Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
jestem początkującym sprzedawcą z zarejestrowana Działalnością Gospodarczą.
i mam problem z kupującym, mianowicie 28 września otrzymał zakupioną bieliznę i w dniu 4 października dostałem od niego wiadomość email odnoście reklamacji że majtki (męskie koronkowe) nie rozciągają się przez co podarły się.
Polecilem wysłanie bielizny w celu rozpatrzenia reklamacji,
Jednak nie jestem pewien jak powinienem ją rozpatrzyć, ponieważ bielizna posiada jeszcze nie oderwaną metkę od nich, ale jest wielkie rozdarcie w kroku tak jak by kupujący kupil za mały rozmiar i na silę chciał się w nie zmieścić. Lub też specjalnie je podarł.
Według mnie reklamacja powinna zostać odrzucona, ale wolę poradzić się na forum.
Pozdrawiam
@CzarnY__2000 Rozpatrzyć reklamację musisz, tak zrobiłeś, możesz ją uznać albo nie, możesz zaproponować częściowy zwrot, kupujący się zgodzi albo nie, ma wówczas prawo do odwołania.
Nie może proponować częściowego zwrotu. O obniżenie ceny, zgodnie z prawem, może wnioskować kupujący 🙂
@CzarnY__2000 Możesz reklamację uznać lub odrzucić. Po uznaniu towar powinieneś wymienić na swój koszt lub oddać kupującemu wszystkie koszty. Jeśli ją odrzucisz, kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane przypadki, gdy w podobnych sytuacjach, po zwrocie pieniędzy z POK, sprzedawcom blokowano konta.
Według mnie wina leży ewidentnie po stronie kupującego który kupił za mały rozmiar przez co podczas przemierzania podarły się. i dla większego efektu mógł potargać je bardziej. dlatego jest to uszkodzenie mechaniczne.
Tylko dlaczego sprzedawca musi ponosić konsekwencje i też koszty czegoś co kupujący sam spowodował?
W przypadku uznania reklamacji to sprzedawca jest stratny wartość sprzedanej bielizny, koszt jej wysyłki do kupującego jak i również koszt odesłania bielizny do reklamacji.