Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich,
Wystawiłem użytkowany przeze mnie od nowości laptop na portalu **piiip** z formą odbioru osobistego W związku z prośbą i wg. instrukcji kupującego wystawiłem przedmiot na allegro, transakcja została zrealizowana a kupujący otrzymał sprzęt. Następnego dnia po odbiorze sprzętu z paczkomatu kupujący utworzył dyskusję iż jest problem z klawiaturą. Użytkowałem sprzęt do czasu transakcji i nie miałem nigdy podobnych zdarzeń oraz jakichkolwiek problemów, tak też odpowiedziałem w dyskusji. Kupujący kontynuuje podtrzymując problem. Skontaktowałem się z serwisem Apple gdzie został zakupiony czy faktycznie mógł zaistnieć podobny problem, w odpowiedzi otrzymałem informację iż takie sytuacje zdarzają się poprzez styczność z cieczą. Zaistniały problem został zgłoszony przez kupującego następnego dnia po odbiorze, nie wiem w jaki sposób kupujący korzystał z komputera oraz co się z nim działo pomiędzy czasem odbioru z paczkomatu a zgłoszeniem problemu. Wychodząc naprzeciw wyjaśnieniu dyskusji, poprosiłem kupującego o zdjęcia opakowania w celu weryfikacji stanu ewentualnych uszkodzeń bądź śladów cieczy, odpowiedz kończy się za każdym razem monotematycznie bez odpowiedzi na pytanie. Rzadko coś sprzedaję i nie bardzo wiem jak mam rozwiązać problem.
Kupujący zgłasza reklamacje to musisz ją rozpatrzyć i przyjąć bądź odrzucić . Kupujący powinien Ci przysłać laptopa do zweryfikowaniu jego stanu .
Kupujący zarządał zwrotu pieniędzy, nie wysyłał laptopa. Cała sytuacja dość bardzo jest podejrzana, wnioskuje że szuka powodu do zwrotu sprzętu lub do czasu zgłoszenia problemu wylało się coś na klawiaturę jak to powiedział pracownik serwisu. Co mogę w tym przypadku napisać jako powód odrzucenia reklamacji ?
Przy pierwszej reklamacji masz prawo do naprawy nie musisz się godzić na żadne zwroty kasy, reklamację musisz rozpatrzyć i masz na to 14dni od chwili zgłoszenia, zażądaj odesłania kompa, nie odeśle odrzuć reklamację z tego powodu.
Jak nie odesle sprzetu na reklamacje to odrzucasz 14 dnia od 1 zgloszenia poniewaz nie odeslal sprzetu na ekspertyze gwarancyjna
dziś jest ostatni dzień reklamacji, allegro wysłało do mnie informacje żebym wypowiedział się w dyskusji czy reklamacja jest uznana czy odrzucona, w przypadku braku odpowiedzi wypłaci kupującemu rekompensatę a mi doliczy koszta rekompensaty do rachunku
Jak paczka byla zalana to niestety ale zakup od osoby prywatnej = odpowiedzialnosc za paczke przechodzi na kupujace w momencie wydania przewoznikowi. Lapek wyslany w fabrycznym opakowaniu od producenta?
właśnie to próbuje ustalić, prosząc o zdjęcia opakowania ale kupujący twierdzi ze problem jest z laptopem a nie z opakowaniem i nie dostarczy zdjęć, osobiście przed wysyłką zrobiłem zdjęcia całości bo wartość sprzętu to 5000 zł
Odpisz że odrzucasz z powodu braku odesłania sprzętu.
pomimo że nie wymagałem tego od kupującego ?
@mathew_92 musisz w dyskusji jednoznaczcie odrzucić reklamację motywując brakim przeslanych zdjęć opakowania pomimo prośby z Twojej strony ,załącz również oświadczenie serwisu jakie otrzymałeś dotyczące niżliwości wystąpienioa wady z powodu zawilgocenia , załacz również swoje zdjęcia sprzed wysyłki .
