anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja a uszkodzony towar przez złe zabezpieczenie przez klienta

Damet
#1 Nowicjusz

Witam proszę o jakąś radę jestem początkującym sprzedawcą. 24 grudnia klient kupił biurko, 2 lutego złożył reklamację z powodu bujania się biurka, oczywiście ustaliliśmy że klient biurko ma odesłać. Zamówiłem mu kuriera no i dzisiaj przyszła paczka. Co tu dużo mówić mi by było wstyd wysłać coś takiego... biurko przyszło można by powiedzieć nie zabezpieczone w posklejanym "kartonie" z kilku części, poprzekładane porwanymi kartonami. Mało tego klient poprzykręcał sobie na kilkanaście wkrętów maskownice na kable której w zestawie do biurka nie było no i oczywiście zostały teraz po tym nie fabryczne dziury, jakby tego było mało nie chciało mu się wyjąc drewnianych kołków z elementów i jeden element został przez to uszkodzony. Nagrałem cały proces otwierania paczki od klienta bo jak tylko zobaczyłem tą paczkę to wiedziałem że coś będzie nie tak. Czy jest szansa na odrzucenie reklamacji czy allegro stanie po stronie kupującego?

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

la_nika
Moderacja Społeczności
Moderacja Społeczności

Cześć @Damet!  Brak oryginalnego opakowania lub nieodpowiednie zabezpieczenie towaru przez konsumenta (ponieważ zakładam, że kupujący to konsument) nie pozbawia go prawa do złożenia reklamacji.
Biurko dotarło uszkodzone mechanicznie z powodu (najprawdopodobniej) złego pakowania, jednak jeśli wadą główną jest "bujanie się" (które było powodem reklamacji), uszkodzenia transportowe nie niwelują samej wady konstrukcyjnej. Musisz rozpatrzyć reklamację pod kątem stabilności mebla. W ramach reklamacji nie możesz odmówić naprawy lub wymiany tylko dlatego, że kupujący zaczął korzystać z przedmiotu. Jeśli biurko jest wadliwe konstrukcyjnie, montaż akcesoriów ani nie spowodował, ani nie naprawił tej wady.