Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam mały problem ponieważ kupujący założył mi dyskusję ,że nie otrzymał zwrotu wpłaty za zwrot towaru. Zwrot został zgłoszony ale nie został do mnie dostarczony. Kupujący nadał coś został nadany nr listu przewozowego ( widnieje status odebrane od nadawcy) i to wszystko - taki status już widnieje od miesiąca. Ewidentnie przesyłka została zagubiona przez przewoźnika , i tutaj mam pytanie CZY ZA PRZESYŁKĘ NIE ODPOWIADA NADAWCA ? KIEDY DOKONAĆ ZWROTU JAK KUPUJĄCY ZGŁOSI ZWROT CZY JAK DOTRZE DO NAS TOWAR ?
@zorroo88 poproś nadawcę o reklamację 🙂
Tak to wiem ale co ze zwrotem wpłaty ?
@zorroo88 a masz potwierdzenie od kupującego że to jest paczka do Ciebie i jesteś na 100% pewny że nadał na Twój adres ? jak tak to powinieneś oddać kasę co nie zmienia faktu że dalej kupujący musi Ci oddać towar 🙂
Mam przy zwrocie tylko nr przesyłki ( paczkomat ) więc raczej do mnie
@zorroo88 raczej czy 100 % wiesz że Twoja paczka ? bo jak nie to możesz wstrzymać się do otrzymania towaru 🙂
Numer przesyłki to nie potwierdzenie nadania, nie daj się bo są kupujacy co nie wkładają paczek do paczkomatu wywołuje otwarcie skrytki ale nie umieszcza paczki w paczkoamcie 😞
Podaj numer przesyłki ?
Zwrot już wykonałem nie była to wielka kwota ale co jeżeli sytuacja się powtórzy przy dosyć dużej wpłacie
Jak sprawdzić czy paczka do mnie ?
in post 688888039188888000028146
@zorroo88 tu nie ma potwierdzenia więc ustawa nie ma tu zastosowania 😞 wygląda jak by paczka zaginęła, złóżcie reklamację pamiętaj że dalej kupujący musi Ci dostarczyć towar ( odszkodowanie jak zaginęła )
Zwrot kasy to jedno a zwrot towaru to drugie 🙂
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
No tak, zgodnie z art 32 ustawy, zwrócił ją przedsiębiorcy, jeżeli pokaże dowód odesłania 🙂 Wtedy przedsiębiorca musi oddać pieniądze 🙂
@zorroo88 Postąpiłeś prawidłowo. Jeśli się to powtórzy przy większej kwocie, także masz, zgodnie z prawem, obowiązek oddać wpłatę, jeśli kupujący pokaże dowód odesłania. Takie są przepisy, nic na to nie poradzisz.
Masz niżej stanowisko UOKiK;
Odpowiedź UOKiK
Zwrot płatności przez przedsiębiorcę na rzecz konsumenta reguluje przepis art. 32 ustawy o prawach konsumenta (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.) , zgodnie z którym:
Art. 32.
Spełnione zostały warunki wynikające z ustępu trzeciego powyższego przepisu, zatem można domagać się zwrotu pieniędzy od przedsiębiorcy.
Zaginięcie przesyłki można reklamować niezależnie, ew. scedować to uprawnienie na przedsiębiorcę, aby dochodził odszkodowania we własnym zakresie. Jak wskazałam wyżej, wystarczające jest samo odesłanie przesyłki i przedstawienie na tę okoliczność dowodu.
W razie dalszych problemów, sugeruję skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.
Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z ... do zadań rzeczników należy m.in.:
Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.
Z poważaniem,
Joanna B
Konsumenckie Centrum E-porad
Dodam, że nikt tu na forum nie może orzekać, za zwłaszcza @kostas11 , co jest potwierdzeniem odesłania i czy ustawa ma zastosowanie, zrobić to może tylko sąd 🙂
Dodam jeszcze, że jeśli kupujący ma numer paczki nadany przez InPost po wykonaniu zwrotu na stronie Allegro, jest to zwrot wykonany do Ciebie.
Tak myślę ale jak sprawdzić czy przedmiot jest cały, nieuszkodzony, nieużywany i czy to rzeczywiście ten towar ?
@zorroo88 Masz czas 14 dni na zwrot wpłaty nawet wtedy, gdy przesyłkę zwrotną zagubił przewoźnik. Wystarczy, że klient pokaże Ci dowód odesłania rzeczy. 14 dni liczy się od dnia otrzymania rezygnacji, możesz wstrzymać się zw zwrotem do czasu otrzymania potwierdzenia odesłania, o czym stanowi art. 32 Ustawy konsumenckiej;
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Mam też pisemne stanowisko UOKiK w tej sprawie, mogę wkleić 🙂
Czyli jako przedsiębiorcy jesteśmy cały czas robieni w wa....Jeżeli wysyłamy towar i nie dotrze do kupującego to jest nasz wina ale jeżeli kupujący zwraca i towar nie dotrze to też nasza wina ?
Dzięki za informacje
@zorroo88 Dokładnie tak 🙂
Przepisy są często głupie, nieżyciowe i na dodatek niejasne więc wychodzą z nich takie dziwne sytuacje. Jednak największym problemem w tym przypadku jest samo Allegro które prawie zawsze staje po stronie kupujących a Tobie grozi negatyw, nierozwiązana dyskusja i POK. Ciekawe czy któryś duży sklep internetowy w Polsce zwrócił by pieniądze przed otrzymaniem towaru i jego sprawdzeniem.