anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Raport dostaw mówi, że nie wysyłam paczek zgodnie z deklaracją

MAMY ROZWIĄZANIE!
Helenka147
#10 Popularyzator#

 Dzień dobry,

mam taki problem - specjalnie ustawiam sobie dłuższy czas dostawy w ofertach, np 3 dni, aby mieścić się w "wysyłce zgodnej z deklarowanym terminem". Jednak pobierając raport mam często zaznaczone zamówienie wysłane w terminie -NIE. Porównując dane z zamówień z danymi o dostarczeniu paczki z inpostu, wychodzi mi, że w większości są one dostarczane 1 dzień przed czasem wyliczonym jako czas dostawy (przez allegro). Dlaczego w takim razie mam je zaznaczone w raporcie - "Zamówienie wysłane w terminie? NIE"?

Przykłady zamówień -

c027aa60-0193-11ef-83c9-d110e42c883f
feb2fd30-025a-11ef-9223-a198854cf400
oznacz moderatorów
41 ODPOWIEDZI 41
Helenka147
#10 Popularyzator#

Ok, zauważyłam, że paczki wysyłane kurierem GLS są uznawane za dostarczone w terminie, a paczki do paczkomatów są z automatu ustawiane, jako dostarczone NIE w terminie, mimo, że de facto były dostarczone w terminie. Wpływa to bardzo niekorzystnie na jakość sprzedaży. Czy ktoś może mi to wyjaśnić?

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Helenka147 W jaki sposób nadajesz przesyłki do paczkomatów? Korzystasz z zewnętrznego narzędzia?

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

Tak, już uzyskałam pomoc przez rozmowę telefoniczną. Aczkolwiek nadaje zawsze tak samo paczki (dostaje numer paczki do uzupełnienia od magazynu, z którego są wysyłane). NIEKTÓRE przrsylki np. GLS są uznawane jako wysłane w terminie, a inne np. do paczkomatów, już nie. Więc teraz mam 50 % paczek nie wysłanych w terminie, mimo, że praktycznie wszystkie były wysłane w terminie. 

oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy macie taka opcje, aby recznie zmienić w systemie przesyłki wysłane w terminie na wysłane w terminie? Moja jakość jest niezgodna ze stanem rzeczywisty. I drastycznie zmalała ze względu na wady Państwa systemu. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Helenka147 nie mamy takiej możliwości. Czy podczas nadawania przesyłek przekazywany jest poprawny adres e-mail kupującego z Allegro? To na tej podstawie otrzymujemy status przesyłki i wiemy, czy przesyłka została nadana w terminie. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

Hej, minęło 23 dni. Po uzyskaniu informacji tutaj zaczęłam przekazywać adresy e-mail kopiowane z zamówień i dalej w raportach jest to samo. Wszystkie zamówienia do paczkomatów są uznawane jako nie wysłane w terminie. To co mam teraz zrobić?

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Helenka147 Cześć 🙂 Podaj proszę przykład takiego zamówienia. 🙂 

oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

d76978a1-15cc-11ef-a943-89ea4292f6cb   To zamówienie zostało odebrane 21.05. Deklaracja jest ,że będzie dostarczone do 22.05. Ale ogólnie wszystkie zamówienia nie wysłane gls , czyli wysłane do paczkomatów są uznawane za wysłane nie w terminie (lub w ogóle nie wysłane, tak podejrzewam).

oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

Inny przykład 6e3d4ad0-14ed-11ef-adeb-cfb0da3f4b71

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Helenka147 Po pierwsze — zamówienia wysłane GLS nie trafiają do Paczkomatów InPost. Paczkomaty są obsługiwane wyłącznie przez kurierów InPost.

Po drugie — powiedz proszę, jak dokładnie nadajesz swoje paczki? Bo ani w zamówieniu d76978a1-15cc-11ef-a943-89ea4292f6cb, ani w zamówieniu6e3d4ad0-14ed-11ef-adeb-cfb0da3f4b71 nie dodano numeru do śledzenia paczki. To duży błąd, ponieważ klient jest pozbawiony możliwości śledzenia paczki, a system nie ma numerów, dlatego traktuje zamówienia jako opóźnione. 

oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

Paczki przekazuję do nadania firmie, która realizuje zamówienie. Wcześniej dodawałam wszystkie numery przewozowe i było tak samo (paczki wysyłane do paczkomatów były oznaczone jako nadane poza terminem/nie nadane). Teraz nie mam nawet dostępu do numerów przewozowych, ponieważ były one przesyłane na MÓJ mail, który podawałam, a teraz podaję mail Z ZAMÓWENIA, który miał rozwiązać problem, ale nic się nie zmieniło, dalej przesyłki do paczkomatów są odczytywane jako nie nadane w terminie, mimo, że przewoźnik dostaje mail "odbiorcy" , skopiowany z allegro.

Tak, wiem, że zamówienia GLS nie trafiają do paczkomatów Inpost. Chodzi mi o to, że zamówienia wysyłam ALBO GLS ALBO InPost i WSZYSTKIE zamówienia, które wysyłam do paczkomatów są uznawane za "nie wysłane w terminie", a wszystkie pozostałe (czyli wysłane GLS) są normalnie widoczne jako wysłane w terminie (mimo, że podaję tylko numer listu przewozowego, nie kopiuje dla GLS żadnych adresów mailowych).

