Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień Dobry, Klient kupił w październiku 2020r koc 100% wełniany. Teraz w kwietniu, po używaniu w zimie po 1/2 roku, twierdzi że nie jest gruby i ciepły. ( opis na aukcji informował że koc jest gruby i ciepły - pozytywne opinie i zadowolenie innych klientów potwierdzają to). Koc ma faktycznie wysoką gramaturę i jest ciepły.
Prawnik allegro zasugerował klientowi trzy rozwiązania
"W przypadku niezgodności towaru z opisem kupująca może złożyć do sprzedającego reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: - odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna; - obniżenia ceny; - wymiany towaru na nowy; - naprawy towaru. Wybór żądania zależy od kupującej. Sprzedający może odrzucić dwa pierwsze roszczenia, jeśli jest w stanie przedmiot niezwłocznie naprawić lub wymienić. Sprzedający ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni. Jeśli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za zasadną. W przypadku pozytywnego jej rozpatrzenia jest on zobowiązany do zwrotu kosztów towaru wraz z wszystkimi kosztami przesyłek, jakie poniosła kupująca."
Klientka w rozpoczętej dyskusji chce obniżenia ceny
Moje pytanie jest: czy subiektywne odczucia są podstawą do uznania reklamacji/rękojmi? ( chodzi o odczucie ciepła) - to jest indywidualne odczucie a nie występująca wada koca?
Poradźcie proszę jak dalej postępować. Myślę, że klient nie jest całkiem uczciwy i chce wyłudzić pieniądze
dziękuję za pomoc ( przedstawiciel firmy)
@diuna24_pl dopytaj się kupującego od kiedy zauważył, że koc stał się zimny
to jest istotne
kupujący ma 2 miesiące od daty wykrycia usterki na zgłoszenie tego
to po pierwsze
jeżeli ten termin został przekroczony to możesz spokojnie odrzucić reklamację
po drugie allegrowy bot podał ci poprawną interpretację przepisów
chociaż prokonsumenccy wyznawcy ustawy konsumenckiej i kodeksu cywilnego
twierdzący, że reklamacja musi być dla skłądającego bezpłatna mają tu dużo racji
po trzecie
nie dyskutuj z w mailach czy przez allegro tylko poproś o spisanie wad produktu i poproś go o przysłanie do sprawdzenia
napisz że sprawdzisz te wady koca na sobie - są teraz chłodne dni więc możesz spokojnie sprawdzić jego wady 🙂
pamiętaj o ustawowych terminach
@RED @mdrogeria @mwmonety tylko tutaj wchodzimy na kolejny "szary" teren. Co oznacza że koc nie jest wystarczająco ciepły? Jak to zmierzyć? Wg mnie Sprzedawca może spokojnie odrzucić ( np po testowaniu na sobie) pisząc " według mnie jest wystarczająco ciepły.. Ale zaraz będziemy mieli : ten kolor nie jest wystarczająco pomarańczowy, ten kształt nie jest wytarczająco eliptyczny, te cukierki nie sa wystarczająco słodkie, ta myszka nie jest wystarczająco ergonomiczna...... i wjedziemy z pełnym przytupem w świat paranoi
@pinsplash Mając tak duże możliwości kapryszenia z zakupionego towaru ,klienteli wolno bezkarnie prawie wszystko oddać jak tylko się znudzi lub wyjdzie z mody .
Po Twoim wpisie wyobraziłam sobie jak mnie klienci zasypują przeczytanymi książkami bo jednak nie spełniły ich oczekiwań i nie są tak ciekawe jak powinny 😂
@diuna24_pl Też domagałabym się przesłania koca do rozpatrzenia reklamacji. Stawiam, że klientka wyprała wełniany koc w wysokiej temperaturze i twardy i zbity nie grzeje już tak jakby chciała.
@pinsplash twój szary teren jest tożsamy z subiektywnością oceny transakcji, którą
lansuje allegro
kolejna głupota allegro, która tworzy sytuacje jak powyżej
@pinsplash Oczywiście że masz rację, mamy taki świat jaki sami stworzyliśmy, i co się komu podoba, kto jest za słodki albo jakiś inny pomysł jest nasz, my do tego doprowadziliśmy.