Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Paczka została zamówiona za pobraniem jednak klient zrezygnował w dniu doręczenia paczki przez kuriera. Odmówił odbioru i zwrócił paczkę do mnie jako nadawcy. Kto pokrywa koszty za usługę kuriera? Klient nie zgłosił rezygnacji przez allegro.
Jeśli nie złożył do Ciebie odstąpienia to wezwać go musisz do odbioru jego własności. Jeśli złożył/złoży, pokrywa koszty przesyłki zwrotnej, czyli jeśli nie zapłaci po dobroci, to wystawiasz mu wezwanie do zapłaty.
@stancars1 jeśli nie było zwrotu to jest nie wywiązanie się z umowy, powinien pokryć koszty wysyłek i ponownej wysyłki, a w przypadku odstąpienia powinien pokryć koszt powrotu a Ty powinieneś oddać za towar i najtańszą dostawę ( czyli bez pobrania ) a że było to pobranie to klient powinien Ci oddać za wysyłkę do niego 🙂
ps. jeśli klient nic nie zrobi i będziesz w plecy zgłoś to allegro, może robi to często i dostanie bana lub ostrzeżenie trzeba takich eliminować 🙂
Jeżeli nie odebrał i nie odstąpił od umowy zakupu, nie musi być to zgłoszenie przez Allegro, może byc mailem, PP, itd., masz prawo potrącić koszty przesyłek.
Witam
Podpinam się pod temat. Klient złożył zamówienie za pobraniem (dropshipping). Zakupilem towar w hurtowni, wysyłka DPD, dziś dostałem maila z DPD że klient odmówił i przesyłka wraca do mnie. Produkt za ponad 300zł.
Klient nie zgłosił zwrotu. Po moim zapytaniu przez centrum wiadomości odpisał że "tak odmówiłem". Bardzo proszę o wypowiedź moderatora Allegro w tej kwestii, bo widzę po tematach że zdania są podzielone.
1. Czy dobrze rozumiem że w przypadku zamówienia za pobraniem, gdy klient nie zgłosił zwrotu/odstąpienia od umowy (przez formularz allegro) do czasu dostarczenia mu towaru, łamie w ten sposób umowę kupna sprzedaży - a tym samym jego odstąpienie nie ma mocy prawnej?
2. Co z kosztami? Mojego zakupu towaru w hurtowni oraz wysyłek do i zwrotnej od klienta?
Z góry dziękuje za odpowiedź
@branzowypl Wszystko masz wyżej 🙂
jeśli nie było zwrotu to jest nie wywiązanie się z umowy, powinien pokryć koszty wysyłek i ponownej wysyłki, a w przypadku odstąpienia powinien pokryć koszt powrotu a Ty powinieneś oddać za towar i najtańszą dostawę ( czyli bez pobrania ) a że było to pobranie to klient powinien Ci oddać za wysyłkę do niego
Tak, jak nie odstąpił przed odmowę odebrania Towar należy do niego, jedyne co zostanie to wystąpić do sądu o odbiór towaru oraz pokrycie dwóch przesyłek, to że działasz w dropingu 🙂 to Twój problem 🙂 Na allegro tu nie licz 😞