumiałość, ponieważ jestem jeszcze laikiem w tym temacie. 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
mwmonety
#21 Demiurg#

@Matuzu To też zależy czym będziesz handlował niektóre rzeczy wymagają kasy od pierwszego dnia tak miałem gdy podałem że będę sprzedawał przedmioty ze srebra i złota .od razu była obowiązkowa .

oznacz moderatorów
Matuzu
#4 Eksplorator#

Mi chodzi raczej o sprzedaż odzieży oraz ozdób, ale nie wykonanych ze złota czy srebra. Czy w takim wypadku jest obowiązkowa?

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

Sprzedawać czy handlować? Bo sprzedawanie to taka powiedzmy wyprzedaż niepotrzebnych rzeczy, których możesz mieć nie więcej jak 1 czy 2 identyczne sztuki w domu. Jeśli chcesz sprzedawać nożyczkami i temperówkami identycznymi, masz ich np po 30 sztuk, to już jest handel i musisz mieć działalność, wystawiać paragony, fakturę jeśli ktoś poprosi. Taka jest wersja oficjalna, prawnie legalna, a jaka jest rzeczywistość na allegro nieraz to wiadomo, działasz, póki ci urzędnik na konto nie wbije 🙂

oznacz moderatorów
Matuzu
#4 Eksplorator#

No w zasadzie generalnie chodzi tu o taki mały handel, bo chciałbym kupować przedmioty z hurtowni lub innych stron internetowych taniej i sprzedawać troszkę drożej na allegro, ale nie chodzi tu o handel na dużą skalę, tylko sprzedaż kilku/kilkunastu przedmiotów miesięcznie ;).

oznacz moderatorów
ACCURON
#13 Ambasador#

jaki towar to ma byc

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy