anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Produkt po zwrocie wrócił uszkodzony

itnc
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry co mogę zrobić jako sprzedawca, który otrzymał zwrot towaru od kupującego. dotyczy procesora komputerowego. Procesor został źle zamontowany. Doszło do uszkodzeń nóżek procesora. Dodatkowo wentylator ewidentnie noso ślady montażu. Uszkodzenie dyskwalifikuje produkt do dalszej sprzedaży. Usterka nie do naprawy. posiadam dokumentację wideo i foto z otwarcia paczki ze zwrotu. Ewidentnie nieumiejętnie ktoś zamontował procesor doprowadzając do usterki. produkt który wysyłałem był fabrycznie zapakowany. Od zgłoszenia zwrotu (10.032023) do jego otrzymania (24.03.2023) minęło kilka dni. Proszę o pomoc w tej kwestii. góry dziękuję.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@itnc Cześć. Jako sprzedający możesz obniżyć wysokość zwrotu proporcjonalnie do utraconej wartości przedmiotu. Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta, konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia: charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

oznacz moderatorów

itnc
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów

itnc
#8 Zapaleniec#

Niestety kupujący upiera się że nie uszkodził procesora. Ja wysłałem procesor oryginalnie zapakowany, kupujący go montował co widać po chłodzeniu. Paczka była cała z zewnątrz. Mam nagranie z otwarcia paczki jako dowód, że nie doszło do usterki w naszym serwisie. czy taki spór można zgłosić do allegro oficjalnie. Nie chcę komentarzy typu oszukał mnie sprzedawca.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

A co cie obchodzi ze on sie upiera samo sie nie uszkodzilo w transporcie rowniez a nowy produkt mial plomby jak chce niech sobie sklada sam reklamacje do przewoznika i udowadnia mu ze mu uszkodzil paczke a negatywa i tak wylapiesz albo bedziesz stratny za towar bo cwaniakow nie brakuje

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Komentarz i tak już będzie, co byś nie zrobił. Jak masz dowody że kupujący uszkodził to masz prawo mu obniżyć zwrot, nie masz to zwróć środki.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Za zwrot odpowiada kupujący jego spakowanie i odesłanie tutaj ewidentnie zniszczył przed odeslaniem więc pomniejszasz kwotę zwrotu do 1pln i piszesz mu pismo czy chce 1pln skoro twierdzisz że nijak tego nie odsprzedasz nawet na części czy opłaca sobie wysylkę powrotną jego towaru? Dajesz termin 14dni na określenie się z adnotacją że jak nie odpisze to zwracasz 1pln i utylizujesz towar

oznacz moderatorów