Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam sprzedałam deskę do krojenia , fabrycznie zapakowana zafoliowana , klienta odesłała mi taka deskę ( podsyłam zdjęcie) czy mam obowiązek przyjąć i zwrócić środki ? Niestety klienta nie chce słuchać mojego tłumaczenia.
Ogólnie to nie ma konieczności specjalnego oznaczania produktu w ten sposób. To jedynie wymysł Allegro.
Nie wiem ile ci to pomoże, ale zapytał gościa o nazwie chatGPT. i odpisał coś takiego:
W przypadku deski do krojenia żywności, przepisy sanitarne nakładają obowiązek utrzymania czystości i sterylności produktu. Oznacza to, że deska musi być regularnie czysta i dezynfekowana, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się bakterii i zanieczyszczeń.
Jeśli chodzi o zwrot takiego produktu, to zgodnie z polskim prawem konsumenckim klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru. W przypadku produktów, które zostały już użyte, klient może mieć trudności z ich zwróceniem, ponieważ muszą one spełniać określone wymagania sanitarne i nie mogą być przeznaczone do dalszego użytku.
W przypadku deski do krojenia żywności, klient powinien zwrócić ją w stanie czystym i dezynfekowanym, w innym wypadku sklep może odmówić przyjęcia zwrotu.
Ustawy regulujące kwestie czystości i bezpieczeństwa żywności to Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 stycznia 2013 r. w sprawie wymagań sanitarnych dotyczących produkcji, przechowywania i sprzedaży żywności.
Podpowiadają Ci że powołaj się na to czy tamto" było napisane w ofercie o tym że nie może zwrócić?", możesz pomniejszyć zwrot do minimum i oddać 1zł jak masz dowody że kupujący ją "zniszczył". Z pewnością komentarz kupującego mimo wszystko będzie negatywny, niestety.
Odpisz klientowi tak:
Szanowny Kliencie,
Przepraszamy za niedogodności, jednak niestety musimy odmówić zwrotu deski do krojenia żywności, którą zwrócił Pan/Pani. W przypadku tego typu produktów, przepisy sanitarne nakładają na nas obowiązek utrzymania czystości i sterylności. Zwrócona przez Pana/Panią deska nie spełnia wymagań sanitarnych, co oznacza, że nie jest przeznaczona do dalszego użytku. Z tego powodu, odmawiamy przyjęcia zwrotu.
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z polskim prawem konsumenckim, klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru. Jednakże, jeśli produkt został już użyty, jego zwrot może być trudniejszy i zależny od spełnienia określonych wymagań sanitarnych.
Podstawą prawną dla odmowy zwrotu deski do krojenia żywności jest Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2019 r. poz. 881) oraz rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących warunków, jakim powinny odpowiadać przedsiębiorstwa produkujące środki do dezynfekcji oraz urządzenia i wyposażenie stosowane przy produkcji, przetwarzaniu i spożywaniu żywności (Dz.U. z 2019 r. poz. 711).
Odpisać może, ale kupujący nie musi tego zaakceptować jak nie opisał i nie ograniczył zwrotu w swojej ofercie.🤗
W pewnych sytuacjach nie musi jeżeli jest to ustawowo ograniczone, a w tym przypadku jest przez przepisy sanitarna. nie możną sprzedać dalej tego produktu ponieważ możne rozprzestrzenić bakterie lub wirusy. i tak naprawdę jakby się uprzeć to można obciążyć klienta za utylizację takiej deski. żywność i produkty do żywności są praktycznie zrównane. chciałbyś dostać deskę na której kroiłem zgniłe mięso i tylko ją opłukał? nie wiem co klient z nią robił
@maliszewko2014 Myślę, że powoływanie się na takie przepisy jeśli w treści oferty nie nie było informacji o ograniczeniu prawa do zwrotu nie ma sensu i jest zbędnym komplikowaniem sprawy.
Deska bezdyskusyjnie nie nadaje się do dalszej odsprzedaży - moim zdaniem najlepiej będzie poinformować klienta o tym, że realna wartość towaru spadła w praktyce do zera, zwrócić symboliczny 1 grosz (czy tam 1 zł) i na tym temat zakończyć.
A deskę zutylizować - kto wie co tam za cholerstwo siedzi...
Witam , allegro zaakceptowało wniosek o zwrot pieniędzy z allegro protect , i my będziemy mieć to doliczone do rozliczeń allegro...Próby skontaktowania się z allegro niemożliwe , na czacie odpisują co chcą jakieś boty , zamówiona rozmowa z pracownikiem - nikt nie dzwoni drugi dzień 🙂
@allecoolombard3 zgłoszenie do uokiku plus wklejka w dyskusji tego zgłoszenia i tak powinni robić wszyscy sprzedawcy jak im się allegro wpierdzieli w relacje sprzedawca konsument
@allecoolombard3 podaj proszę numer zamówienia, którego dotyczy ta sprawa.
Problem dotyczy mojego drugiego punktu.
allecoolombard4
13101360602
@allecoolombard3 ok, dziękuję, sprawdziłam to i została wykonana już korekta. Sprawdź to proszę w tej zakładce.
ustawa konsumencka jest nadrzędna niż przepisy które podałeś
jeżeli nie ma w ustawie wyłączeń nie można odmówić konsumentowi prawa do odstąpienia od umowy