Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
jestem początkującym sprzedawcą z zarejestrowana Działalnością Gospodarczą.
i mam problem z kupującym, mianowicie 28 września otrzymał zakupioną bieliznę i w dniu 4 października dostałem od niego wiadomość email odnoście reklamacji że majtki (męskie koronkowe) nie rozciągają się przez co podarły się.
Polecilem wysłanie bielizny w celu rozpatrzenia reklamacji,
Jednak nie jestem pewien jak powinienem ją rozpatrzyć, ponieważ bielizna posiada jeszcze nie oderwaną metkę od nich, ale jest wielkie rozdarcie w kroku tak jak by kupujący kupil za mały rozmiar i na silę chciał się w nie zmieścić. Lub też specjalnie je podarł.
Według mnie reklamacja powinna zostać odrzucona, ale wolę poradzić się na forum.
Pozdrawiam
@CzarnY__2000 Rozpatrzyć reklamację musisz, tak zrobiłeś, możesz ją uznać albo nie, możesz zaproponować częściowy zwrot, kupujący się zgodzi albo nie, ma wówczas prawo do odwołania.
Nie może proponować częściowego zwrotu. O obniżenie ceny, zgodnie z prawem, może wnioskować kupujący 🙂
@CzarnY__2000 Możesz reklamację uznać lub odrzucić. Po uznaniu towar powinieneś wymienić na swój koszt lub oddać kupującemu wszystkie koszty. Jeśli ją odrzucisz, kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane przypadki, gdy w podobnych sytuacjach, po zwrocie pieniędzy z POK, sprzedawcom blokowano konta.
Według mnie wina leży ewidentnie po stronie kupującego który kupił za mały rozmiar przez co podczas przemierzania podarły się. i dla większego efektu mógł potargać je bardziej. dlatego jest to uszkodzenie mechaniczne.
Tylko dlaczego sprzedawca musi ponosić konsekwencje i też koszty czegoś co kupujący sam spowodował?
W przypadku uznania reklamacji to sprzedawca jest stratny wartość sprzedanej bielizny, koszt jej wysyłki do kupującego jak i również koszt odesłania bielizny do reklamacji.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale nie otrzymałem żadnego pisma w przesyłce odnośnie reklamacji, i też pytanie czy jest jakaś różnica pomiędzy reklamacją rękojmią?
@CzarnY__2000 Gwarancja(producent), rękojmia (sprzedawca).https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Nie, gwarancja - producent, importer, dystrybutor, sprzedawca, czyli gwarant. Rękojmia zawsze sprzedawca.
Rękojmia daje prawo do reklamacji. W przypadku przedmiotów nowych rękojmia trwa dwa lata. Jeśli nie otrzymałeś pisma reklamacyjnego, to zażądaj jego dosłania. Przyjmuje się, że wada wykryta w ciągu pierwszego roku istniała w produkcie od początku, będziesz więc musiał udowodnić kupującemu, że kupił za mały rozmiar i wciskał majtki na siłę. Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK.
Dlaczego to ja muszę domagać się dosłania pisma reklamacyjnego?
Czy nie powinno być tak że to kupujący zgłasza reklamację i przy odesłaniu towaru powinien przesłać pismo chociażby z zainstnialym problemem, uszkodzeniem, W tym przypadku uszkodzenie jest widoczne, ale w innym przypadku mogloby już nie być takie widoczne.
No więc nie domagaj się pisma, odrzuć reklamację i czekaj na rozwój wydarzeń.
Zobacz jeszcze, co napisałeś wcześniej; w dniu 4 października dostałem od niego wiadomość email odnoście reklamacji że majtki (męskie koronkowe) nie rozciągają się przez co podarły się.
@CzarnY__2000 Podsumujmy : Reklamacja - jest? jest = musisz ją rozpatrzyć. I odpowiedzieć bo inaczej bedzie automatycznie uznana! Ty podejmujesz decyzję czy oddasz czy nie.
Moje zdanie : uszkodzenie mechaniczne - rozerwanie. Nawet jeżeli nie były rozciągliwe, mógł nie "wciskać " się w nie na siłę :). A tak - podarł. I przekracza to według mnie zakres działań potrzebny do sprawdzenia przedmiotu.
O! I już @pinsplash rozpatrzył reklamację, oczywiście na niekorzyść kupującego 🙂
@xyz96 Chyba nie tel link ci wyszedł ( cytat z Maćka) : widzę zupełnie inny przebieg tej sytuacji. W dniu 15.09 kupująca zgłosiła reklamację w dyskusji, została poinformowana przez sprzedawcę, że reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni, a gdy po 14 dniach kupująca napisała w dyskusji, że nie otrzymała odpowiedzi, dostała 5.10 odpowiedź od sprzedawcy, że.... firma jest zawieszona od 31.08. Po tej wiadomości sprzedawca zamilkł, odezwał się dopiero po nałożeniu ograniczeń i po przyznaniu rekompensaty kupującemu.
Tu POK nie był za odrzucenie reklamacji.
@pinsplash Ten, czy nie ten - allegro po wypłacie rekompensaty może żądać zwrotu kosztów i może zablokować konto. Było tu chyba ze 150 wątków na ten temat.
@xyz96 Pokaż mi link, do artykułu że uznanie reklamacji jest ze strony sprzedawcy obowiązkowe i zagrozone karą.... Bo inaczej tylko straszysz
@pinsplash Nie straszę, ostrzegam. Uznanie reklamacji nie jest obowiązkowe. POK na Allegro działa.
@pinsplash wypowiadali się admini ostatnio że jak jest poprawnie i w czasie rozpatrzona reklamacja to nie ma podstaw do POK nawet w pomocy i regulaminie jest kiedy przysługuje POK 🙂
@xyz96 Więc nie strasz i nie wymuszaj na sprzedawcach pozytywnego rozpatrzenia reklamacji 🙂
regulamin https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/9
Allegro.pl w ramach Programu Ochrony Kupujących umożliwia Kupującemu ubieganie się o rekompensatę, w przypadku gdy:
a) zapłacił za Towar, ale go nie otrzymał;
b) otrzymał Towar niezgodny z zawartą umową, posiadający wartość istotnie niższą od Towaru opisanego w ofercie.
W przypadkach określonych w pkt 1 ppkt a i b powyżej rekompensata obejmuje wartość doznanej przez Kupującego szkody, nie wyższej jednak niż rzeczywista wartość zakupionego Towaru, do wysokości ceny określonej w parametrach Transakcji.
W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 ppkt a i b powyżej, gdzie płatności za Towar dokonano za pomocą opcji usług płatniczych udostępnianych w Allegro, Program Ochrony Kupujących umożliwia ponadto Kupującemu rekompensatę kosztów przesyłki, obejmującą wartość doznanej przez Kupującego szkody.
Każdorazowo wysokość kwoty rekompensaty określonej w pkt 3 powyżej nie będzie wyższa niż 100 złotych.
Każdorazowo, łączna wysokość kwoty rekompensaty określonej w pkt 2 i 3 Część I niniejszego Załącznika nie będzie wyższa niż 10.000 złotych.
Z pomocy Czy mogę starać się o rekompensatę z POK?
Przedmiot jest inny od tego, który był opisany w ofercie (na przykład puste opakowanie lub inny, niż zamówiony model telefonu)
|
tak
|
Opis umieszczony przez sprzedającego nie odpowiada otrzymanemu przedmiotowi (na przykład towar okazał się używany mimo, że sprzedający określił go jako nowy)
|
tak
|
Przedmiot jest nieoryginalny
|
tak
|
Przedmiot nie posiada istotnych części lub funkcji mimo, że sprzedający umieścił o nich informacje w opisie oferty
|
tak
|
@kostas11 Cytowanie regulaminów tu nie pomoże 🙂 Wielu kupujących otrzymało rekompensaty z POK w przypadkach, których nie przewidują regulaminy. Chyba wczoraj ktoś pisał tu o przyznanej rekompensacie po zakupie przedmiotu z listy zakazanych 🙂 Allegro jest elastyczne, i bardzo dobrze 🙂
@kostas11 Poza tym widzę, że od wczoraj zacząłeś intensywnie punktować tego, który wcześniej sam się punktował z lewych kont 🙂 Punktuj dalej, lewe punkty są cenne 🙂
xyz96,ty chłopie to już się sam gubisz. Widać że nawet kopiuj/wklej nie potrafisz na temat znaleźć. Chyba ci się zwoje pod kopułka popalily 😁. Zluzuj majty Adminie.