Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy istnieje jakaś ochrona sprzedającego? Chodzi mi o sytuację, gdy klient zwraca towar z widocznymi śladami użytkowania, przez co towaru nie można dalej sprzedać. Klient twierdzi, że w ogóle nie korzystał z produktu, pomimo, że dostał zdjęcia z uszkodzeniami. Odmowa zwrotu pieniędzy może być równoznaczna z wystawieniem negatywnej oceny sprzedającego. Jak się przed tym uchronić?
@KRAINADOBREGOSNU Jako przedsiębiorca nie masz prawa odmówić przyjęcia zwrotu. Możesz jedynie obniżyć zwracaną kwotę o utratę wartości - jeśli towar faktycznie nie nadaje się do sprzedaży to możesz oddać nawet 1 grosz ale coś oddać musisz.
Czy allegro nie powinno chronić również sprzedającego? Najlepszą opcją byłoby zgłoszenie w takim przypadku klienta do allegro, w celu wyłączenia możliwości oceny sprzedającego. Wysłanie zdjęć uszkodzeń towaru do allegro, powinno być potwierdzeniem dla allegro, aby zablokować wystawienie oceny.
@KRAINADOBREGOSNU Allegro chroni tylko kupujących. Sprzedający musi chronić sam siebie 😐
I to jest właśnie niesprawiedliwe.
@KRAINADOBREGOSNU " Jak się przed tym uchronić?"
Generalnie wyjścia masz dwa:
1) obnizyć zwracaną kwote do faktycznej wartości przedmiotu ( w ostateczności 1 zł) i liczyc sie z dyskusją i "subiketywna opinią"
albo
2) zwrócić całość wpłaty, zutylizowac zwrot i podnieśc marze wliczając takie rzeczy w koszty
@KRAINADOBREGOSNU Jesteś przedsiębiorcą , nikt za Ciebie decyzji nie podejmie , klient ma prawo do zwrotu , a Twoim obowiązkiem jest zwrot środków , masz prawo go umniejszyć adekwatnie do utraty wartości towaru ,który powstał na skutek działania klienta . Jedynym skutecznym programem ochrony sprzedawcy jest możliwość ustalenia cen na takim poziomie , abyś był zadowolony pomimo takich kwiatków .