anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z kupującym

jerry0311
#8 Zapaleniec#

Witam.

Mam pewien problem z kupującym.

Jakiś czas temu sprzedałem Samsunga s10.

Smartfon w bardzo dobrym stanie,jak i wizualnie jak i technicznie sprawny w 100%.

Po kilku godzinach od odebrania przesyłki od kupującego,kupujący zarzucił mi że sprzedałem smartfona z uszkodzonym portem usb.

Smartfon w dniu wysyłki był ładowany i port usb działał w 100%.

Kupujący napisał że kabelek wchodzi do połowy.

Napisał żebym zapłacił mu 140 pln za naprawę.

Tę wiadomość napisał 25 marca.po tym czasie cisza aż do 6 kwietnia gdzie znów zarzucił mi że jawnie go oszukałem.

Nie wiem co przez te 11 dni działo się ze smartfonem co w nim było robione itd.Chce wystąpić o zwrot pieniędzy do allegro.

Co w tej sytuacji mogę zrobić?

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

kostas11
#21 Demiurg#

@jerry0311 standardowe naciąganie, poproś o odesłanie na reklamację i sam sprawdź ( jak znam życie nie odeśle po telefon sprawny ) 

Napisz że czekasz na reklamowany produkt i zabraniasz ingerowania w telefon !

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@jerry0311 Kupujący złożył Ci reklamację z powodu wad, musisz ją rozpatrzyć i uznać lub odrzucić jeśli nie jest zasadna. Odpowiadasz za wady z rękojmi. Zakładam, że w aukcji rękojmi nie wyłączyłeś. Nie musisz mu płacić za naprawę, ale możesz po odesłaniu sprzętu dokonać naprawy na własny koszt lub oddać mu całą wpłatę + koszt odesłania. Jeżeli reklamację odrzucisz, kupujący może otworzyć Dyskusję, a potem wystąpić z wnioskiem o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli zwrot otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też, jeśli nie zapłacisz, zablokować Ci konto.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jerry0311 Jeżeli to reklamacja to musisz ją rozpatrzyć, masz 14 dni od chwili zgłoszenia, możesz ją uznać albo nie. Kupujący może się odwołać.

oznacz moderatorów

jerry0311
#8 Zapaleniec#

Nie złożył reklamacji,trwa dyskusja na allegro.Ok ale jeśli uszkodził port usb lub co gorsza smartfon był otwierany?A przecież tego nie sprawdzę.Co jeśli smartfon przyjdzie w innym stanie w jakim go wysłałem?Jak minto udowodnię?

Teraz jest słowo przeciwko słowu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@jerry0311 Możesz reklamację uznać lub odrzucić. Podejmiesz decyzję po obejrzeniu sprzętu. Jeśli uznasz, oddajesz wszystkie koszty lub naprawiasz sprzęt. Jeśli odrzucisz, kupujący może skorzystać z POK.

oznacz moderatorów

jerry0311
#8 Zapaleniec#

No to jest chore moim zdaniem.Oddadzą kupującemu pieniądze a ja zostanę z uszkodzonym smartfonem i jeszcze będę musiał oddać pełną kwotę do allegro

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@jerry0311 Niekoniecznie, Allegro czasem po wypłacie rekompensaty żąda zwrotu od sprzedawcy, ale nie w każdym przypadku. Sporo zależy od treści Dyskusji. Niestety sprzedając na Allegro musisz się z tym liczyć.

oznacz moderatorów

jerry0311
#8 Zapaleniec#

Nigdy mi się to nie przytrafiło..kupujący właśnie wystawił wniosek POK nie odpisuje na wiadomości w dyskusji.

Jawnie chce wymusić pieniądze i jednocześnie mieć smartfon.

Czy to nie jest jawne wymuszanie?

oznacz moderatorów

jerry0311
#8 Zapaleniec#

taka odpowiedź otrzymałem od Allegro:

Jeśli towar nie jest zgodny z umową, kupujący może reklamować go z tytułu rękojmi. W ramach reklamacji na podstawie ustawowej rękojmi, kupujący może wnioskować o: - obniżenie ceny, - odstąpienie z uwagi na wady, - wymianę, - naprawę przedmiotu. Sprzedający może odrzucić dwa pierwsze roszczenia, jeśli jest w stanie przedmiot niezwłocznie naprawić lub wymienić. Proszę sprzedającego o ustosunkowanie się do sprawy i zaproponowanie dogodnego sposobu rozwiązania zaistniałej sytuacji dla kupującego.

 

Kupujący na pytania dlaczego odzywa się po 11 dniach w których nie wiem co dzieje się ze smartfonem,czy był naprawiany itd odpowiada że nie będzie odpowiadał na durne pytania.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jerry0311 Odpowiedź Allegro jest zgodna z prawem do rękojmi. Reszty wolę nie komentować, to wszystko przechodzi wyobraźnię, wolałbym poznać także wypowiedź drugiej strony. Ustosunkuj się do reklamacji, zażądaj odesłania telefonu i podejmij decyzję zgodną z stanem.

oznacz moderatorów

jerry0311
#8 Zapaleniec#

Co jesli okaże się że smartfon został otwarty,naprawiony i możliwe że uszkodzony dlatego kupujący chce teraz pieniądze?

A przecież tego nie sprawdzę,smartfon nie posiada plomb,jak wtedy udowodnię że taki smartfon otrzymałem?

oznacz moderatorów

jerry0311
#8 Zapaleniec#

Taką odpowiedź otrzymałem od Allegro:

 

Wniosek kupującego w ramach Programu Ochrony Kupujących został zaakceptowany bez konsekwencji dla sprzedawcy. W związku z akceptacją roszczeń Klienta zdecydowałem się zakończyć dyskusję. Przelew na rachunek bankowy kupującego trafi w ciągu 2 dni roboczych.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jerry0311 Jeżeli bez konsekwencji to dobrze.

oznacz moderatorów

jerry0311
#8 Zapaleniec#

No dobrze tylko koleś przycwaniaczył i ma teraz smartfona praktycznie za darmo

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Jakie 14 dni? To nie była sprzedaż konsumencka, znowu się mylisz 🙂

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 @la_nika - może ktoś odpowie z allegro

jaki zwrot otrzymał z pok kupujący

kwotę roszczenia 140zł czy zwrot za cały telefon?

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

Podobna sytuacja jak ze słynnymi hulajnogami. Klient zatrzymuje towar, a POK rozdaje kasę- bo tak!

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/sprzedaj%C4%85cy-o-allegro-lokalnie/nieuczciwa-wyp%C5%82ata-z-pok-...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED Dlaczego pytasz ksxyz, czyżby coś o tym wiedziała?😉

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

No i tak to właśnie kolejny janusz biznesu otrzymał urządzenie za kilka stówek za darmo.

oznacz moderatorów