Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Klient kupił przedmiot w maju 2022 roku. Zgłosił reklamacje w styczniu 2024 roku. Napisałem, żeby odesłał mi przedmiot. Zamiast tego wysłał tylko pismo reklamacyjne z żądaniem zwrotu pieniędzy.
Mamy listopad 2024, a on wysyła mi towar i żąda zwrotu, bo przez 14 dni nie ustosunkowałem się do jego reklamacji. Nie miałem jak się ustosunkować, bo nie odesłał mi wcześniej towaru, a teraz okres rękojmi już minął.
Klient twierdzi, że mam obowiązek zwrotu, ktoś wie, czy to prawda?
Cyt.
"Art. 568. [Wygaśnięcie uprawnień z rękojmi za wady fizyczne. Przedawnienie roszczenia o usunięcie wady lub wymianę rzeczy] § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu.
Przecież reklamację przyjął, powiedział aby kupujący odesłał zakup, kupujący tego nie zrobił a czas na rękojmie upłynął. Każdy interpretuje to po swojemu, jak klientowi się nie podoba, niech założy sprawę cywilną.
@Client:128117527 gdzie był kupujący w okresie od lutego do listopada 24?
odpowiedzialność sprzedawcy za produkt skończyła się w maju 24 roku
zgodnie z art. 123 § 1 Kodeksu cywilnego bieg przedawnienia przerywa się:
-przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed sądem polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub ustalenia albo zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;
-przez uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie przysługuje;
-przez wszczęcie mediacji.
nie wiadomo tylko tak wg dat
1 dyskusja nie jest nośnikiem trwałym zwłaszcza dla osoby prywatnej ktora sprzedała towar więc nie zostala ona skutecznie poinformowana o reklamacji byloby tak jakby dostała treść dyskusji na maila gdzie wnoszona jest reklamacja a nie maila o tym że ma dyskusję.
2 reklamacja wg starych przepisów po roku kupujący ma udowodnić że zepsucie się wynika z wady produktu gdzie jest informacja na ten temat przedłożona sprzedawcy?
Dzięki za odpowiedzi. Sprawa zakończona, klient zgłosił się do Allegro Protect i bez szemrania uznali jego racje.
@-Ramza- i doliczyli ci do rachunku
Tak. Podejrzewam, że ten jegomość robi to zawodowo. Oddaje sprzęt rtv po ponad 2 latach i ma pełny zwrot, a potem kupuje nowy. U mnie były to słuchawki za 350 zł, ale równie dobrze mógł to zrobić z czymś droższym. Przykre, że prawo jest tak skrajnie prokonsumenckie. Następnym razem będę wiedział, jak się uchronić przed takimi ludźmi.
@-Ramza- odwołaj się - odpisz na maile z allegro protect, może Ci tego do rachunku nie doliczą, powołaj się na Art. 568.kc
@RED Ale jest w tym art takie coś, Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminów określonych w § 1 zdanie pierwsze.
a teraz napisz mi dlaczego sprzedający nie rozpatrzył rekalamcji?
@-Ramza- jeśli sprzedałeś jako osoba prywatna to ustawa konsumencka nie ma zastosowania liczy się kpc a tam niech udowodni że skutecznie poinformował cię o reklamacji / udowodni że usterka wynikła z wady produktowej etc
Mogę założyć się o te 350zł, że allegro i tak nie odstąpi od potrąconej kwoty 😂