anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja od klienta - koszt przesyłki

melonek5555
#8 Zapaleniec#

Witam

 

Sprzedałem klientce nowy smartwatch.

Klientka deklarowała, że przestał się jej włączać, w ogóle nie do użytku.

Jakoś 2 miesiące po dokonaniu zakupu, wysłała go do mnie na swój koszt. Gdy dotarł, podłączyłem go do ładowarki. Od razu zaskoczył, wlasciwie wszystko w nim działa. Zamierzam przetrzymać go jeszcze jeden dzień dla pewności i przetestować.

 

W sytuacji, gdy okaże się że smartwatch działa, kto powinien zapłacić za odesłanie go do klientki w sytuacji, gdy odmówię uznania reklamacji, ponieważ najzwyczajniej w świecie smartwatch działa?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

kostas11
#21 Demiurg#

@melonek5555 odrzucasz reklamację i prosisz o odebranie towaru ( może Ci podesłać kasę, etykietę, kod nadania )  🙂 Pamiętaj żeby to zrobić zanim minie 14 dni od zgłoszenia reklamacji 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_TELEKABELEK_
#7 Wielbiciel#

Oki

 

 

 

A co w sytuacji, gdy klientka zgłosiła problem 7 czerwca (napisała mi to w wiadomości Allegro), odpisałem tego samego dnia, a ona paczkę mi przysłała 20 czerwca, a ja odebrałem paczkę do rąk dopiero wczoraj, ponieważ byłem akurat na wyjeździe? Czas 14 dni liczy się od kiedy?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 iiiiii...... znudził się i chce oddać , @melonek5555 będziesz miał pewnie dyskusję , musisz jak stara zdarta płyta odpowiadać w 24 H na każdy wpis klientki wyraźnie pisząc ,że reklamacje niezasadna , odrzucasz roszczenie i wzywasz do odbioru , jak o czymś zapomnisz allegro wypłaci rekompensatę i Tobie doliczy do rachunku .

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@melonek5555 działa to udokumentuj wszystko i następnie wezwij klientkę do odbioru rzeczy , której jest oczywiście właścicielem.

oznacz moderatorów

_TELEKABELEK_
#7 Wielbiciel#

Oki

 

A co w sytuacji, gdy klientka zgłosiła problem 7 czerwca (napisała mi to w wiadomości Allegro), odpisałem tego samego dnia, a ona paczkę mi przysłała 20 czerwca, a ja odebrałem paczkę do rąk dopiero wczoraj, ponieważ byłem akurat na wyjeździe? Czas 14 dni liczy się od kiedy?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@melonek5555 Czas 14 dni liczy się od północy dnia następującego po dniu w którym została zgłoszona reklamacja.

Co dokładnie napisała klientka w zgłoszeniu?

oznacz moderatorów

_TELEKABELEK_
#7 Wielbiciel#

Witam zgłaszam reklamację zegarka zakupionego w kwietniu zegarek przestał samoistnie działać proszę o podanie adresu na który mam go odesłać lub kontakt pod numerem telefonu *** *** ***

 

Zgłoszenie 7 czerwca

Paczka nadana  przez klientkę 19 czerwca

Kurier dostarczył zegarek 20go czerwca

Ja się do niego dobrałem 21 czerwca

Dziś, 25 czerwca jestem nastawiony na odrzucenie reklamacji

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@_TELEKABELEK_ jeśli sprzedałeś konsumentowi jako przedsiębiorca masz obowiązek ustosunkować się do zgłoszenia najpóźniej 14-tego dnia od zgłoszenia wady , jeśli tego nie zrobisz reklamacja zostaje automatycznie uznana za zasadną , przy sprzedaży prywatnej termin ten nie obowiązuje , zgodnie z ustawą należy zrobić to niezwłocznie – nie ma ściśle określonego terminu

oznacz moderatorów

_TELEKABELEK_
#7 Wielbiciel#

Ważna sprawa - sprzedawałem jako prywatny sprzedawca, nie jako firma (jeżeli to coś zmienia).

 

Idąc tym tokiem - czyli co... jak klientka mi zgłosiła problem 7 czerwca, nadała paczkę 19 czerwca, a ja ją otrzymałem 20go czerwca, to mam de fakto 1 dzień na określenie, czy reklamację akceptuję czy nie, a jeżeli się nie ustosunkuję to automatycznie jest uznawana za zasadna?

 

Przypominam - sprzedawałem jako osoba prywatna, nie jako firma. Więc pytanie co w takiej sytuacji 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@_TELEKABELEK_ czytaj ze zrozumieniem 

- cyt ,,jeśli sprzedałeś konsumentowi jako przedsiębiorca masz obowiązek ustosunkować się do zgłoszenia najpóźniej 14-tego dnia od zgłoszenia wady ,, ......tak po 14 dniach jeśli się nie odniesiesz do zgłoszenia musisz uznać roszczenie klienta za zasadne 

cyt ,,przy sprzedaży prywatnej termin ten nie obowiązuje , zgodnie z ustawą należy zrobić to niezwłocznie – nie ma ściśle określonego terminu ,,

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria nie myl mu bo allegro dobrze wiesz że przepisów nie zna. Po allegrowemu masz 14 dni na wydanie decyzji reklamacyjnej  od dnia założenia dyskusji więc jak zegarek działa to zrób to od razu  @melonek5555 jak zgłosiła ci reklamację nie przez dyskusję to spoko to samo jak ty byś jej odpisał nie w dyskusji że reklamację rozpatrzysz w ciągu 14dni od odebrania paczki. A to mi wygląda na probę zrobienia wała na przepisach pt odeślę mu na ost dzień bo mało kto zna przepisy reklamacyjne i nie wyda decyzji w 24h.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael czytaj ze zrozumieniem 😁 , na razie nie ma ,,dyskusji ,, wada zgłoszona wiadomością e- mail czyli ma czas  , a poza tym samo allegro sobie napisało -https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-dla-kupujacych-i-dla-sprzedajacych/kupuja... 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Dlatego napisałem po allegrowemu 14dni od założenia dyskusji @mdrogeria parę razy watek był że poza dyskusją termin poszedł się gwizdać i kupujacy darł się że reklamacja uznana a allegro ni wała bo liczą od dyskusji 

oznacz moderatorów