Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam pytanie ws. uszkodzonej przesyłki.
Sprawa dotyczy telewizora który sprzedałem na Allegro jako osoba prywatna.
Po dostarczeniu do kupującego paczki odebrał on ten towar od kuriera bez sprawdzenia zawartości - następnego dnia pisze do mnie ze telewizor doszedł uszkodzony - uszkodziła się matryca.
Nie spisał żadnego protokołu szkody- żąda ode mnie zwrotu pieniędzy.
Kto odpowiada za uszkodzenie towaru w transporcie przez kurierów?
Telewizor był zapakowany w oryginalny karton, oryginalne styropiany folie wypełniaczs itp.
Dodam że mam filmik jak uruchamiałem tv przed spakowaniem który pokazuje że jest sprawny w 100% i w żadnym stopniu uszkodzony.
Przy sprzedaży jako osoba prywatna niebezpieczeństwo utraty lub zniszczenia przesyłki przechodzi na kupującego w momencie w którym wydasz przesyłkę firmie kurierskiej, czyli mówiąc krótko - za uszkodzenie w transporcie nie odpowiadasz i nie masz obowiązku zwrotu pieniędzy kupującemu.
Masz jednak obowiązek rozpatrzenia reklamacji - pozytywnie lub negatywnie i musisz to zrobić w ciągu 14 dni od momentu jej zgłoszenia. Jeśli tego nie zrobisz to z automatu zostaje ona uznana na rozpatrzoną pozytywnie.
Jeśli masz dowody na to, że telewizor został wysłany wolny od wad i był odpowiednio zapakowany i zabezpieczony to reklamację rozpatrz negatywnie a kupującemu powiedz żeby spisał protokół uszkodzenia z kurierem i złożył reklamację do firmy kurierskiej.
@DamianNML Nie przyjmujesz zwrotu nie odpowiadasz za przewoźnika ale jak kupujący składa reklamację to musisz ją rozpatrzyć, masz 14dnii jak masz dowód ze wysłałeś cały>sprawny to możesz odrzucić reklamację.
Napisz do kupującego pismo że rozpatrujesz reklamację odmownie, podaj powody tj 1 tv był sprawny w momencie spakowania, 2 wedlug prawa przewozowego odpowiaxasz za paczkę tylko do momentu wydania do kuriera. Poinformuj kupującego że ma czas na złożenie reklamacji u kuriera do 7 dni od daty odebrania na sporządzenie protokolu szkody i wniesienie reklamacji później paczka wedlug prawa pocztowego / przewozowego zostanie uznana za doręczona bez zastrzeżeń i reklamacja zostanie z automatu odrzucona przez przewoźnika więc niech działa w swoim najlepszym interesie i męczy przewoźnika. Jak kupujący założy dyskusje to odpowiadaj terminowo powołując się na te same aspekty co wspominamy wszyscy, ponów odrzucenie roszczenia reklamacyjnego gdyby w dyskusji padł taki zarzut. Sprawdzaj codziennie pocztę / dyskusję / konto allegro bo na odpowiedzi są 24h. Gdyby wpadł wniosek do pok upewnij się że allegro cię nie obciąży kosztami podnosząc te same argumenty i kierując wypowiedź do pracownika allegro który włączy się do dyskusji. Jeśli allegro zechce robić kupującym prezenty to niech robi to na własny koszt