Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Przychodzę z może nietypową sprawą ale bardzo dla mnie i dla mojej sprzedaży istotną. Zajmuje się sprzedażą drobnej elektroniki - prostownice, suszarki, maszynki, golarki, słuchawki itp. W regulaminie zawarłem informację, że zgodnie z art. 38 o prawach konsumenta nie przyjmuje zwrotu towaru który został otwarty po dostarczeniu ze względu na zdrowie lub higienie. Pod spodem do tego wyszczególniłem, że zakup jest równoznaczny z akceptacją regulaminu. Mam teraz drugą sytuację tego typu, że dostałem zwrot prostownicy do włosów i słuchawek - obydwa produkty oczywiście otwarte. Śmiem sądzić, że prostownica została nawet użyta, ponieważ wiem, że ten model ma przewód kabla a dokładniej wtyczka do kontaktu jest zabezpieczona folią. W tym przypadku nie było tej folii na wtyczce, prostownica była wciśnięta w etui nawet nie zabezpieczona a pomiędzy płytkami brakowało kawałka papieru. Słuchawki tak samo zostały otwarte. Moje pytanie to czy w momencie odmowy przeze mnie przyjęcia zwrotu ze względu na art. 38 praw konsumenta i, że taka informacja informacja jest zawarta w regulaminie sklepu - kupujący wystawi negatywny komentarz lub opinie to Allegro wyklucza taką ocenę lub usuwa? Domyślam się, że klientowi nie byłaby taka odmowa po nosie ale ja takie informacje zawarłem i domyślam się, że w związku z tym może polecieć negatywna opinia. Prosiłbym o komentarz moderatorów oraz osoby które wiedzą jak działa takie coś bądź miały oczywiście styczność z takimi sytuacjami.
Zgodnie z Art. 38. ustawy o prawach konsumenta - prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. - artykuł do którego się odniosłem.
To poszukaj innej platformy do sprzedaży, doprecyzuj bardziej co jest w suszarce do włosów żeby nie mogła być zwracana?
Odpowiedzi typu "poszukaj innej platformy do sprzedaży" nie wnoszą mi nic wartościowego do tego tematu ani w niczym mi nie pomagają.
Dlaczego jest odniesienie do suszarki skoro w tym konkretnie temacie, sytuacja dotyczy zwróconej prostownicy której stan ewidentnie wskazuje na użycie? Nie zapytałem o radę jak mam ułożyć regulamin, tylko czy w momencie gdy odmówię przyjęcia zwrotu - podkreślę jeszcze raz, prostownicy której stan wskazuje na użycie a kupujący wystawi negatywną opinie to Allegro może zadziałać w celu wykluczenia lub usunięcia opinii?
Bo klient zwykle ma prawo sprawdzić zakup w tym użyć go do celów dla których jest przeznaczony. Dlaczego uważasz ze rozpakowane = nie ma prawa zwrotu? Stety niestety nadal ma
takie życie na allegro zawsze dwie opcje pierwsza klient zawsze ma rację oddaje towar bez opakowania używany wielokrotnie zdemolowany , uśmiechasz się gorąco pozdrawiasz zwracasz wpłatę straty wrzucasz w koszt działalności i druga opcja dochodzisz swoich praw oj tej opcji nie lubią kupujący i prawie zawsze jest negatyw a przynajmniej zastraszanie. jeśli w komentarzu nie są użyte słowa wulgarne i obraźliwe allegro nie jest stroną i nie usunie takie komentarza
@swkacper każda tego typu sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, więc nie mogę zapewnić Cię, że usuniemy bądź nie usuniemy takiego komentarza, bo nie mamy i nie znamy tutaj jego treści, a co do zasady kupujący ma prawo ocenić przebieg transakcji.
nie wszystkie produkty podchodzą pod art 38 a ty trochę przesadziłeś z wyłączeniem wszystkiego.
Klient może sprawdzić produkt tak jakby to mógł zrobić w sklepie stacjonarnym więc wyciągnąć z opakowania, obejrzeć, włączyć do prądu ale nie użyć na sobie... przykład słuchawki nauszne można zwrócić po użyciu ale dousznych nie, maszynkę elektryczną do zarostu można zwrócić po włączeniu ale nie po ogoleniu się etc. Allegro pisze że rozpatruje indywidualnie ale i tak będziesz miał jazdy w dyskusjach i negatywy od kupujących bo stanie po stronie kupującego, chyba że na towarze będziesz miał kłaki kupującego, wosk z uszu etc i w dyskusji bezspornie udowodnisz że ze względów higienicznych nie można zwrócić. Wyjątek stanowią maszynki do golenia opakowane szczelnie np po 5 szt gdzie nie przyjmiesz po otwarciu bo w sklepie nie może otworzyć i sobie obmacać chyba że masz ten sam model normalnie sprzedawany na sztuki to już będzie kopanie się z koniem