Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, sprzedałem ostatnio grę na allegro, gdzie napisałem w ogłoszeniu "płyta w stanie idealnym", facet ją kupił i po kilku dniach otworzył dyskusję na allegro z informacją że stan płyty mu się nie podoba, i zamieścił zdjęcia na których jest widoczne 7 rysek (zdjęcie zrobione z flashem w ciemnym pokoju). Po moim wytłumaczeniu że jest to towar używany oraz przedstawieniu paragrafu że gdy towar jest używany, oznacz to że czyni go dalej zdolnym do 100% działania, a stan płyty jest faktycznie idealny ponieważ nie ma problemu z żadnym odczytem jej na konsoli, i poza tymi 7 małymi ryskami płyta jest niczym lustro, kupujący odpisał że chce zwrot, zgodziłem się na to, uznał jednak że powinien być na mój koszt. Po mojej odmowie takiego sposobu rozwiązania sprawy poprosiłem go aby zwrócił się o pomoc do allegro.
Dzisiaj allegro odpisało "od 1 stycznia 2023 roku, to sprzedawca musi odebrać reklamowany przedmiot od kupującego i dopiero po odrzuconej reklamacji - może oczekiwać pokrycia tych kosztów. Proszę więc o wysłanie kuriera po odbiór lub opłacenie etykiety kupującemu."
Rzecz w tym, że ja jestem sprzedawcą prywatnym, który nie prowadzi działalności, nie mam również zaznaczonej opcji zwrotu na swoim profilu.
Czy faktycznie jako osoba prywatna, to ja muszę opłacić wszystko z góry, nawet jeżeli uważam że reklamacja jest bezpodstawna ponieważ towar jest sprawny w 100%?
od 1 stycznia 2023 roku, to sprzedawca musi odebrać reklamowany przedmiot od kupującego i dopiero po odrzuconej reklamacji - może oczekiwać pokrycia tych kosztów. Proszę więc o wysłanie kuriera po odbiór lub opłacenie etykiety kupującemu.
to jest tylko interpretacja allegro - niekoniecznie zgodna z przepisami
ustawa nie mówi nic, że sprzedawca ma to zrobić za darmo i nie mówi nic, że może oczekiwać zwrotu kosztów
Nie koniecznie, wszystko zależy od tego z czym mamy do czynienia! Tu tak kupujacy mógłby odesłać.
@RED jaka ustawa? kupującego nie chroni ustawa konsumencka bo to zakup od osoby prywatnej tylko kc obowiązuje. @Krinexxiu proste jeśli wyrażasz zgodę na zwrot to on wykonuje zwrot czyli koszt zwrotu leży po stronie kupującego a nie twoim. Jak odrzucisz reklamację to też możesz mieć na to wygwizdane
@az1rael tu masz rację oczywiście
@Krinexxiu zgodziłeś się na zwrot czy reklamację ???
Po pierwsze pracownik allegro nie ma wiedzy, bo przy zakupie od osoby prywatnej obowiązuje KC a nie UK !!!! i nie masz obowiązku nic odbierać, kupujący jak chce reklamować może odesłać do Ciebie, Ty sprawdzisz, jak działa odrzucasz reklamację i prosisz o odbiór towaru !
Jak godzisz się na zwrot czyli odstąpienie, kupujący odsyła na swój koszt !!!
Więc najpierw dopytaj co chce kupujący, pamiętaj że na zwrot się nie musisz godzić, a reklamację musisz rozpatrzyć, pewnie zrzucił grę na konsolę i mu już nie potrzebna 😄
Początkowo gdy klient zaczął pisać " więc zwracam ją . proszę adres , imię i nazwisko, ulica i numer domu kod pocztowy i miejscowość" podałem dane paczkomatu, swój telefon, oraz miejscowość. Gdy zażądał że mam opłacić przesyłkę, nie zgodziłem się na te warunki. Moje konto jako konto sprzedawcy nie ma określonych żadnych warunków zwrotu.
Po mojej konsultacji z asystentem allegro, przeprosili za poprzedni wpis, i oznajmili że mam określić swoje stanowisko w sprawie reklamacji, napisałem że nawet nie ma potrzeby zwrotu paczki ponieważ po zdjęciach przesłanych przez kupującego jestem w stanie określić że płyta jest w pełni sprawna, a drobne ryski na płycie nie mogą wpłynąć na żadne problemy z odczytem danych. Odwołałem się również do definicji legalnej towarów używanych która znajduje się w przepisie art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT. Zgodnie z tym przepisem, przez towary używane rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie. Poniżej wstawiam wam zdjęcie jaki to "krytyczny" stan tej płyty 😀