Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jakie macie podejście do oferowania przesyłek za pobraniem?
Czy warto to robić? Jaki procent tak zamawia u tych co oferują? Czy nie ma nadmiernych problemów z brakiem odbiorów?
Dotychczas tego nie oferowałem, odmawiałem nawet jak ktoś chciał, jednak w tym tygodniu pierwszy raz przetestowałem bo klient nie techniczny nawet maila nie miał, zatem stwierdziłem, że przetestuję. Zastanawiam się teraz czy warto zaoferować to dla wszystkich zwykłych przesyłek.
Średnia wartość zamówienia to u mnie 700 zł (przy czym jak wyeliminujemy gabaryty to pewnie będzie z 400-500 zł). Poziom zwrotów na ten moment dla sprzedawanego asortymentu ok. 2,5%.
Towar wysyłam magazynu dostawcy, zatem też się zastanawiam co jak kupujący nie odbierze paczkę? Oni mi zwroty przyjmują, ale kiedy firma kurierska będzie chciała dopłaty za przesyłkę zwrotną i jak to pobierze? Bo jeżeli od nich to może być trochę skomplikowane.
z moich dawniejszych statystyk:
pobrania to jakieś 5-7% ogółu zamówień
Tym częstszy wybór im wyższa wartośc zmaówienia. U nas to była rozpiętość 50-3000 zł
Na ten procent zamówień pobraniowych - 1/3 nieodbierana.
Procent zwrotów - nie róznił się od paczek przedpłaconych.
Wyłączyliśmy pobrania, bo u nas towar jeżdził w paczkach gabarytowych, pozyzej 80x50 i koszta zwrotów były bardzo obciążające, poza tym pamiętaj, że czas zwrotu pobrań przez przewoźników to 7-14 dni. Okres spływu należności więc wydłużony
@prestin_pl Tu na AG było już mnóstwo postów o nieodbieraniu przesyłek pobraniowych > coraz więcej sprzedających rezygnuje z tej formy wysyłki, ze względu na ponoszone koszty > wysyłka+zwrot > odradzam > ale to moje prywatne zdanie.
@prestin_pl wyłaczyłem pobrania jakieś 2 lata temu z przyczyn ogólnie znanych , nic wielkiego się nie stało choć miałem czarne myśli , po mojemu nie warto , ale to dużo zależy od asortymentu , im droższy tym chętniej klient wybiera pobranie , ale wraz z wyższą kwotą pobrania proporcjonalnie rośnie ilość paczek nieodebranych .
Osobiście takowych nie stosuje z wyjątkiem na specjalne życzenie od kogoś dobrze znajomego na większą kwotę . Ogólnie moim zdaniem więcej z tego problemów niż pożytku ,zwłaszcza o takim podejściu do transakcji jakie panuje na allegro w mniemaniu sporej ilości kupujących.
@prestin_pl Negatywne. Zwroty - to twoje koszty. Allegro chroni kupujacych ale celowo nie chroni sprzedających więc zostaje ci sąd, aby wyegzekować zwrot kosztów. Zależy od asortymentu - pamiętam ze ktoś pisał iż u niego chyba 30% to pobraniówki wiec nie może zrezygnować tylko podnosi ceny. U ciebie problemem może być zwrot do dostawcy - jak piszesz czasem trzeba uregulować koszt od razu ( nie wiem jakie masz umowy).
Dzięki za podzielenie się opiniami. Narazie się z tym wstrzymam, ale może za miesiąc to włączę. Muszę jedynie skonsultować z dostawcami jak z ewentualnym odbiorem jeżeli przesyłka wróci.
W moim przypadku było tak, że paczki miały odmowe odbioru a wracały otwarte, byle jak zaklejone i niejednokrotnie zniszczone.
Czyli taki klient miał dobre układy z kurierem i ten pozwalał mu przed odbiorem sprawdzić zawartość. Po kilku takich akcjach i takich jak opisywali koledzy wyżej zrezygnowałem - nie żałuje.