Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Kupujący zakupił towar na firmę, gdzie w warunkach reklamacji rękojmia została wyłączona dla przedsiębiorców. Kupujący odebrał dziś towar i stwierdził, że nosi ślady używania oraz że został zapakowany w nieoryginalne opakowanie. Towar sprzedawany jest jako nowy i w oryginalnym opakowaniu. Teraz kupujący prosi o wysłanie innego egzemplarza, który będzie pozbawiony powyższych wad. Z tego co się zdążyłem zorientować, kupujący może dochodzić jedynie swoich praw w sytuacji gdy wada zostałaby przeze mnie zatajona. W tym przypadku nie jestem oczywiście w stanie tego udowodnić, ale czy muszę coś w ogóle udowadniać? Wynikałoby, że w tej sytuacji jakakolwiek reklamacja jest z mojej strony dobrowolna? Czy dobrze myślę? Czy jest jakiś inny sposób w który kupujący może dochodzić reklamacji?
Może reklamować z gwarancji. Jeśli reklamuje poza gwarancją i rękojmia jest wyłączona, reklamację można odrzucić, a wtedy kupujący (także firma) może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli Allegro taką rekompensatę wypłaci, może wymagać od Ciebie zwrotu jej kosztów pod groźbą blokady konta. Poza tym kupujący może iść do sądu. Nie może być tak, że firma nie ma żadnego prawa do reklamacji.
Tylko czy można się przed tym jakoś zabezpieczyć? O ile można stwierdzić wadę typu "miał być kolor czarny, a kupujący dostał biały" to jak udowodnić, że towar był nowy w momencie gdy otrzymał go kupujący? Jako sprzedający jesteśmy zmuszeni uznawać reklamację z tego tytułu (tak... nikt nikogo nie zmusza) ? Zakładam, że w procesie sądowym ewentualnie może to stwierdzić biegły.
Ja to rozumiem i zamierzam uznać reklamację. Tylko co jeśli klient będzie chciał otrzymać inny egzemplarz tego produktu? Według jego rozumienia i ten będzie używany i w nieoryginalnym opakowaniu ponieważ wszystkie sztuki są nowe i pochodzą z tej samej dostawy. Czy w takim wypadku ja sam mogę narzucić odstąpienie od umowy i całkowity zwrot kosztów czy muszę postąpić według jego wyboru? Proszę o radę jak najlepiej postąpić.
@mantisoft Reklamację musisz rozpatrzyć ale możesz jej nie uznać , możesz zaproponować obniżenie ceny. Szczerze nie wiem juz co jest dobre,tyle się dzieje.
@LEW433 Mylisz się, nie masz racji - to będzie obowiązywało dopiero od nowego roku (przesunięcie z powodu pandemii).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Oczywiście błąd. Te przepisy jeszcze nie obowiązują.
@LEW433 kłamiesz lub myslisz się i wprowadzasz w błąd
ustawa będzie obowiązywać od 1 stycznia - termin przesunięty bo covid
i dotyczyć wąskiej grupy przedsiębiorców tj firm jednoosobowych nie spółek
i to zawierających umowy na towary nie związane z działalności wymienioną w regon i cedig
https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/reklamacja-uzywanego-towaru-na-firme-2020
@RED No na stronie jest i nie ma adnotacji, więc się pomyliłem a kłamstwo byłby jakbym ja tą ustawę wymyślił.
musisz wiedzieć o tym że sprzedający jest traktowany jako PRZESTĘPCA !