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Helenka147 Żeby paczki były oznaczone jako nadane w terminie, musisz je nadać albo z poziomu Wysyłam z Allegro, albo z poziomu integratora, albo narzędzia przewoźnika (w przypadku InPost jest to Manager Paczek InPost). Możesz też dodawać numery zamówień ręcznie w zakładce "Zamówienia". 

Moim zdaniem brak numerów spowodowany jest tym, że nie nadajesz ich Ty, tylko przekazujesz do jakieś firmy zewnętrznej. Na ten moment najważniejsze jest to, żeby numery listów przewozowych znajdowały się w naszym systemie, bo klienci przez ich brak są pozbawieni możliwości śledzenia swoich zamówień. 

oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

Klienci dostają numery listów przewozowych przez sms, więc to żaden problem.

Jak już mówiłam , przekazuję adresy e-mail, skopiowane z allegro do przewoźnika (za pomocą pośrednika, ale mimo wszystko jest przekazany ten adres). Wcześniej sama wpisywałam numery przewozowe ręcznie i było tak samo - wszystkie zamówienia dostarczane do paczkomatów były uznawane za nie wysłane. Tak więc mój problem pozostaje NIEROZWIĄZANY (a miało go rozwiązać kopiowanie adresów e-mail ze strony zamówienia).

 

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Helenka147 W takim razie problem występuje gdzieś u pośrednika. Spróbuj sama nadawać paczki. 

oznacz moderatorów
TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@Helenka147 Sprawdź na liście zamówień, czy Allegro "zasysa" numery tych przesyłek

oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

Hej, dzięki za zaangażowanie 🙂 Nie o to chodzi. Ja sama uzupełniam nr przesyłek (ja ich nie generuje, dostaje je od magazynu). Wszystkie nr przesyłek uzupełniam tak samo, ale zauważyłam, że te, które są wysyłane np kurierem GLS są normalnie analizowanie, jako wysłane, a te, które idą do paczkomatów są uznane tak jakby za w ogóle nie wysłane (chociaż w rzeczywistości są wysyłane zgodnie z deklaracja). Pani z infolini mi powiedziała, że chodzi o to, że nie ma przekazanego tego e-maila kupującego, ale ja go nigdy nie przekazuje, a jakoś paczki idące przez GLS są analizowane, jako wysłane. Więc no dziwna sprawa, jakość sprzedaży obniżona maksymalnie. Czyja to wina? Ja wysyłam paczki zgodnie z deklaracja (przynajmniej z 95 %), a mam informacje, że około 50% wysyłam zgodnie z deklaracją 😐

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Eskim83 czas nadawania przesyłek nie ma wpływu na statusy od przewoźników. W przypadku większości metod dostawy konieczne jest przekazywanie prawidłowego adresu e-mail kupujących, abyśmy otrzymali statusy dotyczące przesyłek od przewoźnika. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Helenka147
#10 Popularyzator#

"Jak obliczamy przewidywany czas dostawy dla twoich ofert Przewidywany czas dostawy obliczamy, używając zestawu obiektywnych algorytmów, w oparciu o dane dostępne na platformie. Czynniki, które bierzemy pod uwagę w obliczeniach, to m.in.: Rzeczywiste (historyczne i aktualne) dane dotyczące tego, jak wysyłasz paczki. Informacje o tym pozyskujemy ze statusów przesyłek. Deklarowany przez ciebie czas wysyłki. Rzeczywiste (historyczne i aktualne) dane dotyczące tego, ile czasu przewoźnik potrzebuje na jej dostarczenie. Deklarowany przez przewoźników czas przewozu. Deklarowana przez ciebie godzina wysyłki tego samego dnia - czyli godzina, do której kupujący powinien złożyć zamówienie, żebyś wysłał paczkę tego samego dnia. Kategoria, w której dana oferta jest wystawiona. Sezonowość sprzedaży (okres przedświąteczny, Allegro Days, Black Friday itp.). Dni robocze i święta, twoje przerwy w sprzedaży. Model obliczeń będziemy ulepszać i zasilać go większą ilością danych, dzięki czemu przewidywany czas dostawy będzie coraz bardziej dokładny."

 

Gdzie tutaj znajdę informację o KONIECZNOŚCI przekazywania adresów e-mail kupujących?  Nigdzie. Proszę o poprawienie moich danych w jakości sprzedaży. Macie Państwo uzupełnione wszystkie numery listów przewozowych, zgodnie z Państwa wymaganiami. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Helenka147 nie otrzymamy statusu przesyłki, który możemy wziąć pod uwagę przy wyliczaniu przewidywanego czasu dostawy czy uznać przesyłki za nadaną i uwzględnić ją w jakości sprzedaży jeśli nie mamy statusu od przewoźnika, a otrzymamy go jeśli podasz adres e-mail Allegro kupującego.
O konieczności poprawnego przekazywania adresów e-mail piszemy m.in. w artykule, który już przesyłałam w tym wątku.
Jeśli sprzedający nadają przesyłki przez Wysyłam z Allegro nie muszą tego robić, ale jeśli korzysta się z integratorów, to dzięki temu otrzymujemy statusy przesyłek. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów