Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam pewien problem z kupującym.
Jakiś czas temu sprzedałem Samsunga s10.
Smartfon w bardzo dobrym stanie,jak i wizualnie jak i technicznie sprawny w 100%.
Po kilku godzinach od odebrania przesyłki od kupującego,kupujący zarzucił mi że sprzedałem smartfona z uszkodzonym portem usb.
Smartfon w dniu wysyłki był ładowany i port usb działał w 100%.
Kupujący napisał że kabelek wchodzi do połowy.
Napisał żebym zapłacił mu 140 pln za naprawę.
Tę wiadomość napisał 25 marca.po tym czasie cisza aż do 6 kwietnia gdzie znów zarzucił mi że jawnie go oszukałem.
Nie wiem co przez te 11 dni działo się ze smartfonem co w nim było robione itd.Chce wystąpić o zwrot pieniędzy do allegro.
Co w tej sytuacji mogę zrobić?
@jerry0311 standardowe naciąganie, poproś o odesłanie na reklamację i sam sprawdź ( jak znam życie nie odeśle po telefon sprawny )
Napisz że czekasz na reklamowany produkt i zabraniasz ingerowania w telefon !
@jerry0311 Kupujący złożył Ci reklamację z powodu wad, musisz ją rozpatrzyć i uznać lub odrzucić jeśli nie jest zasadna. Odpowiadasz za wady z rękojmi. Zakładam, że w aukcji rękojmi nie wyłączyłeś. Nie musisz mu płacić za naprawę, ale możesz po odesłaniu sprzętu dokonać naprawy na własny koszt lub oddać mu całą wpłatę + koszt odesłania. Jeżeli reklamację odrzucisz, kupujący może otworzyć Dyskusję, a potem wystąpić z wnioskiem o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli zwrot otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też, jeśli nie zapłacisz, zablokować Ci konto.
@jerry0311 Jeżeli to reklamacja to musisz ją rozpatrzyć, masz 14 dni od chwili zgłoszenia, możesz ją uznać albo nie. Kupujący może się odwołać.
Nie złożył reklamacji,trwa dyskusja na allegro.Ok ale jeśli uszkodził port usb lub co gorsza smartfon był otwierany?A przecież tego nie sprawdzę.Co jeśli smartfon przyjdzie w innym stanie w jakim go wysłałem?Jak minto udowodnię?
Teraz jest słowo przeciwko słowu
@jerry0311 Możesz reklamację uznać lub odrzucić. Podejmiesz decyzję po obejrzeniu sprzętu. Jeśli uznasz, oddajesz wszystkie koszty lub naprawiasz sprzęt. Jeśli odrzucisz, kupujący może skorzystać z POK.
No to jest chore moim zdaniem.Oddadzą kupującemu pieniądze a ja zostanę z uszkodzonym smartfonem i jeszcze będę musiał oddać pełną kwotę do allegro
@jerry0311 Niekoniecznie, Allegro czasem po wypłacie rekompensaty żąda zwrotu od sprzedawcy, ale nie w każdym przypadku. Sporo zależy od treści Dyskusji. Niestety sprzedając na Allegro musisz się z tym liczyć.
Nigdy mi się to nie przytrafiło..kupujący właśnie wystawił wniosek POK nie odpisuje na wiadomości w dyskusji.
Jawnie chce wymusić pieniądze i jednocześnie mieć smartfon.
Czy to nie jest jawne wymuszanie?
taka odpowiedź otrzymałem od Allegro:
Jeśli towar nie jest zgodny z umową, kupujący może reklamować go z tytułu rękojmi. W ramach reklamacji na podstawie ustawowej rękojmi, kupujący może wnioskować o: - obniżenie ceny, - odstąpienie z uwagi na wady, - wymianę, - naprawę przedmiotu. Sprzedający może odrzucić dwa pierwsze roszczenia, jeśli jest w stanie przedmiot niezwłocznie naprawić lub wymienić. Proszę sprzedającego o ustosunkowanie się do sprawy i zaproponowanie dogodnego sposobu rozwiązania zaistniałej sytuacji dla kupującego.
Kupujący na pytania dlaczego odzywa się po 11 dniach w których nie wiem co dzieje się ze smartfonem,czy był naprawiany itd odpowiada że nie będzie odpowiadał na durne pytania.
@jerry0311 Odpowiedź Allegro jest zgodna z prawem do rękojmi. Reszty wolę nie komentować, to wszystko przechodzi wyobraźnię, wolałbym poznać także wypowiedź drugiej strony. Ustosunkuj się do reklamacji, zażądaj odesłania telefonu i podejmij decyzję zgodną z stanem.
Co jesli okaże się że smartfon został otwarty,naprawiony i możliwe że uszkodzony dlatego kupujący chce teraz pieniądze?
A przecież tego nie sprawdzę,smartfon nie posiada plomb,jak wtedy udowodnię że taki smartfon otrzymałem?
Taką odpowiedź otrzymałem od Allegro:
Wniosek kupującego w ramach Programu Ochrony Kupujących został zaakceptowany bez konsekwencji dla sprzedawcy. W związku z akceptacją roszczeń Klienta zdecydowałem się zakończyć dyskusję. Przelew na rachunek bankowy kupującego trafi w ciągu 2 dni roboczych.
@jerry0311 Jeżeli bez konsekwencji to dobrze.
No dobrze tylko koleś przycwaniaczył i ma teraz smartfona praktycznie za darmo
@LEW433 Jakie 14 dni? To nie była sprzedaż konsumencka, znowu się mylisz 🙂
Podobna sytuacja jak ze słynnymi hulajnogami. Klient zatrzymuje towar, a POK rozdaje kasę- bo tak!
@RED Dlaczego pytasz ksxyz, czyżby coś o tym wiedziała?😉
No i tak to właśnie kolejny janusz biznesu otrzymał urządzenie za kilka stówek za darmo.