anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja, odmowa od producenta, co ze mną jako pośrednikiem

IW0NEX
#9 Pomysłodawca#

Klient kupił parasol ogrodowy w marcu, użytkował go 3 miesiące, po czym zgłosił reklamację, że nagle przy "delikatnym wietrzyku" parasol ugiął się nieco przy podstawie.
Działam w dropshippingu, zgłosiłam reklamację  z opisem klienta i zdjęciami do producenta, ale ten (no logiczne poniekąd) rozpatrzył reklamację negatywnie, uznając i powołując się na instrukcję -  parasol był użytkowany w złych warunkach atmosferycznych. Poinformowałam klienta o tejże odmowie od producenta, a ten straszy mnie rzecznikiem praw konsumenta.. co poradzicie? 😫

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

Client:44052296
#21 Demiurg#

@IW0NEX jak odrzuciłeś reklamację i podałeś uzasadnienie to co jeszcze chcesz zrobić. A straszyć to se może.

Jak to mówią nie strasz nie strasz bo się 💩

oznacz moderatorów

IW0NEX
#9 Pomysłodawca#

Nie kliknęłam ostatecznie, że odrzucam, na ten moment poinformowałam klienta, że producent odrzucił reklamację, sama nie wiem co chcę i co powinnam zrobić, nie miałam jeszcze takiego problemu i nie wiem jak się zachować, żeby nie narobić sobie kłopotów, ale też nie dawać się klientom wyzyskiwać 😉

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#19 Nestor#

@IW0NEX  nie wiemy co było w instrukcji, ale sam wpis złe warunki atmosferyczne nic nam nie mówi, bo jak by wyblakł od słońca, to też by napisali, że były złe warunki atmosferyczne i , że tory też były krzywe😉

oznacz moderatorów

IW0NEX
#9 Pomysłodawca#

 Też nie wiem co było w instrukcji, ale no na logikę, jak użytkował parasol przez trzy miesiące, wszystko było okay i nagle "przy delikatnym wietrzyku" się wygiął, to obstawiam, że ten wietrzyk nie był delikatny.. jak mamy mocny wiatr, to nie otwieramy parasola o średnicy 4m... bo kuty z żelaza i niezniszczalny nie jest..
Reklamacje rozpatruje producent, a nie sprzedawca, zawsze i wszędzie tak jest, nie wiem jak to rozwiązać.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#19 Nestor#

@IW0NEX  więc zrób tak jak napisał gwarant, odrzuć reklamacje na podstawie opinii producenta, jedyne co Cie czeka, to niestety negatywny komentarz

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@IW0NEX Kiedy złożył reklamację, albo inaczej, kiedy uszkodzenie miało miejsce?Jeśli nie podał, delikatnie podpytaj.Sprawdź w jakim rejonie Polski klient mieszka.W ciągu ostatnich 3 dni nieźle w niektórych rejonach wiało i nie był to lekki wietrzyk.Na 100% gość nie złożył parasola.Będziesz wtedy miała jakąś dodatkową podstawę do odrzucenia reklamacji, jeśli okaże się że w jego rejonie wietrzyk w tym czasie nie był wcale taki lekki.

oznacz moderatorów

IW0NEX
#9 Pomysłodawca#

dostałam w nocy taką wiadomość:

składam odwołanie od decyzji o odrzuceniu mojej reklamacji dotyczącej parasola ogrodowego zakupionego dnia 23 marca 2025 r.
Parasol był od początku użytkowany zgodnie z zaleceniami, ustawiony na stabilnej podstawie z obciążeniem 180 kg, i rozkładany wyłącznie przy bezwietrznej pogodzie, ponieważ już od początku wzbudzał moje wątpliwości swoją niestabilnością. Mimo tych środków ostrożności, przy niewielkim podmuchu wiatru doszło do poważnego uszkodzenia w miejscu mocowania — co jednoznacznie wskazuje na wadliwą konstrukcję lub złą jakość materiałów.

Jednocześnie zdecydowanie kwestionuję sposób rozpatrzenia reklamacji. W odpowiedzi nie wskazano, na jakiej podstawie sprzedawca uznał, że produkt był używany niezgodnie z przeznaczeniem. Nie wykonano oględzin fizycznych produktu, nie żądano żadnych dodatkowych zdjęć dokumentujących uszkodzenia, a mimo to postawiono jednoznaczną tezę o „błędnym użytkowaniu”. Taki sposób oceny stanu faktycznego jest nieuprawniony i niezgodny z zasadami rzetelnego rozpatrywania reklamacji.

W związku z powyższym:
• wzywam sprzedawcę do uznania reklamacji,
• dokonania zwrotu pełnej kwoty zakupu,
• oraz odbioru wadliwego produktu.

W przeciwnym razie sprawa zostanie zgłoszona do Allegro oraz właściwego miejskiego rzecznika praw konsumenta.



czy serio da mu coś zgłoszenie tego do rzecznika i  warto się z nim szarpać, czy lepiej odpuścić "trudnego klienta" i przyjąć jego warunki? Mieliście do czynienia z rzecznikiem? Często zdarzają Wam się tacy klienci? Co byście zrobili w tej sytuacji, poradzicie coś? 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@IW0NEX minusy sprzedaży w dropie. jakbyś miał na stanie sztukę rozłożyłbyś i sprawdził jak się zachowuje parasol.

Ewentualnie wyślij kuriera niech zawiezie do producenta na ekspertyzę.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@IW0NEX  pierwsze co bym zrobił to dyskretnie podpytał kiiedy dokładnie doszło do uszkodzenia. A nastepnie sprawdził w historii pogody jaki wiatr był w danym dniu w miejscu zamieszkania kupującego. To już są jakieś konkrety które mogą byc podstawą do uznania lub odrzucenia reklamacji.

MOżesz też poprosić o odeśłanie parasola ( na Twój koszt) i sprawdzenie uszkodze osobiście.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@IW0NEX

KKlient zgłosił reklamację tobie, jako sprzedawcy. Twoim obowiązkiem jest ją rozpatrzyć (to ty masz ją rozpatrzyć, a nie twój dostawca czy producent). Możesz ją uznać i wymienić lub naprawić produkt, a gdy jest to niemożliwe lub byłoby zbyt kosztowne, zaproponować obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy (ty decydujesz). Potem możesz wystąpić z regresem do swojego dostawcy.

Natomiast w razie odrzucenia roszczenia kupującego, musisz to uzasadnić.

Ważne. Roszczenie klienta w stosunku do ciebie oraz twoje roszczenie w stosunku do dostawcy, to dwa osobne roszczenia. Jedno nie wpływa bezpośrednio drugie.

Ważne 2. Nie możesz mieszać roszczeń. Jak kupujący zgłasza reklamację z tytułu niezgodności z umową, to nie możesz zrobić z tego reklamacji gwarancyjnej. W drugą stronę analogicznie. 

oznacz moderatorów