Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam sprzedałem telefon na lokalnie jako uszkodzony telefon działa ale był pęknięty, wypalony wyświetlacz. Sprzedający odebrał przesyłkę ale nie pasuje mu telefon bo podobno się grzeje. Pieniądze śmieszne bo 200 zł. Pytanie czy ja musze przyjmować jakieś zwroty skoro wyraźnie napisałem że sprzedaje jako uszkodzony.
@minek147 Nie, nie musisz pryzmować zwrotu, jeżeli wszystko było opisane w ofercie. Inaczej jakby kupujący składał reklamację.
@minek147 Zwrotów przyjmować nie musisz ale rozpatrzyć reklamację już tak.
Samo to, że opisałeś telefon jako ogólnie uszkodzony niekoniecznie oznacza, że wszystko jest ok po Twojej stronie. Wady powinny być dokładnie wyszczególnione w opisie.
Co do samego "grzania się" telefonu - w wielu modelach jest to całkowicie normalne i nie świadczy o żadnej wadzie. Do tego dochodzi pytanie w jakich warunkach telefon się grzeje bo to też ma znaczenie...
Najlepiej będzie jeśli poprosisz kupującego o odesłanie telefonu, sprawdzisz go czy faktycznie wszystko ok i jeśli będzie ok to poprosisz o opłacenie wysyłki zwrotnej.
Jeśli nie będzie to będziesz musiał zwrócić mu pieniądze lub doprowadzić telefon do stanu zgodnego z opisem.
Pamiętaj, że na rozpatrzenie reklamacji masz 14 dni od dnia jej zgłoszenia i masz prawo oczekiwać odesłania urządzenia w celu rozpatrzenia.
Jeśli kupujący np. nie odeśle urządzenia tylko będzie oczekiwał obniżenia ceny lub czegoś podobnego to nie musisz się na to zgadzać i 14 dnia napisz mu, że reklamację odrzucasz z powodu nieodesłania sprzętu.
Pilnuj terminów bo jeśli nie rozpatrzysz reklamacji w ciągu tych 14 dni to zostaje ona automatycznie uznana na korzyść kupującego.
A na tą reklamację to on musi mi jakieś pismo wysłać czy wystarczy jak napisze że chce zwrócić telefon z wadą ukrytą
to nie jest wada ukryta tylko reklamacja
wada ukryta jest wtedy jak zataiłeś wadę np sprzedałeś jako sprawny a ma zbity wyświetlacz albo sprzedałeś telefon na raty
@minek147 Należy zacząć od ustalenia czy wada faktycznie występuje. Dopytaj kupującego w jakich konkretnie sytuacjach telefon się nagrzewa.
Są telefony które znacząco nagrzewają się przy ładowaniu i przy obciążeniu (tak jak np. mój) a są takie które tego nie robią i jest to całkowicie normalne.
Co to za model?
@komis-bell pekniety wypalony wyswietlacz nie rozprowadza ciepla po calej swojej powierzchni to i sie grzeje
Jest to zwykła s9. Niestety po odpisaniu że nie muszę przyjmować zwrotu kupujący zaczął straszyć mnie policją i wytoczeniem sprawy cywilnej. Później po odpisaniu że może zrobić reklamację i czy składa wniosek i w jakiej postaci ma być reklamacja już tylko odczytuje a nie odpisuje
jak założy dyskusję to masz 24h na odpisanie bo ci allegro dowali allegro protect na twój koszt,
policja tego nie przyjmie a sprawę cywilną może zakładać prosze bardzo poniesie koszty złożenia plus on ma udowodnić w sądzie swoje racje tobie za samego rzeczoznawce w tym celu zapłaci z 1000zł szcześcia życze że będzie mu się chciało o 200zł zakładać. Reklamacje musisz rozpatrzeć odrzucisz to allegro nic z tym nie zrobi jeszcze mu ap wypłacą na swój koszt
Na samym początku napisałem mu by zgłosił problem z zakupem przez allegro ale coś kombinuje bo nie chce tego zrobić. Nie odpisał mi od wczoraj w sprawie reklamacji a wiadomości przeczytał więc cierpliwie będę czekał.
@minek147 krotka pilka napisz ze oczekujesz na przyslanie telefonu na reklamacje, nie ma u ciebie telefonu 14dnia od 1 zgloszenia piszesz reklamacja odrzucona z powodu braku przedmiotu reklamacji do ekspertyzy u sprzedawcy i papa koniec tematu
@minek147
Osobiście użytkowałem kiedyś S8 przez długi czas a S9 to bliźniacza konstrukcja.
Moja s8 często się nagrzewały i było to normalne.
Aczkolwiek zawsze może się zdarzyć, że faktycznie coś jest nie tak więc w Twoim wypadku najlepiej będzie oczekiwać odesłania telefonu do sprawdzenia - jeśli wszystko będzie w normie to reklamację odrzucasz.
Dostałem taką odpowiedź
Moderacja zanim pusci screena to minie troche czasu zawsze mozesz zrobic kopouj wklej sam tekst wtedu przeczytamy od razu
Jaka reklamacje ? Ponoć kupiłem telefon uszkodzony. Teraz to ja już z Panem nie dyskutuje. Zgłosiłem sprawę zostałem zbyty, że kupiłem uszkodzony telefon. Żegnam.
reklamowac nie moze uszkodzenia o ktorym wiedzial jak kupowal
Ponoć użytkowal telefon przez 45minut i strasznie się nagrzewa i wyłącza aplikacje.
@minek147 Najlepiej będzie jeśli nie będziesz wdawał się w żadne zbędne dyskusje - jak zdarta płyta powtarzaj kupującemu że jeśli składa reklamację to oczekujesz odesłania telefonu do sprawdzenia i rozpatrzenia reklamacji.
Jak nie odeśle to jego problem.
Pokaż link do tego ogłoszenia.