Witam,
Mam pytanie ws. uszkodzonej przesyłki.
Sprawa dotyczy telewizora który sprzedałem na Allegro jako osoba prywatna.
Po dostarczeniu do kupującego paczki odebrał on ten towar od kuriera bez sprawdzenia zawartości - następnego dnia pisze do mnie ze telewizor doszedł uszkodzony - uszkodziła się matryca.
Nie spisał żadnego protokołu szkody- żąda ode mnie zwrotu pieniędzy.
Kto odpowiada za uszkodzenie towaru w transporcie przez kurierów?
Telewizor był zapakowany w oryginalny karton, oryginalne styropiany folie wypełniaczs itp.
Dodam że mam filmik jak uruchamiałem tv przed spakowaniem który pokazuje że jest sprawny w 100% i w żadnym stopniu uszkodzony.
Przy sprzedaży jako osoba prywatna niebezpieczeństwo utraty lub zniszczenia przesyłki przechodzi na kupującego w momencie w którym wydasz przesyłkę firmie kurierskiej, czyli mówiąc krótko - za uszkodzenie w transporcie nie odpowiadasz i nie masz obowiązku zwrotu pieniędzy kupującemu.
Masz jednak obowiązek rozpatrzenia reklamacji - pozytywnie lub negatywnie i musisz to zrobić w ciągu 14 dni od momentu jej zgłoszenia. Jeśli tego nie zrobisz to z automatu zostaje ona uznana na rozpatrzoną pozytywnie.
Jeśli masz dowody na to, że telewizor został wysłany wolny od wad i był odpowiednio zapakowany i zabezpieczony to reklamację rozpatrz negatywnie a kupującemu powiedz żeby spisał protokół uszkodzenia z kurierem i złożył reklamację do firmy kurierskiej.
@DamianNML Nie przyjmujesz zwrotu nie odpowiadasz za przewoźnika ale jak kupujący składa reklamację to musisz ją rozpatrzyć, masz 14dnii jak masz dowód ze wysłałeś cały>sprawny to możesz odrzucić reklamację.
Napisz do kupującego pismo że rozpatrujesz reklamację odmownie, podaj powody tj 1 tv był sprawny w momencie spakowania, 2 wedlug prawa przewozowego odpowiaxasz za paczkę tylko do momentu wydania do kuriera. Poinformuj kupującego że ma czas na złożenie reklamacji u kuriera do 7 dni od daty odebrania na sporządzenie protokolu szkody i wniesienie reklamacji później paczka wedlug prawa pocztowego / przewozowego zostanie uznana za doręczona bez zastrzeżeń i reklamacja zostanie z automatu odrzucona przez przewoźnika więc niech działa w swoim najlepszym interesie i męczy przewoźnika. Jak kupujący założy dyskusje to odpowiadaj terminowo powołując się na te same aspekty co wspominamy wszyscy, ponów odrzucenie roszczenia reklamacyjnego gdyby w dyskusji padł taki zarzut. Sprawdzaj codziennie pocztę / dyskusję / konto allegro bo na odpowiedzi są 24h. Gdyby wpadł wniosek do pok upewnij się że allegro cię nie obciąży kosztami podnosząc te same argumenty i kierując wypowiedź do pracownika allegro który włączy się do dyskusji. Jeśli allegro zechce robić kupującym prezenty to niech robi to na własny koszt