Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
mam taki problem - specjalnie ustawiam sobie dłuższy czas dostawy w ofertach, np 3 dni, aby mieścić się w "wysyłce zgodnej z deklarowanym terminem". Jednak pobierając raport mam często zaznaczone zamówienie wysłane w terminie -NIE. Porównując dane z zamówień z danymi o dostarczeniu paczki z inpostu, wychodzi mi, że w większości są one dostarczane 1 dzień przed czasem wyliczonym jako czas dostawy (przez allegro). Dlaczego w takim razie mam je zaznaczone w raporcie - "Zamówienie wysłane w terminie? NIE"?
Przykłady zamówień -
c027aa60-0193-11ef-83c9-d110e42c883f |
feb2fd30-025a-11ef-9223-a198854cf400 |
Dlaczego w takim razie przesyłki nadawane przez GLS są uznawane za nadane? Ja nigdy nie przekazuje tego adresu e-mail kupującego, a cześć przesyłek mam jednak uznane za nadane.
Jak już mówiłam nie ma informacji o konieczności przekazywania adresu e-mail kupującego na GŁÓWNEJ stronie dotyczącej tematu. Może warto by tam było taką informację dodać, skoro tego Panstwo wymagacie?
Moim zdaniem informacje o jakości mojej sprzedaży powinny być przez Państwa poprawione.
@Helenka147, ponieważ jest to inny przewoźnik i inna specyfika technicznej integracji z przewoźnikami. Podanie numeru przesyłki dla GLS jest wystarczające, dla InPost nie. Konieczne jest podanie adresu e-mail z Allegro.
Zamówienia możemy wykluczyć z jakości w określonych przypadkach, a ten do nich nie należy. W przyszłości przekazuj proszę poprawnie adres e-mail, a problem się nie powtórzy i jakość się poprawi.
W PRZYSZŁOŚCI to nic nie będę w stanie przekazać do allegro, bo moja jakość sprzedaży upadła na tyle nisko, że nie dostaje żadnych zamówień, mimo, że wszystko robiłam zgodnie z Państwa wymaganiami.
Ponawiam moja prośbę o ręczne poprawienie moich wysyłek, które zostały wysłane W TERMINIE.
Nie zgadzam się z tym co piszesz. Od około 2 lat ( mogę sprawdzić ) Wszystkie adresy ( 100% ) kupujących wygenerowane przez Allegro są wpisywane do systemu a jakość wysyłek leci na łeb z tygodnia na tydzień.
Allegro wie lepiej kiedy masz wysłać - aby się liczyło prawidłowo musisz zdaje się wolniej wysyłać paczki. Kiedyś to analizowałem i zdaje się, że ustawienie 2-3-ch dni nic nie daje jak uznają, że zwykle wysyłasz w 24h.. ale muszę to raz jeszcze sprawdzić.
Hej, dzięki za odpowiedź 😉 Nie o to chodzi. Chodzi o to, że ja paczki wysyłam, a one są w ogóle nie brane pod uwagę, jako wysłane. Moja jakość sprzedaży ogólnie spada i zaczęłam się zastanawiać, o co chodzi, skoro staram się robić wszystko na tip top. No i zaczęłam analizować raport wysyłek w terminie (a asekuracyjnie daje deklaracje 2 lub 3 dni, bo różnie bywa, wiadomo). No i z tego raportu wynikało, że gdzies około połowa paczek nie jest wysłana w terminie. Myślę sobie - jak to możliwe? No chyba na głowę upadli. Wszystkie numery przesyłek uzupełniam, więc zaczęłam sama sprawdzać, czy te zamówienia z raportu, oznaczone jako wysłane NIE w terminie, rzeczywiście były wysłane nie w terminie i okazało się, że większość BYŁA WYSŁANA W TERMINIE. Zauważyłam potem, że problem głównie dotyczy dostaw do paczkomatów. Tak więc jako osoba, która realizuje około 95% (wydaje mi się, że więcej, ale powiedzmy w przybliżeniu) wysyłek w terminie mam w jakości sprzedaży, że realizuje około 50 % przesyłek w terminie, ponieważ allegro nie zczytuje danych z listów przewozowych. Tzn z niektórych zczytuje, a z niektórych nie. Taka loteria 😅
Mam wątpliwości czy tak to działa tzn.
- ustawienie 2-3 dni nic nie daje, jeżeli większość paczek wysyłasz w 24h - tracisz punkciki jak wyślesz nawet w deklarowanym terminie (tzn. 2-3 dni) - kiedyś do takiego wniosku doszedłem, ale chcę powtórzyć analizę
- Allegro od początku poprawnie obsługiwał InPost. Przy zamówieniu (zakładka moje zamówienia) znajdź zamówienie, które według raportu nie zostało nadane w terminie. Jak wejdziesz w szczegóły to masz kiedy paczka została nadana i kiedy dotarła wg. systemów Allegro. Jeżeli z jakiegoś powodu nie ma to sprawdź numer śledzenie paczki na stronie InPost.
