anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

"towar jest wadliwy lub uszkodzony" zwrot czy reklamacja

JPMotors
#7 Wielbiciel#

Jeśli kupujący w powodzie zwrotu zaznaczy "towar jest wadliwy lub uszkodzony" to jest to jednoznaczne ze złożeniem przez niego reklamacji, czy dalej jest to tylko zwrot? 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mikeza
#20 Guru#

@JPMotors  według mnie to zależy od intencji kupującego. Czy chce wymiany, czy zwrotu. Ja też miałem zaznaczany taki powód zwrotu, ale klient po prostu odstępował od umowy i wybrał sobie akurat taki powód, który często nie był zgodny z prawdą niestety.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

JPMotors
#7 Wielbiciel#

Kupujący chciał fakturę, więc zwrot chyba odpada, ale teraz nie wiem czy zwrot mogę odrzucić, czy mam rozpatrywać reklamacje. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Faktura na osobę prywatną nie pozbawia prawa do odstąpienia od umowy.

oznacz moderatorów

JPMotors
#7 Wielbiciel#

To była faktura na firmę.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@JPMotors  to w takiej sytuacji raczej podchodzi to pod reklamację lub wymianę, bo nie może odstąpić od umowy jeśli zakup na firmę.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ten formularz dostępny na Allegro jest niby odstąpieniem od umowy - w odstąpieniu można podać powód, choć nie jest to wymagane. Jest niby odstąpieniem, ponieważ nigdzie nie jest to jednoznacznie określone. Jeśli kupujący podał żądania, czyli naprawa, wymiana, wtedy należy uznać to za reklamację.

oznacz moderatorów

JPMotors
#7 Wielbiciel#

Czyli jeśli nie podał żądań, to reklamacji nie złożył i jest to zwrot, który mu nie przysługuje. Jednocześnie z wcześniejszych odpowiedzi wynika, że zwrot mu nie przysługuje, ale raczej podchodzi to pod reklamacje.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Widocznie nie zna swoich praw - nie ma prawa do odstąpienia, a w reklamacji nie określił żądań, choć powinien. Jeśli jednak towar jest niezgodny z opisem lub uszkodzony, wypada się z nim skontaktować i zapytać, czego on chce.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@JPMotors  trzeba go dopytać i oświecić.

Miałem już kiedyś takiego sprytnego, kupił na fv towar, po tygodniu chce zwrócić, pytam dlaczego. Coś tam kombinuje, że lusterka nie pasują itd. To ja mu zaproponowałem, że za free mu je zamontuję, bo akurat klient był miejscowy. A on nie chce, bo chce zwrócić, to ja mu tłumaczę, że zakup był na fv i taki zwrot bez powodu mu nie przysługuje. to on z pretensjami do mnie, że inni przyjmują zwroty a ja nie chcę.

Do dzisiaj nie pojawił się, żeby te lusterka mu zamontować 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów