Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam pewien problem dotyczący sprzedawanego produktu. Jakiś czas temu wystawiłem ogłoszeniem z klockami pod nazwą ogłoszenia klocki lego mix. Po pewnym czasie odezwał się pewien klient który skontaktował się ze mną telefonicznie. Podczas rozmowy zapytał się mnie czy klocki są oryginalne wtedy poinformowałem go że są tam domieszki innych klocków wyglądających jak lego ale produkowanych przez innych producentów które można nazwać "podróbkami". Podczas rozmowy telefonicznej poinformowałem go że nie jestem w stanie określić dokładnie jaki procent lego znajduje się w tym pudle ale większość to klocki oryginalne. Klient poprosił żebym sprzedał produkt przez allegro więc zgodziłem się na to. Po zakupie wysłałem mu paczkę która do niego doszła. W dniu w którym klient dostał paczkę napisał do mnie że jest bardzo dużo "podróbek" i chce zwrócić produkt mimo tego że został poinformowany o tym że podróbki się tam znajdują. Niestety nie mam żadnych dowodów pisemnych o zawartości paczki ponieważ większość rozmów była prowadzona telefonicznie jednak w smsie zwrotnym dotyczącym chęci zwrotu napisałem mu że został poinformowany telefonicznie czego w następnej wiadomości nie zaprzeczył. Tu pojawia się moje pytanie czy muszę od niego produkt przyjąć z powrotem i oddać mu pieniądze. Dodam że nie prowadzę firmy a ogłoszenie było wystawione prywatnie.
@Client:44007861 Zawsze ma prawo zwrócić (14dni)bez podania przyczyny
No może jeśli kupił u przedsiębiorcy . Jeśli prywatnie to tylko wola sprzedającego . Może natomiast zglosić reklamację jako niezgodność z opisem i wówczas musisz ją rozpatrzyć .
Diabeł tkwi w szczegółach , Twoim obowiązkiem jest dokłanie opisać w ofercie to co sprzedajesz . Jeśli tego nie zrobileś powprawnie klient ma prawo do reklamacji i w takim przypadku musisz uwzglęnić wszystkie koszty jakie poniósł
@Client:44007861 Klient chce zwrócić towar w ramach reklamacji, a nie na podstawie ustawy konsumenckiej w ciągu 14 dni, która dotyczy tylko firm. Sprzedawcy prywatni odpowiadają za towar w ramach rękojmi, a skoro nawet tutaj przyznajesz otwarcie, że w zestawie były też podróbki Lego, to lepiej uznaj reklamację i oddaj całą wpłaconą kwotę i koszt odesłania. Sprzedaż podróbek jest przestępstwem.
Dzięki za odpowiedź dodam tylko że nie chodzi tu o takie dosłowne podróbki występujące pod nazwą lego tylko klocki które maja zastosowanie takie lego czyli na przykład cobi tylko występujące pod inna nazwą.
@xyz96 Aż zwizualizowałem sobie tę sytuację.
- Za co siedzisz?
- Ukradłem samochód. A ty?
- Sprzedałem klocki...
😂
Klocki to chyba nie perfumy czy inne najki-niezdzierajki, co? Przecież są firmy, które produkują zamienniki klocków lego z nimi kompatybilne. Chcesz powiedzieć, że takie firmy dopuszczają się przestępstwa (nadmienię tylko, że patent na klocki lego wygasł w 2011 roku)?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Sprzedaż podróbek jest przestępstwem (art.305 pwp). Można produkować i sprzedawać zamienniki, ale nie pod nazwą marki.
Co prawda klient ma prawo do reklamacji, ale:
1. Wiedział, co kupuje
2. Niefortunnie użyte słowo "podróbka" nie ma większego znaczenia; jest wiele firm produkujących legalnie swoje klocki, które to są kompatybilne z Lego
3. Jak się uprze, będziesz musiał rozpatrzyć reklamację...co wcale nie oznacza jej uznania
4. Musisz sam podjąć decyzję - wejść Szanownemu Kupującemu w tył, czy postąpić zgodnie z logiką i wysłać go na najbliższe drzewo, otrzymując zapewne negatywa.