Mam sporo zarzutów co do działania serwisu, ale akurat InPost zawsze działał prawidłowo. Spędziłem na programowaniu i obsłudze tego serwisu tysiące godzin i dlatego śmiem wątpić.. choć różne cyrki widziałem.
WSZYSTKIE moje zamówienia z InPostu są uznane za nie wysłane. Być może korzystasz ze zintegrowanego z allegro sposobu wysyłki. Ja (jak już pisałam) z niego nie korzystam. Uzupełniam numery etykiet "ręcznie", bo dostaje je od magazynu.
Ustawienie 2 lub 3 dni wysyłki a faktyczny czas wysyłki to dwie różne sprawy. Ważne są dane analizowsne przez allegro. Dlatego ja np. miałam kiedys sytuację, że klient miał do mnie pretensje, bo allegro pisało, że wyśle coś na następny dzień, a w ofercie były 3 dni robocze na wysyłkę. Więc ma to znaczenie, bo mogłam się powołać na to, co jest zaznaczone w ofercie, a nie na to, co allegro pokazuje.
Swoją drogą Allegro niepotrzebnie " wcina się pomiędzy wódkę a zakąskę " mieszając w tym i zmieniając informacje które podaje sprzedający, a przecież to on najlepiej wie w jakim terminie jest w stanie wysłać sprzedawany przedmiot. Podobnie jak Ty mam ustawioną przesyłkę na 3 dni a faktycznie 95% przesyłek wysyłam w dniu zamówienia i pomimo że mam wyłączone z jakości wysyłek przesyłki nadane przed terminem to punkty za jakość spadły z ponad 99% już do 96 z drobnymi.Nóż się w kieszeni sam otwiera.
No trochę jest to nielogiczne. Podejrzewam, że po prostu algorytm allegro faworyzuje szybkie wysyłki, więc jak ktoś by ustawił 3 dni na wysyłkę, to tak jakby się skazał na porażkę, dlatego allegro musi "korygować" te dane.
Ja mam inny problem. Moje wysłane w terminie wysyłki są uznawane w ogóle za nie wysłane. No ale tylko te z InPost, bo z GLS są uznane za wyslane. A robię zawsze to samo 😅 Bajzel i tyle.
Korzystam z Allegro Paczkomaty obecnie, bo jest po prostu taniej i klient ma SMART-a, ale korzystałem wcześniej także z usługi Paczkomaty. Uzupełniałem "ręcznie" (zwykle przez API) numery przesyłek zarówno dla paczkomatów jak i DHL, DPD czy PP. Jedynie PP nie jest obsługiwana poprawnie tzn. nie widać czy klient odebrał (ale liczy się poprawnie). Część przesyłek idzie na umowach Allegro, część idzie na własnych umowach.
No dobra, ale to że u mnie działa, nie znaczy, że u Ciebie działa. Jeżeli nie ma informacji w szczegółach zamówienia, że paczka jest wysłana (+inne statusy - oczekuje na odbiór, odebrana), a numer inpost na stronie śledzenia paczki jest poprawny (link zwykle znajduje się w szczegółach zamówienia również) to znaczy, że coś jest nie tak.
Co do 2-3-ch dni - tak, można pisać wtedy klientowi - no przecież było..., ale nie chroni to przed negatywem - jedynie ułatwia jego usunięcie. Jeżeli masz grupę towarów, które wysyłasz w ciągu 2-3 dni zawsze i drugą grupę, którą wysyłasz w 24h to może warto rozważyć otwarcie drugiego konta.
Pozdrawiam
Ja kiedyś korzystałam z tego menagera InPost i oczywiście wszystko było ok. Tam nawet nie trzeba uzupełniać samemu przesyłek, tylko się same pobierają, kiedy opłacisz etykietę.
Masz rację, że wyświetla się to w szczegółach zamówienia i tak można sprawdzić, czy allegro "widzi" tę przesyłkę. Nie przyszło mi tylko do głowy, że allegro nie będzie brało pod uwagę danych, skoro mają dostęp do numerów przesyłek. Robiłam wszystko tak samo dla GLS i paczkomatów - GLS się liczył, a paczkomatu już nie. No czy nie jest to sytuacja rodem z filmu Miś? 😅
Z tym czasem wysyłki też racja 😉
Dzień dobry,
Mam identyczny problem, wszystkie wysyłki wysłana na czas, ale nie według Allegro, jakość sprzedaży spadła poniżej neutralnego. Również uzupełniam numery listów przewozowych ręcznie, korzystam z DPD. Czy udało się Pani ustalić co można zrobić w takiej sytuacji?