@mathew_92 reklamację możesz rozpatrzyć jak będziesz maiał sprzęt w rękach , jeśli stwierdzisz uszkodzenia wynikłe na skutek działania nabywcy reklamację odrzucasz , to samo robisz jeśli klient nie udostępmi Ci sprzętu do weryfikacji , pamiętaj o terminie 14-to dniowym od zgłoszenia wady na odniesienie się do reklamacji .
odniosłem już się kilkukrotnie, nawet pisałem do allegro co w tej sytuacji zrobić, allegro twierdzi że kupujący ma prawo do reklamacji i mam się ją odrzucić albo uznać, czy brak dostarczenia zdjęć opakowania pomimo kilku próśb jest wystarczającym powodem do odrzucenia ?
@mathew_92 tak , to wystarczający powód bo podejrzewasz zalanie i okreś to jednoznacznie w dyskusji
@mathew_92 napisz że odrzucasz reklamację ponieważ sprzęt uległ zalaniu albo w transporcie albo u kupującego. Podeprzyj się papierem od serwisu i dopisz że kupujący nie udzielił żądanych wyjaśnień odnośnie reklamacji nie miałeś wiec wystarczających informacji na temat czy wina leży po stronie przewoźnika ( brak zdjęć przesyłki / opakowania by rozwazać w ogóle że usterka leży w wadzie sprzętu a nie wynikła wskutek nieprawidłowego postępowania z paczką w transporcie i wzywać kupującego do wydania tegoż na ekspertyzę reklamacyjną tj odesłania do ciebie). W przypadku nałożenia protect na ciebie złóż zawiadomoenie art 286 na policji podejrzenie oszustwa wyłudzenia środków z ap przez kupującego na twój koszt przez allegro policja sprawdzi czy ma działający laptop a jak dostanie kasę to kara pozbawienia wolności do lat 8 a allegro dostanie za współudział w wyłudzeniu. @mdrogeria dodałbys coś jeszcze?
Dziękuję wszystkim za pomoc, napisałem i wysłałem odrzucenie ujmując prawdopodobne zalanie sprzętu, mam nadzieje że allegro podejdzie do sprawy rzeczowo. Pozdrawiam wszystkich!
Za dużo się rozpisujesz w dyskusjach. Klient złożył reklamację, więc proś go o odesłanie towaru do reklamacji. Nie odesłał - w wymaganym prawnie terminie rozpatrujesz reklamację negatywnie. Powód: brak odesłania reklamowanego produktu. Niepotrzebnie podajesz inne powody, przecież nie jesteś ich w stanie stwierdzić.
Standard odpowiedzi w dyskusjach i reklamacjach - udzielać minimalnych odpowiedzi. Do tego tez Allegro się stosuje. Tak, żeby nie można byłoby się potem do czego przyczepić.
Dostałem odpowiedz od allegro:
kupujący poinformował o tym, że przesyłka nie była uszkodzona, a zgłaszana wada ujawniła się dopiero podczas korzystania z komputera. Przypominam, że jeżeli niezgodność jest istotna kupujący może oczekiwać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Proszę sprzedającego o informację, czy kupujący ma odesłać komputer, aby mógł Pan zapoznać się ze zgłaszanymi wadami. Następnie proszę odnieść się do problemu i zaproponować jego rozwiązanie.
co powinienem zrobić w tym przypadku skoro widzę ewidentnie ze kupujący nie chce przedmiotu ? tym bardziej jeśli tak jak pisze jest uszkodzony przez przewoźnika lub kupującego ?
odpisz że na prośbę o zdjęcia paczki zdjęć nie dostałeś czy np opakowanie nie było zamoczone więc twierdzenie kupującego paczka nie była naruszona nie ma pokrycia w dowodach. Ostatecznie wezwij do odesłania daj na serwis i potwierdzą zalanie i odrzuć reklamację.
Zrobiłem dokładnie jak powyżej, osobiście po odbiorze sprzętu sprawdziłem i nie zauważyłem żadnej wady którą opisał kupujący, oddałem do serwisu który stwierdził że jest w pełni sprawny. Kupujący napisał dziś w dyskusji że oczekuje na zwrot pieniędzy za komputer. Domyślam się że zgłoszona wada to powód do możliwości zwrotu. Czy muszę się na to zgadzać ? Jeśli nie to jak mam się zabezpieczyć przed kolejnymi wymysłami ze strony kupującego ?