anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

rękojma

diuna24_pl
#8 Zapaleniec#

Dzień Dobry, Klient kupił w październiku 2020r  koc 100% wełniany. Teraz w kwietniu, po używaniu w zimie po 1/2 roku, twierdzi że nie jest gruby i ciepły. ( opis na aukcji informował że koc jest gruby i ciepły - pozytywne opinie i zadowolenie innych klientów potwierdzają to).  Koc ma faktycznie wysoką gramaturę i jest ciepły. 

Prawnik allegro zasugerował klientowi trzy rozwiązania 

"W przypadku niezgodności towaru z opisem kupująca może złożyć do sprzedającego reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: - odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna; - obniżenia ceny; - wymiany towaru na nowy; - naprawy towaru. Wybór żądania zależy od kupującej. Sprzedający może odrzucić dwa pierwsze roszczenia, jeśli jest w stanie przedmiot niezwłocznie naprawić lub wymienić. Sprzedający ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni. Jeśli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za zasadną. W przypadku pozytywnego jej rozpatrzenia jest on zobowiązany do zwrotu kosztów towaru wraz z wszystkimi kosztami przesyłek, jakie poniosła kupująca." 

Klientka w rozpoczętej dyskusji chce obniżenia ceny

Moje pytanie jest: czy subiektywne odczucia są podstawą do uznania reklamacji/rękojmi? ( chodzi o odczucie ciepła) - to jest indywidualne odczucie a nie występująca wada koca?

Poradźcie proszę jak dalej postępować. Myślę, że klient nie jest całkiem uczciwy i chce wyłudzić pieniądze

dziękuję za pomoc ( przedstawiciel firmy)

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

RED
#21 Demiurg#

@diuna24_pl dopytaj się kupującego od kiedy zauważył, że koc stał się zimny

to jest istotne

kupujący ma 2 miesiące od daty wykrycia usterki na zgłoszenie tego

 

to po pierwsze

jeżeli ten termin został przekroczony to możesz spokojnie odrzucić reklamację

 

po drugie allegrowy bot podał ci poprawną interpretację przepisów

chociaż prokonsumenccy wyznawcy ustawy konsumenckiej i kodeksu cywilnego

twierdzący, że reklamacja musi być dla skłądającego bezpłatna mają tu dużo racji

po trzecie

nie dyskutuj z w mailach czy przez allegro tylko poproś o spisanie wad produktu i poproś go o przysłanie do sprawdzenia

napisz że sprawdzisz te wady koca na sobie - są teraz chłodne dni więc możesz spokojnie sprawdzić jego wady 🙂

pamiętaj o ustawowych terminach

 

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@RED @mdrogeria @mwmonety tylko tutaj wchodzimy na kolejny "szary" teren. Co oznacza że koc nie jest wystarczająco ciepły? Jak to zmierzyć? Wg mnie Sprzedawca może spokojnie odrzucić ( np po testowaniu na sobie) pisząc " według mnie jest wystarczająco ciepły.. Ale zaraz będziemy mieli : ten kolor nie jest wystarczająco pomarańczowy, ten kształt nie jest wytarczająco eliptyczny, te cukierki nie sa wystarczająco słodkie, ta myszka nie jest wystarczająco ergonomiczna...... i wjedziemy z pełnym przytupem w świat paranoi

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@pinsplash Mając tak duże możliwości kapryszenia z zakupionego towaru ,klienteli wolno bezkarnie prawie wszystko oddać jak tylko się znudzi lub wyjdzie z mody .

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@pinsplash 

Po Twoim wpisie wyobraziłam sobie jak mnie klienci zasypują przeczytanymi książkami bo jednak nie spełniły ich oczekiwań i nie są tak ciekawe jak powinny 😂

@diuna24_pl  Też domagałabym się przesłania koca do rozpatrzenia reklamacji. Stawiam, że klientka wyprała wełniany koc w  wysokiej temperaturze i twardy i zbity nie grzeje już tak jakby chciała.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@pinsplash twój szary teren jest tożsamy z subiektywnością oceny transakcji, którą

lansuje allegro

kolejna głupota allegro, która tworzy sytuacje jak powyżej

 

 

oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

@pinsplash Oczywiście że masz rację, mamy taki świat jaki sami stworzyliśmy, i co się komu podoba, kto jest za słodki albo jakiś inny pomysł jest nasz, my do tego doprowadziliśmy.

oznacz moderatorów