Dzień dobry @Siebuduje! Najprawdopodobniej nie przekazujesz poprawnie adresu e-mail kupującego i dlatego pomimo podania numeru przesyłki nie otrzymujemy informacji o statusie zamówienia i system uznaje je za opóźnione, bo nie ma informacji, że zostały wysłane.
W tym artykule znajdziesz informacje jak poprawnie przekazać adres e-mail kupującego.
Dzień dobry, system chyba działa bardzo wybiórczo, bo ostatnio, trzy przesyłki (jedyne z 28 wszystkich) zostały uznane za wysłane na czas, mimo nie wpisywania adresu mailowego kupującego do danych z listu przewozowego. Swoją drogą warto by było w jakiś sposób zaznaczyć, że jest to warunek niezbędny, bo o tym, że należy to robić, jeśli się uzupełnia samemu numery listów przewozowych, dowiedziałam się dopiero z forum.
Hej, na ten moment nie udało mi się tego rozwiązać (wysyłam przez to jedynie kurierem GLS). Zrezygnowałam z dostaw InPost (a wystarczyłoby zastosować taki sam system, jak z GLS czyli, że wystarczy dodać numer przesyłki).
Dzięki za odpowiedź:)
W zakładce Jakość sprzedaży---> Skuteczność wysyłki - pojawiła się nowa funkcja - Dostosuj czas do Twoich preferencji. Dzisiaj to ustawiłam, może to coś pomoże, trzeba to niestety robić co 10 dni. Plus będę pilnować wpisywania adresów mailowych klientów, zobaczę, jaki będzie rezultat, oprócz tego, że ja stracę masę czasu na głupoty, allegro zgarnie cały profit, a klientowi nie będzie się chciało wystawić oceny.
Ogólnie ja wpisywałam adresy mailowe klientów i i tak to nic nie dało, jakoś po prostu te adresy "gubiły się" po przekazaniu do firmy, która realizowała wysyłkę. Straciłam tylko na tym miesiąc, bo dalej miałam niska jakość sprzedaży.
Witaj w klubie. Mam dokładnie taką samą sytuację. Dodatkowo pilnuję aby co 10 dni wyłączać z rozliczeń przesyłki nadane szybciej niż zadeklarowane, ( swoją drogą, nie wiem czemu nie można tego zrobić jednorazowo tylko trzeba pamietać aby co 10 dni wyłączać je.Chyba trzeba będzie podesłać im syna od sąsiada który pokaże im jak to się robi ) a jakość z tygodnia na tydzień leci na łeb. Jeszcze trochę i zablokują mi sprzedaż w ogóle. Prawdopodobnie jest to spowodowane brakiem zwrotów i innych problemów. Taka jest " uroda " handlu na Allegro.
@cztery_bez_atu napisał(a):Witaj w klubie. Mam dokładnie taką samą sytuację. Dodatkowo pilnuję aby co 10 dni wyłączać z rozliczeń przesyłki nadane szybciej niż zadeklarowane, ( swoją drogą, nie wiem czemu nie można tego zrobić jednorazowo tylko trzeba pamietać aby co 10 dni wyłączać je.Chyba trzeba będzie podesłać im syna od sąsiada który pokaże im jak to się robi ) a jakość z tygodnia na tydzień leci na łeb. Jeszcze trochę i zablokują mi sprzedaż w ogóle. Prawdopodobnie jest to spowodowane brakiem zwrotów i innych problemów. Taka jest " uroda " handlu na Allegro.
@cztery_bez_atu napisał(a):Witaj w klubie. Mam dokładnie taką samą sytuację. Dodatkowo pilnuję aby co 10 dni wyłączać z rozliczeń przesyłki nadane szybciej niż zadeklarowane, ( swoją drogą, nie wiem czemu nie można tego zrobić jednorazowo tylko trzeba pamietać aby co 10 dni wyłączać je.Chyba trzeba będzie podesłać im syna od sąsiada który pokaże im jak to się robi ) a jakość z tygodnia na tydzień leci na łeb. Jeszcze trochę i zablokują mi sprzedaż w ogóle. Prawdopodobnie jest to spowodowane brakiem zwrotów i innych problemów. Taka jest " uroda " handlu na Allegro.
Hej, dzięki za odpowiedź 🙂 Wiesz co, ja tego nigdy nie wyłączam. Najwyżej przed świętami. Ogólnie nie przeszkadza mi, że allegro pokazuje, że moje wysyłki będą wysłane szybciej, niż ja to deklaruje. Ale zawsze jak ktoś ma do mnie pretensje, to mogę powiedzieć, że w ofercie jest np. 3 dni na wysyłkę, a ja nie mam wpływu na to, co wyświetla allegro.