anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Punkty jakości sprzedaży

Graf-Tech-RIMS
#8 Zapaleniec

Mam takie pytanie co mogło się wydażyć że w jeden dzień suma punktów z niewielkiej ilości bo 60 spadła nagle na -410

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Graf-Tech-RIMS może negatyw, dyskusja lub pytanie bez odpowiedzi 

Wejdź w jakość sprzedaży i pobierz raport

oznacz moderatorów

Graf-Tech-RIMS
#8 Zapaleniec

Mam raport z którego tak naprawdę nic nie wynika 12.09 suma punktów 60, suma od 06.10 140, terminowe odpowiedzi 0, terminowe odpowiedzi od 06.10 40. Tak generalnie dlaczego od 06.10 to niewiem, może ktoś miał wtedy urodziny. 13.09 suma punktów -410, suma od 06.10 -260, terminowe odpowiedzi -450, terminowe odpowiedzi od 06.10 -360. Do dzisiaj te wartości się podnoszą i dzisiaj mam -80, 4, -120, -96, w prawdzie mam jedną wiadomość kt9rą przeoczyłem i jedną dyskusję otwartą ale to chyba nie jest powód żeby tak drastycznie odejmować punkty bo strach pomyśleć że za brak jednej odpowiedzi można spaść z super sprzedawcy (+500) prawie na zero, więc jak to jest.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Graf-Tech-RIMS  zwróć uwagę, że odejmiemy 5 punktów za każdy 1% poniżej 90% terminowych odpowiedzi, jeśli miałeś jedno pytanie i nie odpowiedziałeś na nie to masz 100% nieterminowych odpowiedzi😉 , dodatkowo lecą w dół punkty za średni czas odpowiedzi

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@Graf-Tech-RIMS 

Allegro ma od kilku dni "ogólną awarię" związaną z wdrożeniem Biznes-Allegro i "migracją ofert". Są problemy z licytacjami, z widocznością ofert, z ulubionymi (obserwowanymi), a nawet czasami z zakupami" na paragon". Być może problem dotknął także statystyki.

Poza tym statystyki są liczone tak, że w podsumowaniu wartości w każdej z miar brany jest pod uwagę jakiś okres wstecz (bodaj 30 dni). I w niekorzystnych okolicznościach jeden negatyw w połączeniu z długim czasem odpowiedzi na pytanie może statystyki pogrążyć, szczególnie w przypadku sprzedawców mających niewielką ilościowo i nieregularną sprzedaż. Jeśli na początku "okresu rozliczeniowego" miałeś wiele transakcji które generowały wiele "plusów" a obecnie masz ich dużo mniej, to wartość w statystykach spada nawet przy braku punktów ujemnych. A punkty ujemne są czasem przydzielane z pominięciem zasad logiki. Z tego co się orientuje to "kara" za brak odpowiedzi na pytanie jest dużo mniejsza, niż "kara" za odpowiedź po długim okresie czasu. Czasem patrząc przez pryzmat statystyk lepiej nie odpowiedzieć wcale niż odpowiedzieć "po terminie". Tak samo w dyskusji. Brak odpowiedzi w ciągu 24 godzin rodzi konsekwencje. Twoja odpowiedź w dyskusji zawsze musi być ostatnia, choćby nabywca napisał tylko "dzięki".

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

Graf-Tech-RIMS
#8 Zapaleniec

Kolego @KOGIEL_T to jeśli liczymy matematycznie, popraw jeśli się mylę skoro odejmujecie 5 punktów z każdy 1 procent poniżej 90% a miałem tą pozycję na poziomie 66% przyjmijmy do 65% żeby się lepiej liczyło, to o ile mnie matematyka nie myli do 90% brakuje mi 25% jeśli nawet odejmujemy 5 punktów za 1% to 25x5 wychodzi 125 i nie chce być inaczej, nawet gdybyś to liczył do 100% to jest 175 a ja za odpowiedzi dostałem -410 żeby dostać -410 punktów to musiałbym nie odpowiadać na żadne pytania, ale popraw mnie jeśli się mylę. @MOJEGRATY5 to że ktoś ma problemy techniczne tak naprawdę nie jest moim problemem, bo nie jestem w stanie sprawdzić czy przez te działania została zaniżona moja ocena. Fakty są takie, że z 12 na 13 września mój poziom z dodatniego spadł na ujemny i to drastycznie bo jak policzysz to jest -450 punktów w dół co jak na mój malutki rozumek nie jest możliwe żeby wywołała taki spadek jedna lub dwie odpowiedzi po czasie.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Graf-Tech-RIMS  Dostaniesz 4 punkty za każdy 1% powyżej 90% terminowych odpowiedzi. jeśli w poprzednim okresie rozliczeniowym miałeś szybkie odpowiedzi, to mogłeś dostać np. 200 punktów, teraz nie masz szybkich odpowiedzi i dostałeś np. -200 punktów, to łącznie wychodzi -400 punktów, bo tamtych dodatnich nie dostałeś, a dodatkowo zabrali Ci jeszcze 200, już rozumiesz matematykę Allegro🤔

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@Graf-Tech-RIMS 

Pisząc "że ktoś [Allegro] ma problemy techniczne tak naprawdę nie jest moim problemem" jesteś w błędzie. To Twój problem, choć nie twoja wina i choć nie masz najmniejszego na to wpływu. Problemy techniczne Allegro wpływają na Twoją sprzedaż, więc są też i Twoim problemem. To po pierwsze.

Po drugie tak jak już wcześniej pisałem, to te -450 punktów wynika najprawdopodobniej z tego jak duże było opóźnienie Twoich odpowiedzi. Jeśli "mocno popłynąłeś" to dostałeś -450, czyli maksymalną karę za brak terminowości.

Screenshot 2025-09-22 at 09-53-45 Jak przyznajemy punkty w każdej z miar jakości sprzedaży – Panel i miary jakości sprzedaży – Pomoc dla sprzedających – Allegro.png

 

Jeśli to nie "usterka systemu" to jedyne co możesz zrobić to dbać o jak najlepszy wynik bieżący" i doczekać do czasu aż te -450 punktów przestanie być uwzględniane w Twoich statystykach.

Pozdrawiam. Marek.

 

oznacz moderatorów

Graf-Tech-RIMS
#8 Zapaleniec

1670 sezon 3 już ma scenariusz.

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

No i super, choć po pierwszym odcinku drugiej serii miałem bardzo mieszane uczucia...

oznacz moderatorów