Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
jesli sprzedawca przekroczy gabaryt przesyłki i zostanie obciążony dodatkową opłatą za przesyłkę ponadgabarytową to jak jest to dokładnie liczone?
przykład:
Pani Helena Kowalska kupuje produkt X - 10szt, cennik allegro wylicza, że powinny być 3 paczki, zostało spakowane i wysłane w 2.
Otrzymuje się dodatkową opłatę za przesyłkę ponadgabarytową (kod DPD_N2_PRZES_NSTAND)... ile razy? 1 transakcja to 1 dopłata (19,99), czy taka dopłata będzie x3 (59,97) przez to że powinny być 3 przesyłki, lub 2x (39,98) bo faktycznie były 2?
mam nadzieję, że moje pytanie jest czytelne 🙂
@robacek89 tyle ile było fizycznie paczek spełniających te kryteria.
@robacek89 Skonsultuję Twoje pytanie ze specjalistami i wrócę do Ciebie z informacjami, gdy tylko otrzymam odpowiedź w Twojej sprawie.
@robacek89 Dostałam już potwierdzenie, że opłata jest naliczana per przesyłka i tylko jeśli DPD uzna ją za taką. Liczba wyliczonych przesyłek w zamówieniu nie tutaj ma znaczenia.
Dzieki 🙂
DPD_N2_PRZES_NSTAND - dla paczek o wymiarach 150 x 16 x 16 cm i wadze do 5 kg (bez foli stretch, bez wystających elementów itp), nie przekroczono:
- ani maksymalnej długości boku do 150 cm
- ani sumy boków do 200 cm
- ani wagi objętościowej do 31.5 kg (bo: 150 x 16 x 16 / 5000 = 7,68 kg)
Dlaczego Allegro i DPD naliczają dopłaty i nie podaje przyczyny (za takie działania UOKiK już nałożył kary pieniężne na jedną firmę transportową) - proszę o wyjaśnienie?
@MistrallTeam
W podobnych sprawach na odpowiedzi czekam już kilka lat. Za dopłatę DPD od paczki 28 kg o wymiarach 48x48x26 w kwocie 99 zł i reklamację na taka usługę dostałem jedynie odpowiedź - ICH SORTOWNIA JEST CERTYFIKOWANA i się nie myli.
Ale to jest tak zwana dominująca pozycja dostawcy i takie praktyki nie są zgodne z prawem i mogą być zgłaszane do UOKiK.
Nie można wystawiać faktur bez udokumentowania i żądać od kontrahenta aby udowodnił swoją niewinność (to nie PRL) - takie działania można nazwać haraczem itp.
Ponadto jeśli DPD odpowiada, to standardowo robi to po 30 dniach, więc w przypadku korespondencji (reklamacji do udzielonych odpowiedzi) może to zająć 2-3 miesiąca a nawet pół roku - a to jest uciążliwość dla kontrahenta i też może być przedmiotem zainteresowania UOKiK
Cześć, @MistrallTeam. Czy zgłaszałeś już reklamację na naliczone opłaty dodatkowe? Jeśli nie, to zachęcam do wniesienia takiej reklamacji.
Tak
TAK ale jak to bywa w przypadku reklamacji usług logistycznych terminy są bardzo teoretyczne 30, 45 a może i 60 dni - szkoda, że my musimy szybko odpowiadać na wszelkie pytania lub reklamacje klientów, bo tracimy punkty w ocenie naszej firmy na Allegro 🙂
"30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych. Zwracamy uwagę, że jest to termin instrukcyjny, który może ulec wydłużeniu zwłaszcza w przypadku konieczności pozyskania niezbędnych informacji od wykonawców usług."