Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
mam taki problem, klient kupił przedmioty z różnych cenników dostaw. Problemu nie ma jeśli wszystko jest do paczkomatów bo rozbija to na klika przesyłek ale wczoraj pojawił się problem.
Zakupił jeden duży przedmiot który się do paczkomatów nie mieści więc wybrał kuriera, do tego 7 innych przedmiotów z innych 3 cenników i niestety policzyło kuriera x4 i koszt wysyłki kosmiczny. Prawdopodobnie uda się zapakować do jednej paczki wszystko.
Jasne zrobię mu szybki zwrot kosztów wysyłki, ale jak to ogarnąć by taka sytuacja więcej nie miała miejsca?
Aż dziwne że zdecydował się zapłacić, a nie zrezygnował z zakupu na etapie wyboru sposobu dostawy i płatności
Nie ograniczaj ilości w paczce do 1 sztuki lub nie doliczaj dopłaty do następnej sztuki. Wpisz tam najwięcej sztuk ile możesz i przy dopłacie do kolejnej sztuki wpisz zero. Cenniki dostaw nie są doskonałe, nie da się ich skonfigurować tak, aby idealnie pasowały do każdej sytuacji. Musisz to jakoś wypośrodkować.
xerima_mielec przy dużej różnorodności gabarytów i wagi raczej nie da sie tego ogarnąć. Też mam ten problem i póki co po prostu zwracam klientom pieniądze za nadplacone koszty przesyłek.
Jesli zrobisz wieksza ilośc dużych przedmiotów w jednej paczce to Ty bedziesz dokładał potem do kosztów wysyłki
Innego rozwiązania chyba nie ma niż zwrot nadpłaconych kosztów. Wiem z doświadczenia że z reguły klienci doceniają jeśli sie podejdzie uczciwie i odda kase i potem wracaja przy kolejnych zakupach.
Tak zrobiłem, lecz boję się że znajdą się tacy że po prostu zrezygnują z zakupu jak naliczy jakiś kosmos. Jest bajzel z tym i tyle... zaznaczyłem opcje że klient sam może wpisać kwotę za dostawę( nie wiem czy to dobry pomysł)
@xerima_mielec nie esksperymentowałem nigdy z tym żeby klient sam wpisywał koszt dostawy. Troche sie boje że ktos kupi kilka przesyłek i wpisze 1 zł a potem bedzie sie domagał (zresztą zgodnie z prawem ) wysyłki. I bedzie trzeba dołożyć do interesu.
Co do Twych obaw ze część klientów zrezygnuje to pewnie tak lecz jest ich niewielu.
Zauważ że wielu klientów ma smart wiec im nie przeszkadza że system liczy 3-4 paczki (o ile wysyłasz w ramach smarta)
A w zamian za tych którzy ewentualnie zrezygnuja wróci jakaś inna część zadowolonych klientów którzy sie zdecyduja na zakup i oddasz im nadpłate.
musisz tak układać cenniki aby było jak najkorzystniej dla klienta i jak najbardziej zbliżone do faktycznych kosztów wysyłki przez kuriera, przy względnieniu Smarta! który daje darmową przesyłkę do ceny 40zł za transport. Przy wystawianiu sztuk wpisuj jak najwięcej np. 10 sztuk Kurierem DPD czy DHL, 10 sztuk przy wysyłce paczkomatem
Nie rozumiesz problemu
widać źle go opisałeś, a nie ja go nie rozumiem