anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja,a zwrot kosztów wysyłki

Client:48883839
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry

Mam pytanie odnośnie zwrotu kosztów wysyłki podczas reklamacji towaru.Czy muszę zwracać pełny koszt wysyłki?Co jeśli klient na złość wyśle paczkę lotniczą za 1000 zł?.Klient na siłe wyszukuje najdroższych form wysyłki i nie chce iść na żadną ugode.Czy jest to jakoś uregulowane prawnie?Z góry dziękuje za pomoc.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Musisz zwrócić, klient wybiera jak odsyła. 

oznacz moderatorów

Client:48883839
#7 Wielbiciel#

Rozumiem,że nawet wtedy kiedy jest to kwota 1000 zł?

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Nie podam podstawy prawnej ale jestem przekonany na 99% że tak. Może ktoś mądrzejszy odemnie się wypowie 😛 

oznacz moderatorów

mmwsx
#9 Pomysłodawca#

Powiedz mu, że w takim wypadku Ty na swój koszt zamówisz do niego kuriera po odbiór. Wyjdzie Ci taniej niż jego naciągana wysyłka.

Skorzystaj z jakiegoś brokera jeśli nie masz umowy z żadnym przewoźnikiem i po sprawie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:48883839 Nie jest to uregulowane prawnie. Są przepisy stanowiące o tym, że reklamowany towar odsyła się na koszt sprzedającego. Przesyłka powinna być odpowiednio zabezpieczona i nie musi to być najtańsza przesyłka. Nie ma ustalonej górnej granicy ceny takiej przesyłki.

Art. 5612. § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.

oznacz moderatorów

Client:48883839
#7 Wielbiciel#

Znalazłem coś takiego

Art. 561. żądanie wymiany rzeczy lub usunięcia wady

§ 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Tylko czy koszt wysyłki wlicza się do zadość uczynienia? 

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:48883839 skonsultowałam Twoje pytanie z działem prawnym. 
Poniżej znajdziesz trzy podstawy prawne, które można odnieść do tego zagadnienia.
1. Art. 561[2] . § 1 KC: Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.

2. Art. 561[3] KC:  Z zastrzeżeniem art. 561[1] § 2 i 3 koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Art. 5 KC: Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

Oznacza to, że wszystkie koszty przy uznanej reklamacji ponosi sprzedający. Kupujący natomiast nie może wykorzystywać istniejącego prawa do tego by celowo narazić Sprzedającego na szkodę.
Z punktu widzenia Sprzedającego najbezpieczniejsze jest wysłanie własnego kuriera po odbiór reklamowanego towaru, ma on wówczas pełną kontrolę nad kosztem przesyłki.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Client:48883839
#7 Wielbiciel#

Dziękuje bardzo za odpowiedź🙂

Chodzi o to,że reklamowanym sprzętem jest fotel gamingowy,którego klient nie chce rozkręcić i włożyć do opakowania w taki sam sposób jak został wysłany t do niego.Przesyłka jest już liczona jako gabaryt i podejrzewam ze będzie w opłakanym stanie jak do mnie dojedzie.Mogę mu wysłać kuriera,ale klient ewidentnie idzie po złości i chce ,aby to była paczka gabarytowa.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:48883839 Jeśli to reklamacja to musisz zwrócić koszty a klient jest zobowiązany dostawą wskazaną przez Ciebie lub najtańszą możliwą i właściwą formą dla przesyłki. Możesz nie zwracać kosztów, jeśli reklamacja nie zostanie uznana. Wszystko jest uregulowane prawnie.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

@ZibiK30 podstawa prawna?

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:79577720 Kodeks cywilny (nie chce mi się co chwile wklejać tych samych przepisów, część z nich @la_nika wymieniła) a bardziej szczegółowe wyjaśnienia dla tych, którzy mają problemy z interpretacją aktów prawnych znajdziesz w ich wyjaśnieniu "łopatologicznym" znajdziesz tu 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

@ZibiK30 dzięki 😄

oznacz moderatorów